www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خدمتی که روحانی با ارائه بودجه کرد

عضو خبرگان: مردم نه با روحانیت

بلکه دربرابر روحانیت شده اند

 
 
 
 

 

آیت الله هاشم ‌زاده هریسی، از معدود اعضای مجلس خبرگان است که استقلال خود را از باند حاکم بر این مجلس حفظ کرده است. او که مانند بسیاری از روحانیون و غیر روحانیون حکومت از شتاب گیری نارضائی مردم و احتمال کنار گذاشته شدن روحانیت توسط نظامی های سپاه بیمناک است روز گذشته هشدار داد و گفت:

"بیشتر مردم از نظر مالی، اشتغال و مسکن مشکل دارند و به دلیل این مشکلات ناراحت هستند بنابراین وقتی می بینند بودجه ای آنچنانی به نهادی (نهاد های مذهبی و وابسته به روحانیون و حتی افراد روحانی) اختصاص می یابد بدون اینکه واقعیت ها را بررسی کنند یا فلسفه اختصاص این بودجه را ببینند به آن واکنش نشان می دهند. مردم این بودجه ها را با وضعیت معیشتی و نیازهای خود مقایسه و سپس داوری می کنند؛ بنابراین ناراحتی مردم از اینجا نشأت می گیرد. مردم حق دارند اعتراض کنند اما این حق از آن جهت نیست که دادن بودجه به نهادهای روحانی عمل ناصحیح و اجحاف در حق مردم است؛ چون من اطلاعی از کم و کیف این مسائل ندارم و کار کارشناسی نکردم اما وقتی مردم وضعیت زندگی خود را با این بودجه ها مقایسه می کنند، حساس می شوند. اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که قبل از انقلاب اولا وقتی مردم مشکل و نیازی داشتند آن را از ناحیه روحانیت نمی دانستند و ثانیا برای مشکلات خود به روحانیت پناه می بردند اما الان دیگر اینگونه نیست. امروز مردم درست یا نادرست، حق یا ناحق این مسائل را از ناحیه روحانیت می دانند و روحانیت را نیز پناه خود نمی دانند."

(هم هاشم زاده هریسی و هم بقیه آقایان میدانند که ردیف این بودجه در بیت رهبری بسته شده و روحانی با افشای جزئیات این ردیف در مجلس و هنگام ارائه بودجه به مجلس خدمت بزرگی به آگاهی مردم از پشت صحنه بودجه کرد.)

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 آذر

 
 

اشتراک گذاری: