www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دبیرشورای عالی امنیت ملی:

تصمیم برای پایان تدریجی

حصر گرفته شده است!

 
 
 
 

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی، سرلشگر دریائی "شمخانی" در جریان سفر یک روزه به کردستان با حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سنندج به سوالات مختلف آنان در خصوص مهمترین موضوعات داخلی و خارجی پاسخ گفت.

او در همین سخنرانی در پاسخ به یکی از سئوالات گفت: فضای مجازی به دلیل گستره، تنوع و تاثیر گذاری آن در بسیاری از موضوعات تاثیر گذاری بیشتری نسبت به فضای واقعی دارد. امروز فضای مجازی پژواکی از واقعیتها، ضرورتها و مطالبات جوامع بوده و تاثیر غیر قابل انکاری بر متغیرهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی دارد.

شمخانی افزود: در کشور ما با تشکیل شورای عالی فضای مجازی اقدامات قابل ملاحظه ای در حوزه سیاست گذاری در این بخش صورت پذیرفته ولی در بخش تولید محتوا واقدامات نظارتی دارای عقب ماندگیهایی هستیم.

درپاسخ به سئوال دیگری در مورد دلایل حمایت ایران از کشورهای سوریه ، لبنان و عراق و چرایی هزینه هایی که برای ایجاد امنیت در آن کشورها از سوی ایران انجام می شود گفت: اصلی ترین اولویت هر کشوری تامین امنیت به عنوان زیرساخت توسعه و پیشرفت در ابعاد اقتصادی و اجتماعی است. حضور مستشاری ایران در سوریه و عراق که به درخواست دولتهای قانونی این کشورها انجام شده است هزینه تامین امنیت مثال زدنی است که امروز مردم کشورما از آن بهره مند هستند. اگر این هزینه های مادی و معنوی را نمی کردیم امروز برای امنیت ما آمریکا ، داعش و تروریست ها تصمیم می گرفتند.

از شمخانی درباره حصر موسوی و کروبی سئوال کردند و او گفت:

تصمیم اتخاذ شده در خصوص ایجاد گشایش در وضعیت آقایان کروبی ، موسوی وخانم رهنورد به صورت تدریجی در حال انجام است. فضاسازی‌های رسانه ای کمکی به این روند نخواهد کرد و مراجع مسئول بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این مسئله را مدیریت می کنند.

در همین جلسه پرسش و پاسخ، در پاسخ به سئوالاتی که از شمخانی درباره اقلیم کردستان و همه پرسی در آن اقلیم شد شمخانی همان مواضعی را تکرار کرد که تاکنون سیاست جمهوری اسلامی در مخالفت با همه پرسی بوده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 آذر

 
 

اشتراک گذاری: