www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 آبان ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شوخی نمی کنیم!

دعوت از گوگوش ارزان تر از

دعوت مداحان تمام می شود
 
 
 
 

 

گزارش را ماهنامه "خیمه" منتشر کرده که ما آن را خلاصه کرده ایم و می خوانید:

مداحان به چند دسته تقسیم می شوند:

دسته اول، مداحان مجلسی هستند یعنی مداحانی که برای مراسم خاکسپاری، ترحیم و ولیمه و نیز مراسم عروسی توسط صاحبان مجلس دعوت می‌شوند.  مثلا یک مداح ختمی خوان در بهشت زهرای تهران بین 100 تا 200 هزار تومان می گیرد. البته اگر سیستم صوتی نداشته باشید؛ که عموم خانواده‌های مصیبت دیده ندارند؛ بین 50 تا 100 هزار تومان نیز برای سیستم صوتی دریافت می‌شود. مداحانی هستند که برای مراسم ختم یا مراسم ولیمه بین 100 تا 500 هزار تومان می گیرند. این مداحان اگر سیستم صوتی هم بیآورند پول آن را هم می گیرند. پول رفت و آمد نیز می گیرند.

 

مداحانی مراسم عروسی بین 500 تا یک میلیون و 300 هزار تومان می گیرند.

 

مداحانی هم هستند که چه در مراسم عزا و چه در مراسم شادی با ادوات موسیقی حاضر می‌شوند که این مداحان بین 500 تا یک میلیون و 500 هزار تومان دریافتی دارند.

دسته دوم، مداحان هیاتی هستند که در مراسم سوگ و شادی اهل بیت (ع) به مرثیه و منقبت‌ خوانی می‌پردازند. خود این گروه به سه دسته تقسیم می‌شوند.

دسته اول مداحان آماتور و فصلی هستند که هر سال در محرم میکروفون به دست می‌گیرند. هزینه پرداختی هیات‌ها برای این افراد بسته به هنری که به خرج می‌دهند بین 100 تا 400 هزار تومان برای هر شب است.

دسته دوم مداحان نیمه حرفه‌ای هستند که دارای شهرت محلی هستند. این افراد در ایام محرم برای هر شب بین 400 هزار تومان یا یک میلیون تومان دریافتی دارند.

دسته سوم، مداحان حرفه‌ای هستند که از شبی 3 میلیون تومان تا شبی 60 میلیون تومان دریافتی دارند. این مداحان، مداحان برند و سوپر برند هستند، به جز قرارداد مالی، توافق‌های دیگری نیز با صاحبان هیات دارند که اطلاع از آن‌ها جالب است.

این مداحان، دارای 10 تا حتی شاید 40 پامنبری هستند و اگر به شهرستانی غیر از محل اصلی هیات خود برود معمولا هزینه اقامت آن نیز با صاحب هیات است. مداح با هیات همراه خود، جلساتی را برای تمرین سبک‌های مختلف برگزار می کند.

 مداحان معروف، با سیستم‌های صوتی حرفه‌ای کار می کنند و برخی از این سیستم‌ها، تا شبی 5 میلیون تومان، هزینه اجاره دارند.

کسانی که مداحان سوپر برند را دعوت می کنند برای اطلاع رسانی باید به طور مثال 200 بنر 2 متر در یک متر در 200 نقطه تهران نصب کنند.

برخی مداحان بزرگ دکور هیات برایشان مهم است و در قرارداد توافق می‌کنند که دکور پشت منبر باید به تایید آن‌ها برسد. برخی از این دکورهای پشت منبر تا 15 میلیون تومان هزینه بر می‌دارد.

معمولا گروه فیلمبرداری هیات نیز، با نظر مداح تعیین می‌شود و حتی سابق بر این که سی‌دی‌های مداحی رونق خوبی داشت، شنیده می‌شد که درصدی از فروش این سی دی‌ها به مداح پرداخت می‌شود.

 وقتی مداحان از تهران به شهرستان می‌روند؛ باید هزینه اقامت و پذیرایی آنها نیز تامین شود.

در حال حاضر استان قم و استان مازندران دو استانی هستند که هزینه بسیار زیادی بابت مداحان برند، پرداخت می‌کنند. در شهرهای ساحلی مازندران، برای یک دهه محرم، یک ویلا هم تقدیم می شود. از جمله به یک مداح معروف که ویلائی 700 میلیون تومانی به عنوان صله در مازندران به او تقدیم شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 آبان

 
 

اشتراک گذاری: