www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آبان ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

استوانه های پیر و بیمار شورای نگهبان

شیخ محمد یزدی بیخ دیوار

سئوالات حقوقی و فقهی!
 
 
 
 

برای همگان آشکار است که اعلام مخالفت شورای نگهبان با حضور یک عضو منتخب شهر یزد در شورای این شهر یک جنجال سازی جدید علیه دولت و درگیر کردن جامعه با یک بحث انحرافی و تازه است. علیرغم این واقعیت، برخی اظهار نظرها دراین باره، بویژه که رسواتر می کند امثال شیخ محمد یزدی عضو شورای نگهبان و رئیس حکومتی حوزه علمیه قم که در آخرین انتخابات مجلس خبرگان مردم به او رای ندادن از این مجلس بیرونش کردند جالب استک

میرسلیم که روز به روز آشکارتر می شود که برای ایجاد یک تحول در حزب موتلفه اسلامی احتمالا سکان آن را بدست خواهد گرفت و اکنون عضو مجمع مصلحت نظام است، در پاسخ به محمد یزدی که فرمان رد انتخاب عضو زرتشی شورای شهر یزد را ابلاغ کرده گفت: این مسئله در مجمع تشخیص قابل حل است." (اشاره دیپلماتیک او اینست که شورای نگهبان و مجلس اختلافشان را باید بیآورند در مجمع مصلحت و شورای نگهبان نمی تواند برای خودش تصمیم بگیرد و ابلاغ کند!(

مجید انصاری عضو دیگر مجمع مصلحت نظام، که درعین حال عضو رهبری روحانیون مبارز و از روحانیون اقتصاد دان و متمایل به چپ مذهبی است نیز  در اینستاگرام خود نوشت:

"آنچه تا کنون در توجیه این اقدام نادرست (رد انتخاب عضو زرتشی شهر یزد) صورت گرفته خصوصا مطالبی که از سوی دو تن از اعضای شورای نگهبان (شیخ محمد یزدی و کدخدائی عضو حقوقدان و سخنگوی سابق این شورا) در شبکه 2 سیما گفته شد بسیاری از فضلای حوزه و اساتید حقوق کشور را متعجب و متآسف نمود! و ضربه شدیدی بر اعتبار شورای نگهبان وارد ساخت. مطالب مطرح شده نا سازگار با مبانی فقهی ، قانون اساسی ، مصلحت نظام و اصول اندیشه امام خمینی بود. اینجانب آماده ام در مناظره ای فقهی حقوقی با یکی از اعضای محترم شورای نگهبان در این زمینه شرکت کنم.

حجت الاسلام حجتی کرمانی از بنیانگذاران حزب ملل اسلامی که در زمان شاه به زندان ابد محکوم شده بود و از با سابقه ترین روحانیون زندان دیده جمهوری اسلامی است و از یک خانواده زرتشتی و پس از انقلاب از نماینده مجلس نیز گفت:

"سؤال مهم از آقای یزدی شده در مورد نمایندگان اقلیت‌های دینی (زرتشتی، مسیحی، کلیمی) در مجلس. من یک سؤال دارم:

ممکن است یک مصوبه‌ای در مجلس با اکثریت یک رأی نماینده‌ای از زرتشتیان، کلیمیان یا مسیحیان به تصویب برسد و قانونی شود. آیا شورای نگهبان چنین مصوبه‌ای را به خاطر یک رای نماینده مسیحی یا زرتشتی یا کلیمی، خلاف شرع میداند؟ جرئت می‌کنید بگویید آری، این خلاف شرع است و باید رد شود؟

این همان قافیه ایست که شما قطعاً در آن گیر می‌کنید... و مطلب بسیار مهم که در یادداشت قبلی خطاب به حضرت آقای جنتی یادآور شدم، این است که مشکل ما مشکل معرفتی است و در اینجا عدم تشخیص موضوع حکم است. عضو شورای شهر، «وکیل» مردم است. شما اگر این «موضوع» را قبول داشته باشید، دیگر حکم نمی‌کنید مسلمان نمی‌تواند غیرمسلمان را وکیل کند... کدام فقیه چنین فتوایی داده است؟ بفرمائید!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 آبان

 
 

اشتراک گذاری: