نامه مطهری خطاب دو فقیه شورای نگهبان

با بیانیه های شورای نگهبان

سنگ‌ روی‌سنگ بند نمی‌شود!

 

مرور مطبوعات 6 آبان

خنجر ترامپ بر پهلوی

دولت روحانی و اصلاحات

(پیک هفته ۱۰۹) 7 آبان  1396 برابر با 29 اکتبر 2017 

 pyknet100@gmail.com



پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (شنبه) گزارش نمونه های آلودگی اقتصادی سپاه بود که با عنوان "سپاه را سرکوب امنیتی و آلودگی اقتصادی بد نام کرد" منتشر شد و روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 18 هزار و 100 خواننده داشت و در 7 فیسبوک خوانندگان پیک نت نیز به اشتراک گذاشته شد.


6-5 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


6-5 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


6-5 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


6-5 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


6-5 آبان

منتخب اخبار ورزشی


6-5 آبان

منتخب اخبار اقتصادی


شناخت منفی مردم

از نقش داخلی سپاه پاسداران

بارها نوشته و بازهم تکرار می‌کنیم که انتشار آمار خوانندگان اخبار و گزارش‌های پیک نت که بصورت روزانه و منظم منتشر می‌کنیم، خود نوعی نظر سنجی  و آمار است و نشان میدهد که مردم ایران نسبت به کدام اخبار و کدام رویدادهای جاری در ایران و یا حتی در عرصه جهانی توجه ویژه دارند و هر نوع اطلاعی درباره آنها برایشان مهم است. برای نمونه، گزارش شماره روز گذشته در باره دلیل سقوط موقعیت سپاه پاسداران در میان مردم بالای 18 هزار خواننده داشت. چرا؟ زیرا در آن حمله و هتاکی به سپاه نشده بود، بلکه مستند به اطلاعاتی که در آن آورده شده بود، دلائل سقوط اعتبار سپاه در میان مردم برشمرده شده بود. این که سپاه از خاک ایران در برابر تجاوز ارتش عراق دفاع کرد و به وظیفه ملی خود عمل کرد و یا حتی در جنگ با داعش در عملیات برون مرزی به ایران و سوریه و کشورهای دیگر منطقه خدمت کرد، برای مردم قابل احترام است، اما آن اعتبار و احترام امروز در جامعه ایران نسبت به سپاه وجود ندارد. هیچ نوع تبلیغ و حماسه سرائی صدا و سیما و یا ستایش‌های رهبر و امام جمعه‌ها و یا حتی خود فرماندهان سپاه نمی‌تواند ذهنیت مردم را که برخاسته از مشاهدات و آگاهی‌های خودشان است تغییر بدهد. مردم امروز میدانند و حتی اگر شایعه هم باشد این شایعه را پذیرفته‌اند که قاچاق در کشور از کانال فرماندهان سپاه می‌گذرد، حتی مواد مخدر نیز به نوعی سرنخش یک جائی و یک جوری به سپاه وصل است. مردم میدانند که سپاه زیر پوشش شرکت هائی که تاسیس کرده کارخانه‌ها را خریده است. این شرکت‌ها یا بدلیل عدم توانائی سرداران مدیرعامل شرکت‌ها و یا با آگاهی از ضرورت خوابیدن چرخ تولید و رونق قاچاق کالا و واردات کالا تولید را در مملکت فلج کرده اند، کارگران بی‌حقوق مانده‌اند و یا اخراج شده‌اند و محل کار نیز بوجود نمی‌آید. مردم میدانند که مخالفت با ورود سرمایه به ایران زیر سر سپاه است زیرا نمی‌خواهد کار اقتصادی را رها کرده و باز گردد به پادگان ها. بسیاری از دستگیری‌های سیاسی، حصرها، تقلب در انتخابات، فیلترینگ، پر شدن زندانها و ... را مردم از چشم سپاه می‌بینند . همینگونه است رانت خواری‌ها و پارتی بازی‌ها در پشت پروندهای قضائی در قوه قضائیه را مردم زیر سر سپاه میدانند.

بنابراین کسی دشمن سپاه نیست، بلکه منتقد آلودگی‌های سپاه در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی است. رهبر جمهوری اسلامی می‌تواند پنبه را از گوش خود در نیآورد و به این حقایق هم اهمیت ندهد، همچنان که خود فرماندهان سپاه و دیگرانی در حکومت، اما حقیقت مطابق نخواستن این و آن تغییر نمی‌کند. نمایش توپ و تانک و موشک و رژه نظامی و ... نیز این واقعیت را نمی‌تواند تغییر بدهد و فکری اساسی‌تر برای بازگشت اعتبار و  اعتماد مردم به سپاه باید کرد.


در 6 ماه اول سال

153 میلیارد تومان

از مردم صدقه گرفته شده است


این دیگ ها خالی نیست!

اهواز- 1325 کنار پل سفید. آنها مسابقه حمل دیگ نمیدهند، بلکه چادرنشین های عرب منطقه اند که شیر، سرشیر و قیماق را صبح زود و تا پیش از بالا آمدن خورشید و گرمای "شیربر" به بازار شهر می رسانند تا آن را تبدیل به پول کرده و خریدی در بازار کرده و به چادرهای خود باز گردند و برای مردانی که به چرای گاو و گوسفندان رفته اند نان و چاشت تهیه کنند. البته در میان این زنان، حتما بوده اند زنانی که می توانسته اند بیش از زنان چادر نشین دیگر دیگ روی سر حمل کنند و شهرت آن را نیز داشته اند. این دو هر کدام 6 دیگ حمل می کنند.


منتخب اخبار روزهای گذشته


نمونه های آلودگی اقتصادی

سپاه را سرکوب امنیتی

و آلودگی اقتصادی بد نام کرد


استوانه های پیر و بیمار شورای نگهبان

شیخ محمد یزدی بیخ دیوار

سئوالات حقوقی و فقهی!


اخبار مهم هفته

از لحاف چهل تکه خبری


آمار سالانه تولد در ایران

5/1 میلیون تولد سالانه

200 هزار مهاجر به تهران


بحث های پس از خودکشی دو دختر اصفهانی

خودکشی و هنجار شکنی

در میان جوانان و بویژه دختران


زمانی برای آب شدن

یخ ها میان آلمان و روسیه!

سفر اشتاین مایر به مسکو- ترجمه رضا نافعی


مرور مطبوعات پنجشنبه

خواهران مارش اربعین

حتما چند آقا با خودشان ببرند!


سرمقاله  راه توده 621

جایگاه ضعیف ایران

در سیاست نوین امریکا


پس زلزله های استخرمرگ شدن هاشمی

شورای نگهبان خود می بُرد و خود می دوزد


شوخی نمی کنیم!

دعوت از گوگوش ارزان تر از

دعوت از مداحان تمام می شود


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 14 هزار گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com