www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 مهر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی سرلشکر رحیم صفوی

حصر آبادان را شکستند

اما حصر موسوی را نتوانستند!

 
 
 
 

 

سرلشکر رحیم صفوق فرمانده سابق کل سپاه و فرمانده کنونی اتاق موشکی و مشاور رهبر جمهوری اسلامی اخیرا بمناسبت سالروز شکست حصر آبادان در یک همایش گفته است:

 

"زیر ۴۰ ساله های ما نمی‌دانند در انقلاب  و در  جنگ  چه گذشت  و در آن ۸ سال چه مصیبتی بر مردم ما گذشت.

نخستین درس از دفاع مقدس درس مدیریت در شرایط بحران است. (درس دوم هم لابد حصر خانگی کردن رئیس دولت و مدیر آن شرایط بحرانی و 5 سال در زندان کردن طراح مدیریت در شرایط بحرانی، یعنی مهندس بهزاد نبوی همگام وهمراه میرحسین موسوی است!!)

رحیم صفوی ادامه داد:

 ما در آن زمان باید کشور و جنگ را اداره می‌کردیم، در سطح راهبردی امام و مسئولان در صدر کشور و در جنگ فرماندهان برای پیروزی طرح ریزی کردند.

در زمان جنگ همه عوامل قدرت ملی را به کار گرفتیم هرچند ظرفیت تهدید بالاتر از ظرفیت نیروهای مسلح ارتش و سپاه بود اما امام بیش از ۲٫۵ میلیون نفر مردم را از بسیج و جهاد سازندگی  راهی جبهه کرد.

در آن زمان ما ۱۲درصد تولیدات ملی را برای پشتیبانی جنگ گذاشتیم در حالی‌که صدام ۵۷ درصد منابع ملیش را گذاشت، در آغاز جنگ عراق ۳۵ میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت و ۸۵ تا ۹۰ میلیارد دلار وام بلاعوض گرفت  و در طول جنگ هم  حدودا ۶۵ میلیارد دلار هزینه کرد، صدام از ۱۶ میلیون جمعیت آن زمان ۲ میلیون نفر را با زور به جنگ آورد و در ابتدای جنگ که ۱۲ لشکر و تیپ مسلح داشت آخر  جنگ  به  بیش از ۵۰ تیپ  ولشکررسید حتی صدام اول جنگ ۳۶۰ هواپیما و آخر  جنگ ۶۰۰ تا داشت   و در آن زمان  حمایت کشورهای بسیاری  پشت سر صدام قرار داشت.

داشتن سیاست خارجه جامعه نگر چهارمین درس ما از انقلاب و دفاع مقدس  است، نباید  جهت گیری  سیاست خارجه به سمت  یک منطقه خاص  باشد بلکه جهت گیری سیاست خارجی ما باید به سمت همه دنیا منهای آنچه خط قرمز ماست باشد تا بتوانیم با روسیه و چین و هند و غیره کار کنیم.

در ابتدای جنگ بنده ۲۸ سال داشتم. ما در زمان جنگ به جوانان میدان دادیم و به آنها اتکا کردیم، فرماندهان جنگ زیر ۳۰ سال سن داشتند و ما گردان‌ها را با فرماندهان جوان تشکیل دادیم.
در زمان جنگ  فضای فرهنگی خوبی  در کشور و ملت وجود داشت. اکنون فضای مجازی شمشیر دولبه شده و در آن هم علم و پیشرفت و ارتباطات هست هم بالاترین تهدید خانواده‌ها و جوانان در آن وجود دارد چراکه یکی از عوامل انحراف جوانان و طلاق همین فضای مجازی است."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 مهر

 
 

اشتراک گذاری: