www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 مهر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نایب رئیس اول مجلس

اگر برجام به ضرر ایران است

چرا ترامپ مخالف آنست؟

 
 
 
 

نایب رئیس مجلس برجام را دستاورد بزرگی دانست و گفت: اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه برجام بدترین توافق است نشان می‌دهد که این توافق دستاوردی داشته که آنقدر رئیس‌جمهور آمریکا را عصبانی کرده است. پس اکنون نوبت دیپلمات‌های ما است که طوری رفتار کنند تا آمریکا را منزوی کنند.

دکتر پزشکیان نایب رئیس اول مجلس درباره مخالفت ترامپ با برجام با خبرگزاری ایسنا مصاحبه کرد و گفت:

اینکه ترامپ می گوید برجام بدترین توافقی بوده که آمریکا امضا کرده نشان می دهد که برجام فوایدی - برای ما- داشته که ترامپ را تا این حد عصبانی کرده است. این یعنی دیپلمات‌های ما و حتی مجلس تصمیم درستی گرفته که ترامپ به این شدت عصبانی شده است.

اینکه عده‌ای در داخل نیز همین حرف‌های ترامپ را تکرار می کنند و یا اینکه برخی از رسانه‌ها و حتی صداوسیما ناخودآگاه چنین مطالبی را بیان می کنند، درست نیست. باید به جای این رویکرد رفتار ما به خصوص دیپلمات‌ها و سیاستمدارها طوری باشد ‌که آمریکا منزوی باشد نه اینکه بتواند ما را عصبانی کند تا در نهایت همه را علیه ایران بسیج کرده و دوباره ما را منزوی کند. برجام توافقی است که امضا شده است و امروز آنها از این توافق عصبانی شده و می خواهند بازی را برهم زنند. همه باید بدانیم آنچه در برجام حاصل شده دستاورد بزرگی است.

ما قبل از برجام توانایی فروش نفت را به خوبی نداشتیم و در بسیاری از موارد ضررهایی می کردیم که اکنون متضرر نمی شویم. آن زمان گاز ما را نمی خریدند و به ازای آن کشورهایی همچون امارات، عربستان، کویت، قطر و حتی عراق از میادین مشترک و سهم مان برداشت می کردند اکنون می توانیم گاز را فروخته و از میادین مشترک هم برداشت کنیم. اینکه فقط بگوییم که آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند، درست نیست. فعلا این آمریکا است که از دستاوردهای برجام ناراحت و عصبانی است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 مهر

 
 

اشتراک گذاری: