www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 مهر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حضور قاسم سلیمانی

بر مزار جلال طالبانی!

ترکیه- بهزاد دولت آبادی

 
 
 
 

 

بین ایران و اقلیم کردستان سه مرز در منطقه ای موسوم به "باشماق" که به سلیمانیه باز می شود جهت مبادلۀ تجاری  نفتی- کالایی وجود دارد. بعد از ظهر 15 اکتبر، آژانس خبری "تسنیم" بر اساس تحولات اخیر پس از همه پرسی در اقلیم کردستان خبری مبنی بر بسته شدن دروازه های مرزی سلیمانیه موسوم به "باشماق"  از جانب ایران را مخابره کرد و در همین راستا مدیر مرز گمرکی باشماق به نام "شهوان ابو بکر" در مصاحبه ای با فرانس پرس گفت داشت که سه دروازۀ مرزی برای عبور انسانی و مالی بسته شد.  این خبر بلافاصله از طرف وزارت امور خارجۀ ایران تکذیب شد. این در حالی است که مرزهای هوایی ایران برای اقلیم پس از همه پرسی کماکان بسته است و حتی از جانب ایران یک مانور نظامی نیز در مرز اقلیم بعمل آمد. "احمد محجوب"، سخنگوی وزارت امور خارجۀ عراق، با اشاره به درخواست حکومت بغداد از ایران مبنی بر بستن مرزهای گمرکی با اقلیم کردستان اظهار داشت: "از آنجایی که همه پرسی در اقلیم مغایر با قانون اساسی عراق است، این در خواست بر اساس تامین تمامیت ارضی عراق بعمل آمد و ایران مرزهایش با اقلیم کردستان را بست."

بر اساس خبری از اسپوتنیک، مسئولین اقلیم کردستان نیز ضمن تایید بسته شدن سه مرز گمرکی حاجی عثمان، باشماق و پرویزخان اظهار داشتند که در این مرزها برای عبور تجاری و تانکرهای نفتی اجازه داده نخواهد شد.

علی رغم این ادعا ها خبری رسمی از جانب ایران مبنی بر بستن مرزهایش با اقلیم کردستان مخابره نشد. از طرفی روز گذشته فرماندۀ سپاه پاسداران "قاسم سلیمانی" طی سفری به اقلیم کردستان بر سر خاک جلال طالبانی حاضر شد و دسته گلی نثار کرد.

این یادداشت کوتاه را که در مسیر یک سفر داخلی در ترکیه می نویسم از آن جهت اهمیت دارد که خوانندگان شما بدانند خبرگزاری های وابسته به نهادهای امنیتی مانند تسنیم چگونه علیه منافع ملی ایران و در جهت تشویق سیاست جنگی و دشمنی قومی و ملی در ایران عمل می کنند و برایشان آنچه اهمیت ندارد جان مردم و صلح و امنیت است. در همین یادداشت کوتاه می خوانید که آن مواضع امثال تسنیم با مواضع امثال قاسم سلیمانی یکی نیست و در سپاه هم نظرات یکدست نیست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 مهر

 
 

اشتراک گذاری: