www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 شهریور ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اولین مصاحبه محسن هاشمی رئیس شورای شهر

همه دست به دست هم بدهیم

و تهران را دوباره بسازیم!

 
 
 
 

 

محسن هاشمی، مدیرعامل سابق مترو تهران و فرزند هاشمی رفسنجانی که اکنون رئیس شورای جدید شهر تهران شده در یک مصاحبه رادیوئی شرکت کرد. او دراین مصاحبه نشان داد که به زیر و بم امور شهر تهران با آمار و ارقام مسلط است و ضعف های شهرداری را نیز خوب می شناسد. هاشمی در این مصاحبه از جمله گفت:

تنها ۲.۵ میلیون نفر توسط مترو جابجا می‌شود که می‌توان تنها با اضافه کردن واگن، این آمار را به ۱۰ میلیون نفر رساند. ما نیازمند ۳۰۰۰ واگن هستیم اما می‌بینید که تنها ۱۰۰۰ واگن در حال حاضر در شبکه حمل و نقل عمومی وجود دارد و اگر ۲۰۰۰ واگن دیگر به همین زیرساخت‌های موجود اضافه شود، می‌توانیم روزانه ۱۰ میلیون مسافر را جابجا کنیم.

بر اساس استانداردهای جهانی سیستم اتوبوسرانی نیز باید عمود بر مترو حرکت کند. باید 7 تا ۹ هزار اتوبوس نو با آلایندگی کم داشته باشیم.  اگر اتوبوس و مترو ناوگانش افزایش یابد می‌توانیم روزانه ۱۵ میلیون حمل و نقل عمومی انجام دهیم که هم ترافیک و هم آلودگی هوا کاسته می‌شود.

طی سال‌های اخیر پولی برای خرید اتوبوس و توسعه مترو داده نشده که باید این مسئله از طریق مجلس، دولت و ... حل شود و می‌توانیم با استفاده از توان کارخانجات داخلی علاوه بر حل مشکل کمبود اتوبوس و واگن، به اشتغالزایی نیز روی بیاوریم، چرا که این توانایی در ایرانیان وجود دارد که ۹۰۰۰ اتوبوس را در داخل کشور بسازند و این اشتغال زیادی ایجاد می‌کند. چرا که اتوبوس با ۷۰ درصد ساخت داخل اشتغال ایجاد می‌کند و این مسئله پیچیده نیست، بلکه مشکل اصلی تامین اعتبار است. تهران به ۱۰۰ هزار تاکسی نو احتیاج دارد و اگر کمک نکنند به شخصه موضوع را تا مقام معظم رهبری پیگیری می‌کنم تا مشکل حل شود.

بر اساس قانون، ۲۴ مورد از فعالیت‌های دولت در شهر باید به شهرداری‌ها داده شود که این مسئله موجب یکپارچگی بیشتر در شهر می‌شود. به عنوان مثال جای سوال است که چرا یک روز باید آسفالت شود و روز دیگر آسفالت کنده شود. در حالیکه اگر این تاسیسات در داخل یک کانال ویژه طراحی می‌شد، این مسئله رخ نمی‌داد، اما از آنجایی که این سازمان‌های خدماتی یکپارچه نیستند، کسی نمی‌داند این کانال‌ها را چه کسی و با چه هزینه‌ای باید ایجاد کند و جالب است بدانید بر اساس قانون امور زیرساختی به مانند سیاست‌های امنیتی، دفاعی، اقتصادی و ... باید در اختیار دولت باشد و مابقی اختیارات به حکومت‌های محلی داده شود.

منبع آسیب‌های اجتماعی این است که نتوانستیم صیانت درستی از فرهنگ داشته باشیم. درست است که پول زیادی در این زمینه هزینه کردیم اما حجم آسیب‌ها نشان می‌دهد که مسیرمان درست نبوده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: