www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 شهریور ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با شهیندخت ملاوردی

رئیس جمهور مصلحت  دید

من از معاونت زنان بروم!
 
 
 
 

 

سایت خبری جماران متن مصاحبه مشروح با خانم شهیندخت ملاوردی معاون روحانی در امور زنان در کابینه اول و دستیار روحانی در حقوق شهروندی در کابینه دوم روحانی کرده است. مصاحبه مشروح است و حاوی نکات خبری نیست و عمدتا شرح مشکلات و موفقیت ها و ناکامی ها در احقاق حقوق زنان در 4 سال دولت اول روحانی است. با این حال ما از این مصاحبه مشروح چند نکته ای را که می  خوانید استخراج کرده ایم:

 

1- 47 ساله بودم که معاون رئیس جمهوری یعنی روحانی شدم. سال های نخست دهه 60  برای تحصیل در رشته حقوق راهی تهران شدم؛ و شاید نگارش پایان نامه ام با محور اقدامات بین المللی برای رفع خشونت علیه زنان را بتوان فتح باب فعالیتم در حوزه زنان دانست. البته پیشتر در دولت اصلاحات به عنوان مدیرکل ارتباطات بین الملل دفتر مشارکت زنان ریاست جمهوری کار کردم و همزمان با تاسیس حزب مشارکت به جرگه زنان اصلاح طلب در این تشکل پیوستم.

2- روحانی در کابینه دوم مرا به سمتی دیگر انتخاب کرد و در نهایت در دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی معاونت را به مقصد دستیاری رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی ترک کنم.

3-  بحث ورود زنان به ورزشگاه ها نیز، ازجمله حاشیه هایی بود که برای من ایجاد شد و به هیچ وجه آنچه در جامعه مطرح شد، آن چیزی نبود که ما پیگیری می کردیم. البته گروه مقابل در این زمینه توانست تا حدی موفق عمل کند.

4- رایزنی برای حضور استاندار زن تاکنون محقق نشده است، اما در سطح فرماندار، دهیار و معاون استاندار شاهد رشد بوده ایم. و امیدواریم به سطح استاندار هم برسد، چرا که این از برنامه های دولت دوازدهم است و  ما شاهد تجربه های موفقی از حضور زنان در سمت های اجرایی سیاسی در سطح استان ها و شهرستان ها بوده ایم.

5- برای رفتن من از معاونت زنان به دستیاری حقوق شهروندی تصمیم رئیس جمهور بنا به مصلحت بود که من به این تشخیص و تصمیم ایشان احترام می گذارم.

 6-  در مسئولیت جدید هم  من تعصب و حساسیت خاصی برای حقوق زنان خواهم داشت ولی این به این معنا نیست که به سایر حقوق بی توجه باشیم.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: