www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 شهریور ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار با بهزاد نبوی که به مصاحبه ختم نشد

تامین امنیت سرمایه گذاران

باید هدف بزرگ دولت باشد

 
 
 
 

 

یک گروه از خبرنگاران خبرگزاری ایسنا به دیدار بهزاد نبوی از وزرای برجسته دولت های رجائی و  میرحسین موسوی رفتند تا با او مصاحبه کنند. نبوی از مصاحبه گریخت به دلائلی که بر همگان آشکار است، اما نقطه نظراتی را دراین دیدار مطرح کرد که ما آن را در 6 بند تدوین کرده ایم:

 

1- افراد را بزرگ نکنید، بلکه دنبال تقویت کارهای جمعی باشید. افراد می‌آیند و می‌روند اما این فعالیت‌های جمعی است که می‌ماند. وقتی فخرالدین حجازی در دیداری جمعی با امام با  شعری  ایشان را مدح کرد، امام خطاب به او گفت که داشتم باور می‌کردم آن‌چه درباه من گفتی درست است.

2- درباره اعلام انحلال سازمان مجاهدین انقلاب: احزابی که پایگاه اجتماعی نداشته و اعضای آن به 200 نفر هم نمی‌رسد نباید ادعایی برای اداره کشور داشته باشد.

3- در باره فعالیت سیاسی خودم؛ طبق قانون جدید فعالیت احزاب، کسانی که سابقه محکومیت داشته باشند، نمی‌توانند در قالب احزاب و تشکل‌های سیاسی فعالیت داشته باشند؛ بنابراین من هم فعالیت سیاسی ندارم اما در همین منزل خود دیدارها و جلسات دوستانه‌ای داریم .

4- درباره نحوه بازداشتش در سال 88 می گوید: من فعالیتی در زمان انتخابات سال 88 نداشتم. پس از انتخابات یک روز عده‌ای در یکی از میادین نزدیک منزل ما تجمع کرده بودند که من و همسرم رفتیم ببینیم چه خبر است اما وقتی برگشتیم جلو در منزل بازداشت شدم.

 5- پس از پیروزی روحانی در سال ۹۲، نامه‌ای برای رئیس جمهور فرستادم و ضمن تبریک به او، تاکید کردم که دولت باید تمام وقت خود را برای سیاست خارجی و اقتصاد بگذارد. در حال حاضر نیز مشکل کشور مسائل اقتصادی است و اقتصاد هم در گرو سیاست خارجی است. قبل از دولت روحانی، برخی مشعل‌های بزرگی به دست گرفتند و جنگل اقتصاد کشور را آتش زدند. کاری که روحانی کرد این بود که این مشعل‌ها را زمین گذاشت ولی هنوز این جنگل در حال سوختن است. سرمایه‌گذاری همچون آبی است که این آتش را خاموش می‌کند. اقتصاد کشور به سرمایه نیاز دارد ولی دولت فاقد سرمایه کافی است. بخش خصوصی داخلی هم یا سرمایه ندارد یا جرات سرمایه‌گذاری ندارد و اول باید یکی پیدا شود و خط شکنی کند تا سایرین هم وارد این مسیر شوند.

6- توافق برجام دستاورد خوب دولت اول روحانی بود. بعضی عوام فریبی می‌کنند که دستاوردهای برجام کجاست؟ در حالی‌که برجام فی نفسه کاری نمی‌کند بلکه جاده‌ای را آماده می‌کند تا در آن مسیر حرکت کنیم. ما قبل برجام هیچ ارتباط اقتصادی با دنیا نداشتنم اما الان تحریم‌ها رفع شده، امکان سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی و گشایش ‌اعتباری ایجاد شده، امکان داد و ستد با دنیا را داریم و کشتی های ما در بنادر سایر کشورها پهلو می گیرند. در واقع برجام راه را برای عادی شدن نه دوستانه و برادرانه شدن رابط ما با دنیا باز کرد و ما هم باید از این فرصت استفاده کنیم.

 پس از توافق برجام هیات‌های مختلفی نه از کشورهای آفریقایی بلکه از کشورهای دارای سرمایه به ایران آمدند اما با اجرای برخی اقدامات در خارج از مجموعه دولت، سرمایه‌گذران را فراری دادیم.اوباما می‌گفت که ما مشکلی برای ایران درست نکرده‌ایم اما سرمایه جایی می‌رود که امنیت باشد. با وجود مخالفت‌هایی که با دولت می‌شود، باید دولت بتواند امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور تامین کند. گفته می‌شود باید سالی ۶۰ میلیارد دلار در کشور سرمایه‌گذاری کنیم تا میزان اشتغال در سطح فعلی حفظ شود. به دولت توصیه می‌کنم تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه به کار ببندد مثل سرمایه گذاری که در بخش نفت انجام شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: