www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 شهریور ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی روز گذشته بارزانی

رابطه کردستان و بغداد

از مرحله بودجه به مرحله استقلال رسیده

ترکیه- بهزاد دولت آبادی

 
 
 
 
 

رهبر اقلیم کردستان عراق "مسعود بارزانی" اعلام کرد در صورتیکه حکومت بغداد در دو سه روز آینده پیشنهادی را در قبال به تاخیر انداختن همه پرسی اعلام کند، در 25 سپتامبر جشن خواهیم گرفت و در غیر اینصورت پای صندوق های رای خواهیم رفت.

بارزانی که در میتینگ انتخاباتی "رای آری" در یکی از شهرستان های استان اربیل به نام "سوران"، سخن می گفت افزود:

"ما همه پرسی را صرفا برای اینکه بگویند "ببینید همه پرسی برگزار می کند" نمی خواهیم. هدفمان اعلام خواستۀ استقلال به جهانیان است."

مشکل و مسئلۀ اصلی ما نه با جامعۀ جهانی بلکه با حکومت مرکزی عراق است. همواره معتقد بودیم در صورتیکه طرحی جایگزین برای همه پرسی پیشنهاد شود مشکلی ایجاد نخواهد کرد. ولی در صورتیکه گزینه ای معادل با همه پرسی پیشنهاد نگردد به تاخیر انداختن همه پرسی معنایی نخواهد داشت. ما باید مشکلاتمان را با بغداد حل کنیم و تنها راهش انعقاد قراردادی دو جانبه بین اربیل و بغداد است. در صورتیکه این قرارداد با حمایت و ضمانت ایالات متحده و کشورهای اروپایی باشد این می تواند جایگزین همه پرسی شود. ولی به  وضوح بگویم که بغداد در این خصوص قدمی که ما می خواهیم  برنداشته است. در سال های گذشته تجارب تلخی داشتیم و دیگر به ضمانت های شفاهی اعتمادی نداریم. پیشنهاد باید صریح و آشکار نوشته و جایی برای اختلافات باقی نگذارد. دیدارهای دوجانبه مان با بغداد دیگر در سطح دریافت بودجه و گرفتن فلان وزارتخانه نیست. ما از این مرحله گذشته ایم و استقلال می خواهیم.  


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: