www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

میرسلیم پاشنه دهان را کشیده

خانه تکانی در موتلفه

و بازندگان انتخابات قطعی است

 
 
 
 

میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی که در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 96 به عنوان نامزد نهایی این حزب وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شده بود سوم مرداد در جمع سی نفره اعضای حزب موتلفه اراک حاضر شد و از سلطه طلبی برخی احزاب اصولگرا و آبروریزی هایی کاندیداهای وابسته به این جبهه سخن گفت. سخنان او بوی آغاز خانه تکانی در رهبری حزب موتلفه را میدهند و حتی فراتر از آن، زیر و رو شدن ساختار جناح راست و نقش آفرینی میرسلیم در آینده و شاید در حاشیه دولت روحانی. به همین دلیل  است که پس از انتشار سخنان میرسلیم که در ادامه میخوانید، سنگین ترین حملات تبلیغاتی از سوی روزنامه کیهان و زیر مجموعه های رسانه ای آن و برخی پدرخوانده های تازه به دوران رسیده جناح راست شروع شده است. این درحالی است که میرسلیم نه برای جلب حمایت آنها که برای جلب آراء بخشی از جامعه سخنانی را گفته که مردم آن را تائید می کنند. او فهمیده که قدرت در کف خیابانها و پای صندوق هاست نه در پادگان ها و روزنامه ها.

او در اراک با اشاره به نقش سرتیپ ذوالقدر در برپائی باصطلاح جبهه مردمی نیروهای انقلاب "جمنا" که مرکب بود از آمران و عاملان بسیاری از اعدام های سیاسی و ترورها حکومتی و اختلاس های دوران احمدی نژاد گفت:

 جمنا در زمان انتخابات از امکانات نهادهای نظامی استفاده کرد. جمنا با اعلام نامزدی من نیز به عنوان کاندیدای حزب موتلفه مخالف بود. امکانات نهادی نظامی در اختیار جمنا بود.

جمنا به حزب مؤتلفه اسلامی دستور داد که «میرسلیم» می بایست به نفع کاندیدای این جمنا "رئیسی" کنار برود. می دانستم طی مدت کوتاه تبلیغات انتخاباتی، شانسی برای پیروزی ندارم اما تصمیم گرفتم بمانم. اگر مردم ببینند نهادی نظامی در جبهه های جنگ، مشغول به نبرد است با هر آنچه که دارند به پشتوانه آن خواهند رفت و برایش جان‌فشانی خواهند کرد، اما اگر متوجه شوند یک نهاد نظامی قرار است مسئولیت یک اداره را بر عهده گیرد حمایت از آن را به دلیل در اختیار داشتن سلاح های نظامی رد می کنند. این در همه جای دنیا صادق است به طوری که مردم هیچ گاه به عناصر نظامی و قضایی رأی مثبت نمی دهند.

درباره رویکرد سیاسی لاریجانی، باهنر و ناطق نوری باید بگویم که آنها در حال تعامل سیاسی هستند و گاها نیز حمایت های قابل توجهی را از روحانی داشتند. در دوران انتخابات دیدیم که برخی ها به اسم اصولگرایی چگونه عمل کردند. دیدیم که برای تبلیغات، پیشینه بعضا نادرست خود را تبلیغ می کردند. امروز همه می دانند که آن ها به اسم اصولگرایی چه خلاف هایی انجام داده اند و چگونه در این سال ها آبروی این جبهه را برده اند.

این حقیقت دارد که برجام موفقیت هایی را به دنبال داشت، موفقیت هایی که فرسودگی سیستم بانکی ایران اجازه نداد آن چنان که باید از آن استفاده شود. برجام صفر مطلق نبود، اما سطح پایین عملکردی بانک ها اجازه بهره وری مناسب از آن را نداد. پیشرفت امروز ایران در گرو تقویت فعالیت احزاب است. اگر ریاست جمهوری در کابینه دوم خود از مخالفانش استفاده کند قطعا می تواند از پتانسیل های آن ها نیز استفاده کند. اگر فعالیت های حزبی تقویت شود دیگر هیچ فردی بدون پشتوانه حزبی و بر اساس فردیت وارد انتخابات نمی شود. در اردیبهشت ماه گذشته قالیباف تنها یک فرد بود که وارد انتخابات شد، اما نه تنها به جایی نرسید بلکه اسمی هم از آن باقی نماند.

رئیسی یک قاضی است و تجربه کار اجرایی کمی دارد. در مناظرات انتخاباتی نیز ضعف های ایشان آشکار بود. امیدواریم ایشان مدتی که در آستانقدس رضوی فعالیت می کند تجربه مناسب را به دست آورد. اداره کشور با اداره دادگاه یکسان نیست. همانطور که خدمت در جوار امام رضا (ع) با ریاست جمهوری تفاوت فاحش دارد. بارها گفته ام که اگر من جای «رئیسی» بودم به هیچ وجه وسوسه نمی شدم که آستان قدس را رها کنم و برای رئیس جمهوری برنامه ریزی کنم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: