www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شاه زدائی در قائم شهر

تبدیل شد به نابودی صنایع شهر

 
 
 
 

 

سلام- من نه اهل قائم شهرم و نه کارگر کارخانه های این شهر، اما بدلیل چند سال خدمت در یکی از نهادهای مرتبط با صنایع در قائم شهر اطلاعاتی دارم که آن را جهت انتشار و آگاهی خوانندگانتان برای شما می نویسم:

بعد از نابود شدن كارخانه های  نساجی شاهی و شخم زدن آن درقائمشهر اکنون یكسری كارگاهای كوچك هم با هدف مادی تغییر كاربری داده و به كانون اعتیاد تبدیل شده اند. از جمله نمایندگی ایران خودرو که با داشتن حدود ٣٠ كارگر و كارمند امروز به مركز فروش و پخش سیگار تبدیل شده است. این نمایندگی درخیابان بابل نبش ارغوان هست و صاحبش شخصی بنام مهدوی است.

اگر کمی به عقب بخواهم بازگردم و به اوائل ماموریت اداری ام در قائم شهر باید بگویم:

ازوقتی که شاهی به قایمشهر تبدیل شد قرار براین شد که تمام مظاهر دوران شاه از ببن برود، اما این بین بردن نماد دوران شاه در حد مجسمه های شاه باقی نماند و بسیار آگاهانه کمر به نابودی نساجی و معدن زیراب سوادکوه وکارخانه تراورس شیرگاه بستد که 12000 کارگر نساجی و 7000 کارگر در زیراب و4000 کارگر در شیرگاه داشتند. این کارخانه ها را به بهانه مظاهر دوران شاه و در واقع برای متلاشی کردن تمام واحدهای کارگری متلاشی کردند و کارگران را بیکار کردند.

این جمعیت کارگری با خانواده هایشان مجموعا 115000 نفر بودند .

روی ویرانه  های این کارخانه ها یا مجتمع تجاری ساختند و یا حسینه.

ذغال سنگ مرغوب زیراب رفت، تراورس شیرگاه  سرنوشت گریه آور نساجی را پیدا کرد. و حالا دروازه ورودی قائم شهر و ساری  غروب ها در تصرف معتادان، زنان تن فروش و انواع بزه های دیگر است.

جاده های قائم شهر لقمه لقمه شده اند و جراید از ترافیک سوادکوه می نویسند اما از نابودی صنایع شهر شاهی که شاه زدائی آن با نابودی صنایع آن پیوند خورد نمی نویسند. از شهرهای نابود شده سوریه می نویسند اما از قائم شهر ویران شده نمی نویسند که خود به شهری جنگ زده تبدیل شده است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: