www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از سوی سازمان همکاری اسلامی

محاکمه نمایشی مهاجمین

به سفارت عربستان نفی شد

 
 
 
 

 

 سازمان همکاری اسلامی  با صدور بیانیه ای، نمایش باصطلاح محاکمه حمله کنندگان به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد را رد کرد و اعلام کرد: از ایران می‌خواهیم در تحقیقات پیرامون  حمله به سفارت عربستان شفاف‌تر عمل کند تا از تنش های موجود میان دو کشور کاسته شود.

پیش از این وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای متذکر شده بود که با گذشت بیش از یک سال و نیم از حمله به سفارت عربستان در تهران مقامات ایرانی اجازه ندادند روند تحقیق درباره این حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد تکمیل شود و ایران در سایه قطع روابط تلاش کرد از روش پیچیده‌ از جمله ممانعت از ورود هیئت عربستانی به ایران که قرار بود این هیئت همراه با سازمان‌های مربوطه ایرانی برای تحقیق و بررسی سفارت عربستان و کنسولگری آن در مشهد بروند جلوگیری کرد.

 این نوع سیاست ها عدم احترام به تعهدها و قوانین بین‌المللی و نقض حرمت‌های دیپلماتیک است و 38 سال است که ایران این سیاست را در پیش گرفته است.

(بموجب حکم محاکمه فرمایشی عاملین حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در ایران 5 نفر به حبس سه ماهه و 5 نفر به حبس شش ماهه محکوم شدند که عملا دوران بازداشت آنها را شامل می شود و همگی آزاد شدند و یا می شوند. از محاکمه آمران این حمله که گفته می شود سردار قالیباف در راس آنها بوده نیز خبری نیست.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: