www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29  مرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیانیه اقلیم کردستان عراق

همه پرسی در کردستان

به سرلشگر باقری مربوط نیست

 
 
 
 
 

 

آغاز همسوئی علنی جمهوری اسلامی با دولت ترکیه در مخالفت با همه پرسی استقلال کردستان عراق، عملا می رود تا دولت پر مسئله ترکیه، ایران را هم بدنبال خود به عرصه جنگ با کردها بکشاند.

روزگذشته و بدنبال سفر سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ترکیه و دیدار با فرماندهان ارشد نظامی و حتی شخص رئیس جمهور ترکیه و گفتگو بر محور مخالفت با همه پرسی در کردستان عراق، اقلیم کردستان عراق بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه با صراحت عنوان شد:

 مساله‌ حقوق مردم در کردستان عراق به آقای باقری مربوط نمی‌شود و این کار دخالت در امور داخلی اقلیم کردستان است. برگزاری همه پرسی حق طبیعی مردم کردستان عراق است و هیچ کس جز کردهای عراق حق ندارد در مورد این همه‌ پرسی سخن بگوید.

بصورت همزمان ریاست اقلیم کردستان عراق "مسعود بارزانی" با ژنرال جوزف ووتل، سر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا درعراق دیدار کرد. اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه دیگری درباره محتوای گفتگوها اعلام داشت:

در این دیدار اوضاع سیاسی، توازن قدرت‌ها، استراتژی‌های نظامی آمریکا در قبال خاورمیانه و غرب آسیا، جنگ علیه داعش در عراق و سوریه و نقش‌ نیروهای پیشمرگ در بیرون راندن داعش مورد بررسی قرار گرفت.

ژنرال ووتل در این دیدار گفت که نیروهای ائتلاف ضد داعش به این نتیجه دست یافته اند که  آزادسازی موصل بدون هماهنگی با پیشمرگ‌ها و دولت اقلیم کردستان محقق نمی‌شد. ما (امریکا) تمایل دارد مسائل اساسی میان بغداد و کردستان از طریق گفتگو حل کند.

از سوی دیگر، بارزانی تاکید کرد، رویارویی با تروریسم از اولویت‌های اقلیم کردستان است و اقلیم با تمامی قدرت برای رویارویی با داعش و بیرون راندن آن آماده است.

بارزانی تاکید کرد که همه ‌پرسی به هیچ وجه بر جنگ علیه داعش تاثیر نخواهد داشت و اقلیم کردستان به هماهنگی مداوم با ائتلاف بین المللی و دولت عراق ادامه خواهد داد. مسئولان سیاسی کردستان نقطه نظرها و نگرانی آمریکا را درک می‌کنند و لازم است آمریکا نیز نگرانی مردم کرد را نسبت به آینده همزیستی و شراکت با دولت بغداد درک کند و به تصمیم و اراده مردم کردستان احترام بگذارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: