www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 تیر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مذاکرات اردوغان در اجلاس جی 20

ترکیه پشت درهای بسته

اتحادیه اروپا خواهد ماند؟

 
 
 
 

 

رئیس جمهور ترکیه "اردوغان" نیز به اجلاس جی 20 در شهر بندری هامبورگ در آلمان دعوت شده بود و با برخی رهبران حاضر در این اجلاس دیدار کرد. از جمله با پوتین رئیس جمهور روسیه، مرکل صدراعظم المان و...

او در این سفر در درجه اول از صدراعظم آلمان بدلیل تهدید پارلمان اروپا به لغو تقاضای ترکیه برای ورود به اتحادیه اروپا انتقاد کرد و سپس به خبرنگاران گفت:

ازنظر ترکیه تصمیم پارلمان اروپا فاقد ارزش حقوقی است و دولت ترکیه آن را جدی نمی گیرد. موضع ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا تغییری نخواهد کرد.

اتحادیه اروپا در موضوعات مختلف به جای انتقاد از ترکیه بایستی در رفتارهای خود برای حمایت از سازمان پ.ک.ک در کشورهای اروپایی تجدید نظر کند.

ترکیه همواره گزینه های مختلفی داشته و هر وقت بخواهد می تواند راه جدیدی را برای خود انتخاب کند. اگر عضویت در اتحادیه اروپا برای ترکیه منافعی در پی داشته باشد، دو برابر آن عاید اتحادیه اروپا خواهد شد.  اروپا نباید فراموش کند که امنیت اتحادیه اروپا از ترکیه آغاز می شود.

طرح توقف مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه در نشست مجمع عمومی این اتحادیه در شهر استرازبورگ فرانسه پیشنهاد شده بود، روز پنجشنبه با 64 رای منفی، 477 رای مثبت و 97 رای ممتنع از مجموع 638 عضو پارلمان اروپا به تصویب رسید.

درخواست رسمی ترکیه برای پیوستن به جامعه اروپا که بعدها به اتحادیه اروپا تغییر نام یافت، در 14 آوریل 1987 ارائه شد و ترکیه از 12 دسامبر 1999 به طور رسمی به عنوان نامزد عضویت در اتحادیه شناخته شده و مذاکرات برای الحاق ترکیه از 3 اکتبر سال 2005 آغاز شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 تیر

 
 

اشتراک گذاری: