www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 تیر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو خطر داخلی و خارجی

که روحانی در برابر دارد

 
 
 
 

عقلای جمهوری اسلامی عمیقا متوجه دو خطر بزرگ شده اند. دو خطری که تنها جمهوری اسلامی را تهدید نمی کند بلکه موجودیت ایران و جان مردم را تهدید می کند. تهدیدی است برای نابودی تمام زیر ساخت های کشور. خطر بیرونی جنگ در خلیج فارس است و خطر داخلی تخریب های جنگ طلبانی که برای حفظ و گسترش قدرت اقتصادی و سیاسی خویش هر فاجعه ای را می توانند روی دست مردم ایران بگذارند. اگر رئیسی به پاستور دست یافته بود خطر بسیار نزدیک شده بود و اکنون که چنین نشده، در اطراف پاستور چنگ و دندان نشان میدهند، در نماز جمعه ها نماز تخریب می خوانند و ... نگاه کنید به جنجالی که بر سر قرارداد توتال راه انداخته اند، به جنجالی که بدنبال سخنرانی های اخیر و نسنجیده و آب نکشیده رهبر بر سر "آتش به اختیار" و "بنی صدری کردن روحانی" بر پا کردند.

این تازه روی کم دردسر ماجراست. این احتمال که دست به ترور بزنند نیز هست. همچنان که ممکن است دست به یک اقدام ماجراجویانه و خطرناک و نسنجیده در خلیج فارس بزنند نیز هست.

به این ترتیب، عقلای جمهوری اسلامی همانقدر نگران اوضاع داخلی و خارجی اند که قدرت طلبان اختلاس گر و پول ربوده و عقل و دین و آن دنیای ادعائی خود را فروخته نگران از کف دادن قدرت خویش اند. بحث تشکیل کابینه جدید روحانی در همین شرایط بغرنج است که هنوز به سرانجام نرسیده است و پشت صحنه هم جدال است بر سر این کابینه و هم اندیشه و تدبیر تا بلکه راه حلی پیدا شود. راه حلی که دو خطر بالا را دور کند. آیا از میان اصولگرایان تدبیر اندیش کسانی به همان نتیجه ای در باره اوضاع ایران و منطقه رسیده اند که روحانی و اصلاح طلبانی نظیر محمد خاتمی رسیده اند؟ پاسخ این سئوال بزودی مشخص خواهد شد. در ارتباط با همین وضع سخنانی پزشکیان نایب رئیس اول مجلس را در همین شماره پیک نت بخوانید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 تیر

 
 

اشتراک گذاری: