www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پس زلزله های انتخابات

"میرسلیم" رهبری حزب

موتلفه اسلامی را برعهده میگیرد؟
 
 
 
 

 در ادامه پس زلزله های انتخابات ریاست جمهوری، حزب موتلفه اسلامی در تدارک یک کنگره است تا نه تنها نتیجه انتخابات را بررسی کند، بلکه ترکیب رهبری این حزب قدیمی را نیز تغییر بدهد. گفته می شود اکنون این بحث جدی است که مهندس میرسلیم با توجه به شناختی که از وی در مناطره های تلویزیونی پیدا شد و آرائی که در انتخابات بدست آورد به سمت دبیرکل این حزب انتخاب شود و دو چهره کلیدی حزب موتلفه، یعنی حاج آقا نبی دبیر کل و بادامچیان قائم مقام او به همراه "ترقی" از ترکیب رهبری کنار گذاشته شوند. نوسازی و جوان سازی حزب از جمله اهداف این کنگره است.
مهندس میرسلیم از ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی رابطه نزدیکی با علی خامنه ای داشته و حتی در برگماری او بعنوان اولین رئیس شهربانی و سپس رسیدن وی به مقام وزارت ارشاد با توصیه و پافشاری علی خامنه ای بود. حتی در اوج اختلاف بر سر کنار گذاشتن موسوی از نخست وزیری نیز علی خامنه ای که رئیس جمهور بود قصد داشت میرسلیم را جانشین میرحسین موسوی کند.
سقوط اعتبار موتلفه اسلامی در طیف راست سنتی و تبدیل آن به دنباله رو مصباح یزدی ضربه مهلکی به این حزب قدیمی که بهرحال رای بازاری ها و بخشی از راست سنتی ایران را داشت زده است. پافشاری میرسلیم برای ادامه حضور در انتخابات و بی اعتنائی به نامه دبیرکل و قائم مقام دبیرکل موتلفه که او را کنار رفته به سود رئیسی اعلام کرده بودند نیز نشان داد که میرسلیم نمی خواهد موتلفه به نقش چرخ پنجمی خود در درشکه جناح راست ادامه بدهد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: