www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ایران مصمم تر از گذشته آماده گسترش رابطه با روسیه است

نخستین گفتگوی پوتین

با روحانی پس از انتخابات

 
 
 
 

حسن روحانی و پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند. درباره مضمون این تماس تلفنی و گفتگوی انجام شده پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران نوشت:

روحانی در این تماس گفت: ایران مصمم تر از گذشته آماده تقویت همکاری های دوجانبه و منطقه ای با کشور روسیه است و در آینده، شاهد همکاری های بسیار نزدیکتری میان دو کشور خواهیم بود.

همکاری های روسیه در اجرای برجام و همکاری در زمینه هسته ای بین دو کشور مورد استقبال ما است و تهران آماده اجرایی و عملیاتی کردن توافقات هسته ای خود با روسیه می باشد.

کریدور شمال – جنوب باید همسو با منافع ملتها و تقویت صلح و ثبات منطقه، بیش از پیش توسعه یابد.
تقویت همکاری ها دو کشور در سوریه بسیار با اهمیت است و ما از تداوم همکاری های سه جانبه میان ایران، روسیه و سوریه استقبال می کنیم و مصمم به ادامه آن هستیم.

برخی از فعالیتهای کشورها از جمله دولت جدید آمریکا و عربستان موجب پیچیده تر شدن اوضاع منطقه است. همه کشورها باید برای یک مبارزه واقعی با تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه بسیج شوند.
پوتین نیز در این تماس تلفنی گفت: اقدامات تجاوزگرانه برخی کشورها در سوریه مورد نگرانی ما است. روسیه به توافقات بین المللی پایبند است. نتایج رای گیری در ایران حکایت از حمایت وسیع و صریح ایرانیان از اقدامات اقتصادی و اجتماعی جنابعالی و برنامه های منطقه ای و بین المللی شما دارد.
ما همیشه تاکید داریم که حضور روسیه و ایران در سوریه براساس دعوت دولت قانونی این کشور و در چارچوب موازین حقوق بین المللی است و به تلاش ها و همکاری های خود برای تقویت صلح و ثبات در منطقه و سوریه ادامه خواهیم داد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: