www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رهبر را سر انگشت می چرخانند

بولتن سازان در ج. اسلامی

سر نخشان به کجا بند است؟

 
 
 
 

 

سابقه بولتن سازی برای حکام و پادشاهان و روحانیون، به سالهای دهه 30 تا آستانه کودتای 28 مرداد باز می گردد. اخبار جعلی، تحریف واقعیات و برخی خبرهای ساختگی بعنوان اخبار محرمانه کارپایه بولتن نویسی است. این بولتن ها معمولا بعنوان سندی محرمانه برای صاحبان قدرت و بویژه سران قدرت فرستاده می شد و در یک جنگ روانی نیز بخش هائی از آن بصورت شبنامه در بین مردم پخش می شد. هدف از بولتن سازی، کشاندن رهبران مذهبی و حکومتی به موضع گیری هائی است که یاری می رساند به جنگ روانی با مردم و بخش دیگری از حکومت. مرحوم آیت الله طالقانی پس از انقلاب در یکی از خطبه های نماز جمعه تهران فاش کرد که در سال منجر به کودتای 28 مرداد، در مسجد هدایت تهران چندین گروه مامور به نوشتن شبنامه هائی با قلم قرمز بودند که در آنها به نفع اشتراکی شدن زنان، اعدام روحانیون و ... شعار نوشته می شد و امضای حزب توده را هم پائین آن می گذاشتند و در جامعه پخش می کردند تا ذهن توده مردم و روحانیون را آماده پذیرش کودتا کنند.

بعدها فاش شد که در همان دوران، یک گروه جنگ روانی را عوامل انگلیس در تهران تشکیل داده بودند بنام گروه "بدامن". در این گروه تعدادی روزنامه نویس و چند نماینده مجلس شاهنشاهی فعالیت داشتند. سازمانده اصلی این گروه برادران رشیدی بودند که هر دو از عوامل انگلستان بودند و در کودتای 28 مرداد نقش مهمی در کنار خواهر شاه "اشرف پهلوی" ایفاء کردند و بعد از کودتا امتیازهای اقتصادی و سیاسی زیادی از دربار گرفتند. این شبکه نیز کارش تهیه مقاله، خبر سازی و انتشار آن در مطبوعات وقت بود.

پس از کودتای 28 مرداد هم شبکه های شبنامه بنویس فعال بودند اما نه بشدت دوران پیش از کودتا. از فاصله 1332 تا 1357 این وظیفه را انجمن حجتیه تحت هدایت سازمان اطلاعات و امنیت شاهنشاهی "ساواک" برعهده داشت و هدایت می شد. از هدایت می شد نوشتیم زیرا اعتقاد نداریم که همه اعضای این انجمن مامور ساواک بودند، اما اعتقاد داریم که کل این انجمن هدایت و رهبری می شد و از ساواک خط می گرفت.

در سالهای پس از انقلاب 57، بار دیگر بولتن سازی و جنگ روانی بتدریج آغاز شد و بسرعت نیز گسترش پیدا کرد و عواملی در درون دولت و حکومت در این مرحله از بولتن سازی و جنگ روانی نقش داشتند.

ارتشبد فردوست مغز امنیتی دربار شاهنشاهی در خاطراتش می نویسد که اسرائیل چند شبکه جاسوسی در ایران داشت که هرگز حاضر نشد آنها را به شاه و یا ساواک معرفی کند. آنها مستقلا در ایران فعالیت می کردند. این شبکه ها دست نخورده باقی ماندند و به نظر ما فعالیت آنها و اعضای آنها بسیار گسترش یافتند. ما اعتقاد داریم که از آستانه پیروزی انقلاب 57 یک قیچی دو تیغه در جمهوری اسلامی فعال شد: شبکه های جاسوسی اسرائیل و شاخه ها و یا افرادی در درون رهبری و بدنه انجمن حجتیه. و باز یقین داریم که نخستین ترور در جمهوری اسلامی، یعنی ترور آیت الله مطهری بدست گروه فرقان محصول آغاز همین فعالیت بود که بعدها به بزرگترین ترورها و اعدام ها نیز انجامید گرچه یک طرف آن مجاهدین خلق بودند و طرف دیگر تفکر حجتیه اما سر نخ دست همان شبکه ها بود که نوشتیم.

بولتن سازی و جعل خبر و جنگ روانی نیز بخشی از فعالیت همان شبکه ها بوده و هست. مهم نیست که مثلا حسین شریعتمداری در کیهان این جنگ و جعل را پیش می برد و یا فلان حجت الاسلام و یا آیت الله و یا فرمانده سپاه و یا.... مهم نتایج کار است و دستی که از هفت توی پنهان حکومتی آن را رهبری و تقویت و هدایت می کند.

با این مرور سریع و اشارات بسیار مختصر، می خواهیم به یک نمونه از بولتن سازی و جعل خبر و جنگ روانی که در آستانه رای گیری انتخابات اخیر شروع شد و هنوز نیز کم و بیش ادامه دارد اشاره کنیم.

دو هفته پیش از انتخابات ناگهان رهبر جمهوری اسلامی در یکی از سخنرانی های معمولا هیجانی و جنجال سازش علیه دولت گفت که دولت سند 2030 یونسکو را پذیرفته و سیستم آموزشی کشور را مطابق همین سند استعماری پیش می برد و ....

بلافاصله شبکه جنجال در مطبوعات و صدا وسیما با دستمایه کردن همین سخن دست به کار جنگ روانی با دولت شد. آنهم در آستانه انتخابات!

این سند چیست؟

در سپتامبر 2015 (شهریور 94)، یونسکو یک سندی تهیه کرد با نام "توسعه پایدار 2030" که 17 هدف اصلی و 169 هدف فرعی دارد. یونسکو این سند را به سازمان ملل داد تا همه کشورها آن را کارپایه آموزشی خود کنند.

هم در مناظره های انتخاباتی و هم مصاحبه ها و سخنرانی های پس از انتخابات حسن روحانی با قاطعیت گفت که این سند را دولت نه امضاء کرده، نه پذیرفته و نه اجرا می کند و گزارش مستند نیز در اختیار رهبر گذاشته شده است. اطلاعات جعلی در اختیار رهبر گذاشته اند!

به این ترتیب، مشخص می شود که شبکه اختاپوسی بولتن سازان و جعل کنندگان و خبرسازان در مغز بیت رهبری نفوذ و حضور دارند. شبکه ای ما همچنان اعتقاد داریم سر نخ آنها در دست اسرائیل است و مافیای حجتیه عامل اجرای آن.

برای نمونه، نگاه کنید به سخنرانی علیرضا پناهیان از نزدیکان بیت رهبری که در دوران دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد نائب رئیس قرارگاه عمار (تربیت کننده انتحاریون) که رهبری دلواپسان برجام را نیز برعهده دارد.

 

شاید بد نباشد که از مرتضی آقا تهران هم یاد شود، که معلم اخلاق مجلس قبلی (نهم) بود و رهبر جبهه پایداری. یعنی وزیر دست راست آیت الله مصباح یزدی. از عجایب این که ایشان پس از یک دوره چند ساله از امریکا مستقیما به تهران آمد و معلوم نیست بر مبنای کدام شناخت برای رفتن به مجلس تائید صلاحیت شد و بعنوان نماینده تهران به مجلس رفت.

 

سخنرانی پناهیان درباره سند 2030

https://www.youtube.com/watch?v=MrBvn3X6nOU


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: