www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی رهبر ج. اسلامی در سالگرد درگذشت آقای خمینی

آقای خامنه ای یا نمیداند

و یا میداند اما اعتراف نمی کند

 
 
 
 

 

مراسم بیست وهشتمین سالگرد در گذشت آیت الله خمینی، امسال کوتاه و کم سخنرانی و کم حاشیه در صحن مقبره وی برگزار شد و مانند سالهای گذشته رهبر جمهوری اسلامی سخنران بود. او نیز بدلیل ماه رمضان و گرما سخنرانی اش را کوتاه کرد اما در همین سخنرانی کوتاه هم نتوانست گریزی به کربلای 88 نزند و از آن زشت تر، از دهه 60 بعنوان دهه تثبیت جمهوری اسلامی یاد نکند.

در این که در دهه 60 حوادث مهمی در ایران روی داد شک نیست، از جمله ترورها و انفجارهائی که مجاهدین خلق مسئولیت آن را پذیرفتند، اما از آنسو نیز دهه اعدام های حکومتی نیز هست، بویژه قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان 67. آقای خامنه ای در سخنرانی خود بی جهت یاد دهه 60 و ستایش از آن نیفتاد. در کارزار انتخابات اخیر ریاست جمهوری پرونده قتل عام 67 بدلیل حضور ابراهیم رئیسی بعنوان نامزد این انتخابات وسیعا باز شد و مردم دانستند که او یکی از اعضای هیات سه نفره مرگ در جریان آن قتل عام بوده است. شاید می شد بی سر و صدا رئیسی را تولیت آستانقدس کرد، اما نمی شد بی سر و صدا او را رئیس جمهور هم کرد و این غفلت بزرگی است که مخالفان دولت روحانی مرتکب شدند. از آن سنگین تر برای رهبر جمهوری اسلامی آن بود که مردم رئیسی را نامزد مورد حمایت شخص رهبر هم تلقی کردند و از جمله دلائل مهم باخت سنگین او در انتخابات همین تلقی عمومی بود. رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی سالگرد در گذشت آیت الله خمینی مدعی شد که مردم رای به نظام دادند. یعنی به سکانداری ایشان رای دادند. خواب و خیالی که خود او هم میداند خواب و خیال است. مردم به نظام موجود رای ندادند بلکه به ضرورت تغییر و تحول آن رای دادند. اگر رهبر این را نمیداند که بدا به حال او و اطرافیانش، و اگر میداند و قلب واقعیت می کند که بدا به آن اسلامی که او خود را ولی فقیه آن میداند.

بهر روی از سخنرانی آقای خامنه ای نکات زیر را انتخاب کرده ایم:

1-  دهه شصت یک دهه مظلوم و در عین حال بسیار مهم و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است که متأسفانه ناشناخته مانده و اخیراً هم بوسیله برخی بلندگوها و صاحبان آنها مورد تهاجم قرار گرفته است. دهه شصت دهه آزمونهای بزرگ و دهه خشن ترین اقدامات تروریستی در کشور بود. تروریست های مورد حمایت قدرتها، در دهه شصت، هزاران نفر از آحاد مردم و مسئولین را به شهادت رساندند که در میان آنها از کاسب معمولی تا جوان و فعال سیاسی و شخصیت های بزرگ دیده می شوند. دهه شصت دهه ۸ سال جنگ تحمیلی و دهه سخت ترین تحریمها بود. البته دهه شصت، دهه افتخارات بزرگ و دهه مبارزه با تجزیه طلبی است. مراقب باشیم تا در دهه شصت، جای شهید و جلاد عوض نشود.

2- برخی که «عقلانیت» را به عنوان نقطه مقابل شعارهای انقلاب مطرح می کنند، درحالیکه عقلانیت واقعی در «انقلابی گری» است.

3- از یکایک کسانی که به صحنه آمدند و بیش از ۴۱ میلیون رأی به صندوقها ریختند، از صمیم قلب تشکر میکنم. اکثریت هفتاد و چند درصدی مردم با حضور در انتخابات به نظام جمهوری اسلامی آری گفتند و آن را تأیید کردند و این رأی، در واقع رأی به نظام اسلامی بود. متأسفانه برخی افراد از روی کجفهمی یا با انگیزههای دیگر، این واقعیت را انکار میکنند و میگویند رأی مردم، ربطی به تأیید نظام اسلامی ندارد، در حالیکه حتی افرادی که ممکن است در دل از نظام گله داشته باشند، با رأی دادن در چارچوب نظام، نشان میدهند که این چارچوب را قبول، و به آن اعتماد دارند .

4- شورای نگهبان صحت انتخابات را خوشبختانه اعلام کرد، البته اعلام شد که تخلفاتی در انتخابات انجام گرفته و گزارش این موارد به ما نیز رسید. تخلفات در نتیجه انتخابات هیچ تأثیری نداشته است.

5- در تبلیغات و مناظرات حرفهایی زده شد و بداخلاقیهایی انجام گرفت و دستگاههای گوناگون کشور مورد اتهام قرار گرفتند که کارهای خوبی نبود. گذشته، گذشته است و باید به آنچه در انتخابات انجام شد، به چشم اغماض نگاه شود و آن کارها تکرار نشود و ادامه پیدا نکند.

6- خوشبختانه امسال آن کسانی که در انتخابات موفق نشدند، از خود ظرفیت نشان دادند، بر خلاف سال ۸۸ که عدهای آن مشکلات را برای کشور بوجود آوردند.

7- در دولت دوازدهم باید مسئولانی کاری، فعال و توانا انتخاب شوند

8- داعش از محل شکل گیری خود در عراق و سوریه در حال رانده شدن است. تروریستها اکنون قصد رفتن به سمت کشورهای دیگر همچون افغانستان، پاکستان و حتی فیلیپین و برخی کشورهای اروپایی را دارند و این آتش که غربی ها به دست خودشان برافروختند، اکنون دامن خودشان را گرفته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: