www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه خبرنگار مهاجم ان. بی. سی با پوتین

خانم! الان رابطه من با شما

نزدیک تر از رابطه من و فلین است! 
 
 
 
 

تلویزیون ان. بی. سی امریکا "مگین کلی" مهاجم ترین خبرنگار خود را که این روزها در امریکا به شهرت زیادی رسیده راهی مسکو کرد تا با پوتین مصاحبه کند. او که در مصاحبه های خود در لباس پوشیدن نیز بی پرواست با واسطه یک مترجم انگلیسی- روسی با پوتین مصاحبه کرد و سئوالات تهاجمی خود را هم مطرح ساخت. مصاحبه ای که نکات جالب بسیاری دارد اما رسانه های غربی آن را اگر هم پخش کرده اند بسیار دست و پا شکسته بوده است. از جمله اشپیگل آنلاین آلمان که ما ترجمه او از این مصاحبه را ابتدا می آوریم و سپس ترجمه بخش هائی از همین مصاحبه را به نقل از تلویزیون روسیه 24 ترجمه کرده ایم که آن را هم می خوانید. بدین ترتیب هم متوجه سانسورها می شوید و هم مصاحبه را کامل تر می خوانید:

ابتدا ترجمه اشپیکل:

پوتین گفت: آیا شما عقل خود را از دست داده اید؟ رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین حدس و گمان های ایالات متحده را مبنی بر آنکه کرملین اهرم فشاری علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دست دارد را به شدت رد کرد. پوتین گفت گزارش هایی آسیب رسان که احتمالا در مسکو جمع آوری شده اند "مزخرف اند " بین او و ترامپ هیچ گونه رابطه شخصی وجود ندارد، اگرچه ترامپ به عنوان یک تاجر قبلا به روسیه سفر کرده است. پوتین مسخره می داند تصور اینکه سرویس های مخفی روسیه بتوانند رهبران شرکت های خارجی را در هنگام سفر به روسیه زیر نظر داشته باشند . در حال حاضر در روسیه نمایندگان صدها شرکت ایالات متحده وجود دارند.

 پوتین گفت: "شما فکر می کنید که ما از تمام آنها گزارش هایی که آسیب رسان باشند جمع آوری می کنیم؟". "آیا همه شما عقل خود را از دست داده اید؟" پوتین برای اولین بار اجازه داد که در مصاحبه خود با خبرنگار مشهور ان. بی. سی، (میگن کلی) سوالات دقیقی در مورد موضوعاتی که ماه هاست کل جهان را مشغول خود کرده است مطرح شوند. از جمله آنچه که توسط سرویس مخفی ایالات متحده بدست آمده است و این که روسیه تلاش برای نفوذ اطلاعاتی در انتخابات 2016 را داشته است. خبرنگار پرسید: وقتی همزمان 17 سازمان اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه برسند، "به نظر شما همه آنها دروغ می گویند"؟

پوتین: این کار سختی نیست که هکرها کاری را انجام دهند و به گردن کس دیگری بیندازند. مثلا در آمریکا شما هنوز نمی دانید ترور کندی یک کار فردی بود یا یک گروه در ترور کندی دست داشتند . شما می گویید که روسیه در کار انتخابات دیگر کشورها دخالت می کند حال آنکه شما دست روی هر نقطه از جهان که بگذارید این آمریکا است که در امور داخلی همه کشورها مداخله می کند. آمریکا همواره در کارهای روسیه نیز دخالت داشته است. در سال 2011 - 2012 که عده ایی به خیابان ریختند و بر علیه کرملین فحاشی کردند سرویس مخفی آمریکا شروع به دخالت کرد و به کسانی که ضد دولت روسیه فعالیت داشتند کمک کرد.

در ادامه، پوتین افزود هیچ کانال مخفی بین داماد اقای ترامپ و روسیه وجود نداشته که از آن طریق روسیه با او در ارتباط باشد و در انتخابات آمریکا دخالت کند!

حالا گزارش تلویزیون 24 روسیه را بخوانید:

خبرنگار ان.بی.سی پرسید:

- به نظر شما همه كسانی كه میگویند روسیه در انتخابات امریكا مداخله كرده دروغ میگویند؟

پوتین: من تا كنون مدركی دال بر دخالتمان را ندیده ام. من نمیخواهم كسی را برنجانم اما ایالات متحده در تمام كشورهای جهان در انتخاباتشان مداخله كرده است. روی نقشه جهان، روی هر كشوری انگشت بگذارید امریکا در آن كشور مداخله کرده است. هكرها میتوانند از هر جایی كارشان را انجام دهند. حتی با آدرس شما که با من مصاحبه می کنید.

- ملاقات های سفیر روسیه در امریكا با مقامات امریكایی چه بود؟

پوتین: من از كجا بدانم؟ شما فكر میكنید هر شب سفرا از كشورهای مختلف جهان به من تلفن میكنند و گزارش میدهند با كی ملاقات کرده اند و چه گفتگویی داشتند؟

- شما رئیس آنان هستید

پوتین: نه من رئیس آنها نیستم وزیر امور خارجه رئیس آنهاست. شما از هیچ و پوچ یک مسئله ساختید و بر مبنای آن تحریف ها را گسترش دادید و آن را وسیله مقابله با ما کردید. شما می فهمید كه این سخنان چقدر پوچ هستند. شما انسانهای بسیار خلاقی هستید اما اغلب مثل اینكه حوصله تان سر میرود و تخیلات خودتان را پرورش میدهید.

- رابطه شما با فلین (رئیس امنیت ملی امریکا در ابتدای کار ترامپ که بعدا زیر فشار سنا و رسانه ها استعفا داد) چقدر نزدیك بود؟

پوتین: رابطه من و شما با هم بسیار نزدیكتر از رابطه من با فلین است. شما در جلسه سن پترزبورك تشریف داشتید دیروز و امروز. با هم كار كردیم، پس رابطه ما بسیار نزدیكتر از رابطه من با فلین است. من و ایشان در میز گرد "راشا تودی" پشت یک میز نشستم. دو مرد از دو کشور که در اطرافمان کسان دیگری هم بودند. بعد من سخنرانی كردم و چند لحظه بعد از آن هم جلسه را ترک کردم و رفتم. اگر به این دلیل فلین باید استعفاء میداد پس شما را بعد دیدارهای این دو روز اخیر باید دستگیر و زندانی كنند!

- دمکراسی در روسیه نقض نمی شود؟

پوتین: دمکراسی در كشور ما در حال پیشرفت است. مخالفین ما حق شركت در تظاهرات را دارند البته اگر قوانین را زیر پا بگذارند مقامات دخالت میكنند و نظم را برقرار می كنند که البته تا به حال پلیس ما نه از گاز اشك آور و نه از باتوم استفاده نكرده است در حالی كه خیلی اتفاق افتاده است كه در كشورهای دیگر حتی در امریكا از این وسائل استفاده می كنند. بیاید جنبش خیابان وال استریت را با هم مرور کنیم. پلیس و مقامات شما مثل یک بولدوزر این جنبش را قسمت قسمت و نابود نکردند؟ چنان که گوئی اصلا چنین جنبشی وجود نداشته است. من كه در مورد دمكراسی در كشور شما سئوالی مطرح نمیكنم چرا شما به خودتان حق میدهید اینگونه سوالات را از ما بپرسید؟ و چرا همیشه میخواهید به ما درس دمکراسی و چگونگی زندگی بدهید؟

----------------------

لینک اشپیگل

http://www.spiegel.de/politik/ausland/wladimir-putin-weist-vorwurf-der-einflussnahme-zurueck-a-1150696.html

لینک روسیه 24:

http://www.vesti.ru/doc.html?id=2895946&cid=5

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: