www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ناطق نوری در شبهای قدر

درباره حجاب

روش های تند جواب نداده!

 
 
 
 
 

 

ناطق نوری مانند سالهای گذشته، شبهای قدر به منبر رفت. آن هم در مقبره آیت الله خمینی. او که در گذشته رئیس مجلس بود، اکنون عضو مجمع مصلحت نظام و از معدود کسانی که سعی می کنند جای خالی هاشمی را پر کنند، در این شبها با صدای گرمی که دارد دعاهای شب قدر را چنان می خواند که به دل شنوندگانش در پای منبر می نشیند. او شب قدر امسال پیش از شروع دعاهای قدر طی سخنانی خطاب به آنها که پای منبرش بودند گفت:

ما می‌نشینیم و می‌گوییم وضع جامعه بد است، وضع جامعه خراب است، جامعه کیست؟ جامعه خود ما هستیم. اگر ما خوب شویم جامعه هم خوب می‌شود. آقا! اگر چیزی را نمی‌دانیم و بدون تحقیق آن را می‌شنویم که این روزها با رشد شبکه‌های اجتماعی این جور چیزها بیشتر هم شده، همین طور نقلش نکنیم و به راحتی به دیگران تهمت نزنیم. به طرف می‌گوییم از کجا فلان کلام را درباره کسی می‌گویی؟ می‌گوید شنیده‌ام. آقا! شاید درست نباشد، چرا آن را نقل می‌کنی؟ درباره حجابت با روش‌های تند مخالفم. جواب نداده و نمی‌دهد. با منطقی و با اخلاق  براساس سیره رسول خدا و ائمه می‌توان خیلی کار کرد. من در جوانی در دهه ۴۰ با ماشینم که فولکس بود از شمال به تهران می‌آمدم. تنها بودم. عمامه‌ام را کنار گذاشته بودم. نزدیک سد کرج دو خانم بی‌حجاب جلوی مرا گرفتند. عمامه‌ام را سرم گذاشتم. آنها گفتند ما از قیافه‌تان فهمیدیم آخوند هستید ولی فردی قرار بود دنبال ما بیاید نیامده است. هوا سرد می‌شود و تاریک است. بالاخره سوارشان کردم.

در ماشین درباره حجاب حرف زدم. گفتند درباره حجاب چه بخوانم و من کتاب حجاب شهید مطهری را معرفی کردم. می‌شود با حرف و منطق کار را درست کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: