www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

توضیحاتی پیرامون یک خبر

طهماسب مظاهری

وزیری با حاشیه 70 میلیون دلاری!

 
 
 
 

 با انتشار خبر مربوط به بازداشت طهماسب مظاهر مدیرکل بانک مرکزی دولت احمدی نژاد در شهر دوسلدورف آلمان در سال 91، دو پیام در زیر این خبر دریافت داشتیم. در هر دو پیام اطلاعات مطرح شده که ما بدون قضاوت عینا بعنوان توضیح خبر دیروز منتشر می کنیم. اما پیش از آن یکبار دیگر انتشار خبر را در پر تیراژ ترین روزنامه آلمان بنام "بیلد" بخوانید:

بیلد در 21 ژانویه (دوم بهمن 1391) نوشت: هنگام ورود طهماسب مظاهری به آلمان از طریق فرودگاه دوسلدورف، یک چک به مبلغ ۳۰۰ میلیون بولیوار ونزوئلایی، معادل ۷۰ میلیون دلار آمریکا، در چمدان او کشف شد. این چک به آن دلیل که در جاسازی کیف دستی مظاهری پیدا شد زمینه ضبط چک و بازداشت مظاهری شد. بدنبال این حادثه سفیر جمهوری اسلامی در ونزوئلا اعلام کرد که چک مورد اشاره به شرکت "کیسون" که یک شرکت خصوصی ایرانی است تعلق دارد و منبع پول، پرداخت‌های دولت ونزوئلا به این شرکت بابت کارهای ساخت و سازی است که در ونزوئلا انجام شده ‌است. یعنی طرح ساخت هفده هزار واحد مسکونی.
گمرک آلمان پس از مدتی بررسی پذیرفت که این چک در وجه شرکت نامبرده بوده و حمل آن اشکالی نداشته است و به وی بازگردانده شد.
مظاهری مدتی در زمان احمدی نژاد رئیس کل بانک مرکزی بود و سپس استعفا داد و فعلا در ایران زندگی می کند.
از آنجا که ما از پیام های دارای محتوای خبری و نه شعاردادن و گاه توهین به افراد استقبال می کنیم، دو پیام زیر را از خبر دیروز نقل می کنیم:

Emad Roozbeh : اقای مظاهری مدت کوتاهی در زمان احمدی نژاد رییس بانک مرکزی بود و بعد استعفا نمود . ان چک معروف مربوط به حساب سرمایه گذاری ایران در پروژه های ساختمان سازی در ونزوئلا بود و ختم به خیر شد .اقای مظاهری در ایران است و مثل خاوری پرونده ای ندارد .(این پیام تقریبا اطلاعاتی است که در ویکی پدیا در باره مظاهری وجود دارد. و ایشان از آنجا نقل کرده است)

Hamed Lasani : ریاست آقای مظاهری به دو سال هم نکشید و بدلیل عدم تمکین از دستورات آقای احمدی نژاد برکنار شد نه اینکه استعفا بدهد چون ماهیت بانک مرکزی مستقل از دولت است و سیاست های دولت بر روش تاثیری ندارد. آقای مظاهری را برکنار کردند و آقای بهمنی را جانشین وی کردند که در زمان او 16 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی پول برداشت شد بدون حساب و کتاب و این آغاز فجایع اقتصادی شد و توازن ارزی و ریالی و بازار طلا و سایر بازارها بهم ریخت. ضمنا آقای مظاهری وزیر اقتصاد دولت اصلاحات بود. پاکدست ترین دولت بعد انقلاب. (البته ایشان دولت میرحسین موسوی را نادیده گرفته اند!!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: