www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یادداشت حجاریان که در ایلنا منتشر شد

رئیسی 12 میلیون رای داشت

که 5 میلیونش هم باید باطل می شد! 
 
 
 
 

سعید حجاریان در یادداشتی که خبرگزاری ایلنا آن را منتشر کرد، در باره شمارش و نتیجه آراء انتخابات ریاست جمهوری 96 دیدگاهی را مطرح کرد که معتقد است حداقل 5 میلیون از آراء اعلام شده به سود ابراهیم رئیسی تقلبی و رای سازی بوده است. او از قول قرارگاه سایبری "عمار" می نویسد که آنها رای رئیسی را 12 میلیون اعلام و اضافه کرده بودند که 5 میلیون آن هم باید باطل می شد. حجاریان می نویسد:

نخستین اتفاقی که در این انتخابات تعجب تحلیلگران را برانگیخت، تغییر حجم سبد رأی دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا بود. مطابق با آمار رسمی منتشرشده می‌دانیم که در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶، سید محمد خاتمی و علی‌اکبر ناطق‌نوری به‌ ترتیب با ٢٠ میلیون و هفت میلیون رأی نفر اول و دوم انتخابات شدند. همچنان واقفیم که در انتخابات دوره دوازدهم آرای نفرات اول و دوم این‌گونه اعلام شد؛‌ حسن روحانی ٢۴ میلیون رأی و ابراهیم رئیسی ١۵ میلیون رأی. مشاهده می‌کنیم که مطابق آمار رسمی منتشرشده از دوم خرداد ۱۳۷۶ به اینسو آرای جناح اصولگرا بیش از هشت میلیون افزایش داشته و در مقابل به آرای اصلاح‌طلبان تنها چهار میلیون افزوده شده است و این در حالی است که در این فاصله به تعداد کسانی که حق رأی داشتند ٢٠ میلیون اضافه شده است که نوعا قشر جوان هستند و طبعا به سمت تحول‌خواهی گرایش دارند. برای این پرسش که چگونه آرای اصولگرایان تا این حد افزایش داشته و همزمان آرای اصلاح‌طلبان افزایش اندک داشته چند پاسخ متصور است:

نخستین پاسخ می‌توان این ادعا باشد که در انتخابات تخلف صورت گرفته است. مبنای این گفته خبر سایت و کانال قرارگاه سایبری عمار است. قرارگاه عمار در خبری روحانی را با ۲۵ میلیون رأی نفر اول و رئیسی را با ۱۲ میلیون رأی نفر دوم دانسته بود و در ادامه چنین نوشته بود: «بنا به گفته منابع مطلع، تعداد قابل ‌توجهی (حدود پنج میلیون) برگ رأی از آرای رئیسی مهر نخورده و وزارت کشور اصرار به ابطال آنها دارد، از طرفی مسئولین ستاد رئیسی مخالف این کار هستند زیرا معتقدند این امر ناشی از کوتاهی مسئولین وزارت کشور بر سر صندوق آرا بوده و باید شماره ‌سریال‌های برگه‌های مذکور بررسی و در صورت درست‌ بودن، ابطال نگشته و در شمارش نهایی لحاظ گردند.»

قرینه دیگر، آرای تعجب‌ برانگیز شهر مشهد است. در این شهر مردم به حوزه‌های اخذ رأی رفتند و دربست به لیست اصلاح‌طلبان رأی دادند. یعنی فرصت گذاشتند و به دقت نام ١۵ نفر از کاندیداهای اصلاح‌طلب را نوشتند، اما در صندوق بغل به آقای رئیسی رأی دادند، آن‌هم با نسبت ٧٠ به ٣٠ به نفع رئیسی.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: