ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

انتخابات 29 اردیبهشت در ایران

زبان گویای آمار خوانندگان

خبر "تحریم همه پرسی در ترکیه"!

 
 
 
 

پیک نت، در شماره امروز خود نیز می توانست مانند روزها و شماره های گذشته آمار پر خواننده ترین مطلب شماره روز گذشته را اعلام کند، اما یک شگفتی موجب شد تا این آمار همراه با توضیح زیر منتشر شود:

گزارش مربوط به نتیجه همه پرسی تغییر قانون اساسی در ترکیه بر اثر تحریم این همه پرسی توسط 7 میلیون تن از مردم ترکیه به پیروزی شکننده اما تاریخی تغییر قانون اساسی و به سود قدرت فردی رئیس جمهور ترکیه انجامید. تنها روی کانال تلگرام در عرض 24 ساعت 11 هزار و 920 نفر این گزارش را خواندند. روی فیسبوک پیک نت نیز 5 هزار و 203 نفر آن را خواندند. یعنی جمعا نزدیک به 17 هزار نفر روی این دو شبکه و قطعا چند برابر آن روی سایت روزنت پیک نت این مطلب را در عرض 24 ساعت خواندند. بدین ترتیب رکورد بالاترین و پر خواننده ترین مطلب پیک نت در سالهای گذشته شکست.

توجه ویژه ای که به این گزارش شد، نه از آن جهت بود که همه ایرانی ها علاقمند به رویدادهای ترکیه اند و یا اساسا توجهی به سرنوشت رئیس جمهور آن کشور دارند و یا ندارند. بلکه موضوع اصلی که اینگونه مورد توجه خوانندگان قرار گرفت آن بود که 7 میلیون تحریم کننده همه پرسی چگونه در جهت تحکیم استبداد عمل کردند و چه ضربه تاریخی به دمکراسی و سیستم پارلمانی در ترکیه زدند. ما، این توجه ویژه به رویداد اخیر ترکیه را به فال نیک می گیریم، چرا که ضربه  و هشداری است به تحریم انتخابات ریاست جمهوری در ایران که 29 اردیبهشت برگزار می شود. انتخاباتی که بخش ارتجاعی و استبدادی، امنیتی و نظامی حاکمیت بسیج شده تا روحانی را کنار گذاشته و یک احمدی نژاد دیگر را به ملت ایران تحمیل کند. اینبار در لباس روحانیت (ابراهیم رئیسی) و یا نظامی (قالیباف). هدف بازگشت به دوران دادگاه های کودتای 88 است که در آن اکثریت کادرهای مذهبی دوران رهبری آیت الله خمینی بازداشت و محاکمه کودتائی و زندانی شدند و مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی زندان خانگی. دورانی که مملکت را چاپیدند، دورانی که خطر هولناک حمله نظامی- اتمی به ایران تا دروازه های ایران رسیده بود، دورانی که حتی احزاب مذهبی را هم به سبک منحله اعلام کردن احزاب غیز مذهبی در دهه 1360 منحله اعلام کردند. می خواهند این دوران را بازگردانند و همه شواهد نشان میدهد که از دل این انتخابات می خواهند برای رهبر کنونی جمهوری اسلامی یک جانشین درست کنند. آن هم جانشینی که یک گورستان دسته جمعی را بنام "خاوران" آباد کرده است. آنها می دانند رهبر کنونی رفتنی است و یک شورای 3 نفره مرکب از رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس تا تعیین رهبر جدید توسط مجلس خبرگان زمام امور را باید در دست بگیرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: