ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

صف آرائی چین و روسیه

در برابر امریکا در کره شمالی

 
 
 
 
 

 

آیا خطر حمله نظامی و احتمالا اتمی به کره شمالی از سوی امریکا خود به خود منتفی شد؟ و یا صف آرائی های نظامی چین و روسیه به امریکا هشدار داد تا پا را از گلیم خود درازتر نکند؟

نکته بسیار مهم دیگر این که آیا حمله احتمالی به کره شمالی و این همه جنجالی که بر سر موشک های اتمی آن کشور در رسانه های غربی جریان دارد صرفا برای مقابله با سلاح های اتمی است؟ سادگی است چنین تصوری. اگر چنین بود چرا گریبان پاکستان را نمی گیرند و پیش از آن اسرائیل را؟ حتی برزیل نیز تا آستانه تولید سلاح اتمی پیش رفته است.

بنابراین درد امریکا و غرب چیز دیگری است. آنها کره شمالی را می خواهند تا مرزهای آن با چین و روسیه را تبدیل به مرز خطر و مرز جنگی – اتمی کنند. مسئله اصلی اینجاست. مشکل اینست که روسیه از طریق مرز باریک میان این کشور و کره شمالی سرگرم لوله کشی نفت به کره شمالی و چین است و این مغایر نقشه و هدف امریکا برای تحت فشار گذاشتن چین از طریق قطع نفت خلیج فارس به سوی این کشور است! مسائل سیاسی بسیار پیچیده تر از آن گزارش ها و خبرهائی است که رسانه های غربی پخش می کنند.

در اوج اخبار مربوط به خطر حمله قریب الوقوع از فراز ناوهای امریکائی به کره شمالی ویدئویی  از یک شاهد عینی،  از طریق تویتر پخش شد، که نشان می داد قطاری از خودروهای زرهی روسی به جانب کره روان است.  در ویدئوئی که بنمایش گذاشته شد واگن های قطار را نشان می دهد که  سامانه ای را حمل می کنند که یاد آور سامانه ضد هوائی Tor  است . این فیلم را می توانید از روی وبلاگ زیر ببینید:

https://aayande.wordpress.com/

 

بر اساس گزارش خبرگزاری های جمهوری دمکراتیک خلق کره، در میان کشورهای هم پیمان و دوست این کشور، روسیه، جمهوری خلق چین و کوبا، روسیه بالا ترین همکاری های اقتصادی را با این کشور دارد. طی سال های گذشته روسیه با سرمایه گذاری های کلان در صنعت و کشاورزی مهم ترین پشتیبان کره شمالی بوده است.

روسیه با وجود انتقاد از برنامه های هسته ای کره دمکراتیک، نقش مهمی از به انزوا در آمدن این کشور ایفا کرده است. به عنوان مثال اواخر ماه ژانویه سال جاری، قرارداد اتصال خطوط راه آهن روسیه  و کره و توسعه و نوسازی راه آهن این کشور در مسکو به امضاء رسید و قرار شد کار آموزان راه آهن و راه سازی این کشور دردانشگاه های مسکو مشغول به فراگیری فن آوری های جدید شوند.

در عین حال مسکو و پیونگ یانگ طی قراردادی در زمینه آموزش کارشناسان نفتی کره در سیبری و ارسال نفت از این منطقه به کشور کره شمالی و تصفیه بخشی از آن جهت فروش به جمهوری خلق چین مشغول همکاری می باشند.

جمهوری دموکراتیک خلق کره، کشوری است که در شمال شبه‌ جزیره کره در شرق آسیا قرار گرفته است. این کشور از جنوب با کره جنوبی با 10 میلیون جمعیت و از شمال با جمهوری خلق چین و در زاویه شمال شرقی مرز کوچکی با روسیه دارد. جمعیت کره شمالی ۲۴ میلیون نفر است. روسیه با اعزام نیروهای زمینی خود و استقرار سامانه های موشکی اس 400 در مرزهای مشترک با کره شمالی در صدد است تا نشان دهد حمله به کره شمالی به این سادگی و کم هزینه ای نیست که غرب تصور می کند.

حمله نظامی به کره شمالی صد ها هزار تا یک میلیون آواره جنگی را در منطقه بوجود خواهد آورد که بخش مهمی از آن راهی چین و یا روسیه خواهند شد و این دو کشور خواهان این آوارگی نیز نیستند.

یکصد و پنجاه هزار نیروی نظامی جمهوری خلق چین نیز به مرزهای مشترک این کشور با جمهوری دمکراتیک خلق کره اعزام شده اند. انگیزه این اعزام نیرو نیز با انگیزه روسیه مشترک است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: