ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برای آقایان و خانم ها

قیمت ماساژ با مخلفاتش

درایران چقدر تمام می شود؟

 
 
 
 

 

مشت و مال قدیمی سر حمام ها، حالا در ایران نامش مثل همه جای دنیا شده ماساژ. قیمت ماساژ یا مشت و مال حالا در سونا و گرمابه های ایران یکبار رسمی است و یکبار هم غیر رسمی. غیر رسمی آن قیمتی است که بابت محل، فضا، نوع روغن ماساژ، لوسیون هائی که مصرف می شود و بویژه ماساژ دهنده و دیگر مخلفات می گیرند و رسمی آنست که اتحادیه گرمابه داران و سونا داران اعلام کرده و می کنند.

قیمت رسمی برای هر ساعت ماساژ بین ۹۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است و وقتی بقیه خدمات ذکر شده در بالا به آن اضافه شود معلوم نیست این قیمت به کجا کشیده می شود. البته ماساژ درمانی هم نرخ جداگانه دارد و هزینه پزشک متخصص هم به آن اضافه می شود.

به سونا داران اخطار شده که سر خود تجویز ماساژ به کسانی که دردهای مفاصل دارند نکنند مگر تجویز کتبی پزشک متخصص وجود داشته باشد.

رییس اتحادیه گرمابه‌داران، سونا و ماساژ به خبرگزاری ایسنا گفته است: از نقطه نظر بنده اگر فردی مدعی است خدمات ماساژ درمانی ارائه می‌کند باید وزارت بهداشت آن واحد را تعطیل کند، مگر آنکه از نظر علمی تشخیص داده شود که واحد مربوطه صلاحیت ارائه این خدمات را دارد.

در سالهای اخیر که شماری از زنان اوکرائینی و روس به ایران آمده اند، برخی از آنها که تخصصی در رشته ماساژ دارند نانشان در سوناهای زنان در روغن است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: