ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با همسر ابراهیم رئیسی

رئیسی دسته گلی است

که دسته گل زیاد به آب داده

 
 
 
 

 

سایت امنیتی "تسنیم" با حاج خانم علم الهدی، دختر امام جمعه مشهد و همسر ابراهیم رئیسی تولیت آستانقدس که کاندیدای ریاست جمهوری شده یک مصاحبه تبلیغاتی برای ابراهیم رئیسی کرده است. همسر رئیسی به سئوالات تنظیم شده پاسخ هائی می دهد که ابراهیم رئیسی بدلیل تبلیغاتی بودن آنها نمی تواند پاسخ بدهد. دراین مصاحبه هیچ سئوالی درباره قتل عام سیاسی 67، دیدار رئیسی با آیت الله منتظری و اعتراض وی به این کشتار و جمله تاریخی رئیسی در پاسخ به آیت الله منتظری مطرح نشده است. آن جمله چنین است:«اجازه بدهید 200 نفر دیگر را اعدام کنیم و بعد توقف اعدام ها را بررسی کنیم!»

از این مصاحبه نکات زیر را استخراج کرده ایم:

 

1- خانم علم الهدا ابتدا می گوید که رئیسی نه قصد نامزدی انتخابات ریاست جمهوری را داشت و نه مایل به پذیرش این نامزدی بود. سپس در میانه مصاحبه فراموش می کند در ابتدا چه گفته و بنابراین ادامه میدهد: «آقای رئیسی تاکید زیادی بر سیاست ورزی مبتنی بر اخلاق دارند. خیلی ها به ایشان توصیه می کردند که به گردونه انتخابات وارد نشوید، اما ایشان در جواب می گفتند بگذارید یکبار مردم سیاست ورزی مبتنی بر اخلاق را ببینند.»

بموجب همین گفته، ابراهیم رئیسی اتفاقا برنامه نامزدی انتخابات را داشته است. اگر نداشت که درباره آمدن و سیاست ورزی یاد دیگران دادن را مطرح نمی کرد!

 

2- خانم علم الهدا در جریان ستایش از رازداری ابراهیم رئیسی اشاره به ماجرائی می کند که عموم مردم یادشان نیست اما خواص خیلی خوب میدانند و از آن اطلاع دارند. ماجرا چنین است که پس از انفجار نخست وزیری و کشته شدن رجائی و با هنر، مخالفان دو آتشه حضور چپ مذهبی و خط امامی ها در حاکمیت فورا انگشت اتهام را گذاشتند روی پیشانی چند نفری که در کابینه رجائی بودند و بعدها عضو کابینه میرحسین موسوی شدند، از جمله بهزاد نبوی که سرانجام نیز در جریان کودتای 88 او را به همراه شماری از رهبران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی گرفتند، این سازمان را منحله اعلام کردند و نبوی را هم 5 سال زندانش کردند. حالا در مصاحبه خانم علم الهدا معلوم می شود که این پرونده سازی را ابراهیم رئیسی ترتیب داده و یا مسئول ترتیب دادن آن بوده است. پرونده ای که همان موقع آیت الله خمینی با کسانی که پرونده را نزد او برده بودند برخورد تند کرده و گفته بود جمع کنید و ببندید این پرونده را و چند نفری که به همین اتهام و بهانه دستگیر شده بودند نیز آزاد شدند. این درحالی است که از ابتدا همه آنها که پرونده را ساخته بودند میدانستند فردی بنام "کشمیری" از اعضای سازمان مجاهدین خلق عامل انفجار بوده است.

سوابق اولیه ابراهیم رئیسی بعنوان یکی از مهره های مخالفان خط سیاسی و اقتصادی آیت الله خمینی همین است که همسر وی در مصاحبه با تسنیم گفته است. سابقه ای که به قتل عام 67 کشیده شد. خانم علم الهدا می گوید:

«در مورد پرونده نخست وزیری، ایشان تمام کارها را انجام داده بود، اما ناگهان امام دستور دادند پرونده مختومه شود. از جاهای زیادی هم مراجعه کردند، از مرکز اسناد انقلاب اسلامی و دیگر جاها تا آن پرونده را باز کنند اما ایشان راضی نشدند.»

 

3- همسر ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از مصاحبه خود به فساد در امپراطوری بی حساب و کتاب آستانقدس اشاره می کند. البته با هدف تعریف از شوهرش و این که آن فساد مربوط به دوران آیت الله طبسی بوده و متوجه ابراهیم رئیسی نیست. او می گوید:

 

«ماجرای فسادی که در ابتدای تولیت ایشان در آستان قدس رخ داد را آقای رئیسی به هیچکس نگفته بودند، بلکه در شبکه های مجازی فاش شد! (مهدی عزیزیان مرد شماره دو آستانقدس که از ایران گریخت)»

 

4- همسر ابراهیم رئیسی سپس اشاره به حکم تولیت آستانقدس و بحث هائی که پس از فوت آیت الله طبسی جریان داشته می کند و می گوید:

 

«در مورد حکم تولیت نیز هرطور توانستند سعایت کردند تا حکم برای ایشان نخورد. بحث نایب التولیه و حتی شورایی شدن تولیت نیز مطرح شد و در نهایت حضرت آقا آن حکم را برایشان زدند.»

 

5- شاه بیت این مصاحبه آن بخشی است که باز می گردد به توصیه کنندگان به رئیسی برای قبول نامزدی انتخابات ریاست جمهوری. از جمله شبکه مافیائی مداحان و یا فراکسیون 50 نفره ای در مجلس خبرگان که یک سرش به مصباح یزدی وصل است و سر دیگرش به احمد جنتی و شیخ محمد یزدی رئیس سابق این مجلس که در انتخابات سال گذشته خبرگان رای نیآورد و طرد شد و برگشت به قم. در افواه گفته می شود که هاشمی رفسنجانی که با لیست 30 نفره خود باعث طرد مصباح و یزدی در آن انتخابات شد، سرانجام چوب این کار را خورد!  همسر رئیسی می گوید:

 

«اصرار و پافشاری به ایشان زیاد بود، جامعه مداحان آمدند و پیشنهاد کردند. بسیاری از مراجع قم اصرار کردند. باز هم ایشان نپذیرفت. تا اینکه 50 نفر از مجلس خبرگان آمدند و دعوت کردند. حاج آقا به آن ها گفت نکنید این کارها را، که آن ها در جواب گفتند ما به شما کاری نداریم، تکلیف مان را انجام می دهیم. رفتند خدمت آقا رسیدند و این پیشنهاد را مطرح کردند و آقا فرمودند من دخالت نمی کنم. تا اینکه یکی از مراجع به مشهد آمدند و با ایشان صحبت کردند و حجت را بر ایشان تمام کردند. وقتی آن صحبت تمام شد، حجت برایشان تمام شد و پذیرفتند. »

همسر ابراهیم رئیسی نام آن مرجع را نمی برد اما می توان حدس زد که این مرجع کسی جز آیت الله شیخ محمد یزدی رئیس سابق و طرد شده مجلس خبرگان نبوده است.

 

این سئوال و جواب هم خواندنی است:

 

- ماجرای آن روزی که آقای رئیسی در قم سخنرانی داشتند بعد سخنرانی ایشان کنسل (لغو) شد و گفتند مقام معظم رهبری ایشان را به بیت فراخواندند چه بود؟

 

خانم علم الهدا: این یک دروغ بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: