ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آماری که وزیر بهداشت ارائه کرد

چرا 3 میلیون زن و شوهر

نمی توانند بچه دار شوند؟

 
 
 
 
 

 

دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت که از موفق ترین اعضای کابینه روحانی است روز گذشته در حاشیه افتتاح مرکز درمان ناباروری دولتی در بیمارستان کمالی کرج گفت:

حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم که باید خدمات درمانی لازم به آنها ارائه شود. در مجموع 15 درصد ازدواج‌های کشور با ناباروری همراه است.

مشکل عمده در بحث درمان ناباروری هزینه‌ها و امکانات است. 15 مرکز درمانی جدید ناباروری با تعرفه‌های دولتی و با تمرکز بر مناطق محروم افتتاح شد. همچنین 28 مرکزی که قبل از این فعال بودند تجهیز و نوسازی شدند. در جهت حمایت از زوج‌های نابارور، 85 درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در این مراکز در قالب طرح تحول سلامت تحت پوشش قرار می‌گیرد. البته هنوز بیمه‌ها از درمان ناباروری حمایت کافی ندارند. حدود 40 میلیارد تومان جهت بازسازی و نوسازی 28 مرکز قبلی و همچنین 50 میلیارد تومان نیز جهت راه اندازی 15 مرکز جدید درمان ناباروری هزینه شده است. البته علاوه بر این حمایت‌ها، زایمان طبیعی نیز در قالب طرح تحول نظام سلامت رایگان شد. به این ترتیب 1800 اتاق ویژه زایمان به بهره برداری رسید.

تا پایان این دولت حدود 2000 تخت بیمارستانی در استان البرز به بهره برداری می‌رسد. به این ترتیب سه برابر آنچه که از اول تاریخ در این استان تخت بیمارستانی ساخته شده بود، در دولت یازدهم به مجموع تخت‌های بیمارستانی این استان اضافه می‌شود.

(نه وزیر بهداشت گفت و نه مطبوعات جرات می کنند طرح کنند که ریشه این ناباروری در کجاست؟ پارازیت ها برای فلج کردن ماهواره و هوای آلوده در این زمینه چقدر نقش دارد.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: