ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار مرکل و پوتین در سوچی

سفر مهم "گاز"ی

صدر اعظم آلمان به مسکو

 
 
 
 
 

 

صدراعظم آلمان راهی مسکو شد و در شهر سوچی با پوتین رئیس جمهور  روسیه مذاکرات دونفره و غیرعلنی کردند. این مذاکرات به آن دلیل که پوتین کاملا به زبان آلمانی تسلط دارد، دو نفره انجام شد و آنچه که بعنوان تفسیر توسط مفسران روسیه پخش شده یگانه خبر از اتاق دربسته مذاکرات است.

بموجب این تفسیرها، صدر اعظم آلمان در درجه اول برای بستن مهم ترین قرارداد گاز به روسیه سفر کرد. قراردادی که بموجب آن آلمان تبدیل به مرکز پخش گاز روسیه به سراسر اروپا می شود. دولت اوکرائین که خود را در چهار راه انتقال گاز روسیه به اروپا میداند بشدت نگران این سفر و قرارداد است زیرا از اهمیت موقعیت جغرافیائی اوکرائین می کاهد. شواهد و شتاب اروپا برای تامین نفت و گاز خود در صورت بسته شدن راه انتقال نفت از خلیج فارس به اروپا، چین و ژاپن و هند، نشان میدهد که رهبران اتحادیه اروپا بیش از آن که از مسکو بیمناک باشند، از سیاست های ماجراجویانه آینده ترامپ در خلیج فارس و شبه جزیره کره نگرانند. از جمله انگیزه های سفر نخست وزیر ژاپن به مسکو که هفته گذشته انجام شد نیز بستن قراردادهای نفت و گاز بود. مسکو در حال کشیدن یک خط لوله گاز از باریکه مرزی روسیه با کره شمالی به سمت چین است تا در صورت بسته شدن خلیج فارس چین و کره شمالی در تنگنای نفت و گاز قرار نگیرند!

بخش دیگری از مذاکرات که در کنفرانس خبری صدراعظم آلمان و رئیس جمهور روسیه بصورت پاسخ به سئوالات خبرنگاران مطرح شد، مربوط بود به جنگ سوریه، آینده اوکرائین و مبارزه با تروریسم جهانی. صدراعظم آلمان گفت که برخی اختلاف دیدگاه ها در خصوص این مسائل وجود دارد. پوتین نیز گفت در پاسخ به سئوالاتی که درباره دخالت این کشور در انتخابات امریکا مطرح شد گفت: روسیه قصد دخالت در امور داخلی هیچ کشوری را ندارد و درباره انتخابات امریکا نیز آنچه گفته شد صرفا یک جنگ تبلیغاتی- انتخاباتی در آن کشور بود و سرانجام نیز هیچ دلیل و مدرکی نداشتند و ارائه ندادند.

رئیس جمهور روسیه از همه خبرنگاران حاضر خواست تا اجازه ندهند پرونده جمع کردن 200 کارگر در یک سالن در شهر اودسا در اوکرائین و سپس آتش زدن این محل به سبک نازی ها و کشته شدن ۴۰  کارگر بسته شود. او گفت که جهان باید به این آدم سوزی رسیدگی کند.

از آنجا که بزودی کنفرانس کشورهای گروه 20 تشکیل جلسه میدهد، احتمالا این مسئله و مسائل دیگری که رهبران دو کشور درباره آن در پشت درهای بسته گفتگو کردند در آن اجلاس مطرح خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه درباره اوکرائین تاکید کرد که باید ابتداء قرارداد مینسک که آلمان، فرانسه، روسیه و اوکرائین آن را با هدف آتش بس و پایان جنگ آزاد موافقت کرده اند اجراء شود تا بتوان برای گام های بعدی اقدام کرد.

رئیس جمهور روسیه فاش ساخت که در دو ماه گذشته مناسبات اقتصادی و تبادل کالا میان روسیه و آلمان 40 درصد اضافه شده است.

سفر رسمی صدراعظم آلمان به مسکو یک روزه بود اما مذاکرات ساعت ها جریان داشت. آلمان میزبان اجلاس گروه ۲۰ خواهد بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: