ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 فروردین ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه اشپیگل با رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان

روابط تیره آلمان و ترکیه

صف آرائی نظامی روسیه

ترجمه: الهام معصومی

 
 
 
 
 

 

در جریان تنش سیاسی میان ترکیه و دولت آلمان، رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان در گفتگو با مجله اشپیگل تمام ادعاهای رئیس جمهور ترکیه "اردوغان" مبنی بر دست داشتن فتح الله گولان در کوتای ماه جولای سال گذشته در آن کشور را رد کرد. کودتائی که به اروغان فرصت تصفیه های گسترده سیاسی در دستگاه دولتی ترکیه را داد. رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان در مصاحبه خود گفت:

ما نمی توانیم نظر رئیس جمهور ترکیه مبنی بر دست داشتن فتح الله گولان در کودتای نظامی در آن کشور را قبول کنیم. ادعاهای رئیس جمهور ترکیه با اطلاعاتی که ما در اختیار داریم در تناقض آشکار است.

دولت ترکیه در موارد متعدد سعی کرده ما را متقاعد کند که فتح الله گولان در آن کودتا دست داشته است اما تا کنون موفق نشده است.

جنبش فتح الله گولان یک حرکت رادیکال  اسلامی و یا تروریستی نیست بلکه یک حرکت مدنی و غیر نظامی برای آموزش مذهب و سکولاریسم است.

در بخش دیگری از این مصاحبه، رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان اشاره به تحرکات نظامی روسیه در مرزهای اروپائی کرد و گفت: قدرت نظامی روسیه در مرزهای غربی دوبرابر شده و همه نشانه ها دلالت بر صف آرائی نظامی در برابر غرب را دارد.

رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان به تقلید از آنچه در کارزای انتخاباتی امریکا توسط رسانه های امریکائی مطرح و به مرکز تبلیغ علیه ترامپ تبدیل شد، با اشاره به انتخابات پیش روی آلمان که در آن صدراعظم آینده این کشور تعیین خواهد شد گفت: روسیه سعی خواهد کرد در انتخابات پیش روی آلمان نفوذ کند و ما باید متوجه باشیم که ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد!

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: