ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 فروردین ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برای نفت و گاز هم شده با روسیه باید کنار آمد

پیش بینی و چاره اندیشی

سرمایه داران آلمانی پیش از حادثه

 
 
 
 

همزمان با موشک پرانی امریکا به سوریه، بصورت غافلگیر کننده ای مدیرعامل کمپانی "وینتر شل" در مصاحبه با روزنامه "هندلز بلات" آلمان گفت:

تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه به بهانه بحران اوکراین سبب صدمات اقتصادی قابل ملاحظه ای شده است که باید بتدریج کاهش یابد.

او مدیرعامل بزرگترین کمپانی نفت و گاز آلمان است و روزنامه "هندلز بلات" نیز مهمترین روزنامه اقتصادی آلمان. او دراین مصاحبه توصیه کرد که لغو تحریم ها علیه روسیه در دستور کار قرار گیرد. وزیر خارج سابق آلمان که اکنون رئیس جمهور این کشور شده "اشتاین مایر" نیز پیش از او همین توصیه را کرده بود.

مدیرعامل شرکت "وینتر شل" در مصاحبه با هندلز بلات اضافه کرده است: ارزیابی های اقتصادی نشان می‌دهد که روسیه و اروپا هر دو از تحریم های روسیه متضرر شده اند.  اگر اروپا اقدامی برای لغو این تحریم ها نکند طبیعی است که روسیه به جانشین های دیگری روی آورد و از اروپا چشم بپوشد. کمپانی وینترشل درحال کشیدن دو لوله نفتی از روسیه به اروپاست!

(با آن که عمده اشاره این سرمایه دار آلمانی به مشکلات اقتصادی است، اما این اظهار نظر ناگهانی، آن هم پس از موشک پرانی امریکا به طرف سوریه و بیم از یک ماجراجوئی بزرگ در خلیج فارس و قطع صدور نفت از این مسیر به اروپا (بویژه آلمان) می تواند انگیز اصلی و سیاسی - اقتصادی این اظهار نظر و توصیه باشد. پشت این توصیه این فکر قرار دارد که باید هرچه سریع تر مشکلات را با روسیه حل کرد تا در صورت قطع صدور نفت خلیج فارس، بتوان نفت روسیه را جایگزین آن کرد و از فلج شدن اقتصاد آلمان و اروپا جلوگیری کرد.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: