سرمقاله 682

انقلاب 57 و جنبش اصلاحات

2 قربانی‌ناتوانی درک‌تحولات!

 

رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس

ایران قصد جنگ

با اسرائیل و امریکا ندارد!

(پیک هفته ۱۰۹) 2 اسفند ماه  1397 برابر 21 فوریه 2019 

 pyknet100@gmail.com


خبر مربوط به نظر رهبر در باره چادر رنگی در پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) پر مخاطب ترین مطلب بود. این خبر روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 9 هزار و 200 خواننده داشت و روی 8 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


اول اسفند

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


اول اسفند

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


اول اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


اول اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


اول اسفند

منتخب اخبار ورزشی


اول اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 2 اسفند

جنگ- تحریم- فقر

راه حل رهائی چیست؟

بحران اقتصادی در جمهوری اسلامی روز به روز تشدید می شود و مخالفان دست راستی دولت نیز بی وقفه و بی اعتناء به شرایط مردم و کشور بر آتش این بحران نفت می ریزند. زیر پای دولت را می کشند، متحدانشان  در اتاق بازرگانی بی وقفه در حال توطئه اند و صادر کنندگان محترم که مردم و ایران را چاپیده اند حاضر نیستند ارز صادراتی را به کشور باز گردانند و به صندوق دولت بریزند. بودجه سال 98 با کمبود شدید اعتبار مالی روبروست. فشار سنگین تحریم های جهانی و غارت داخلی کمر مردم را خم کرده است. در داخل کشور، غارتگران حکومتی به نان و گوشت و بنزین و خلاصه هیچ چیز رحم نمی کنند. از هم اکنون گفته می شود که ذخیره داروئی کشور تا 2 ماه دیگر تمام می شود و آنها که مثل زالو به رگهای مردم چسبیده اند حتی از احتکار دارو هم غفلت نکرده اند. امید قطعی امریکا به همین غارتگران داخلی برای فشردن گلوی مردم است. هیچ راه حلی جز گرفتن مچ دست صادرکنندگان و وارد کنندگان با دست آهنین نیست و این دست که از آستین کل حاکمیت باید بیرون بیاید، بعید است علیه تجار محترم بیرون بیآید. تجاری که در تمام تار و پود حکومت نفوذ و رسوخ دارند و با شرکت های وابسته به سپاه نیز جوش خورده اند. روز گذشته روحانی در جلسه هیات دولت گفت: «تنش میان آمریکا و ایران در بالاترین حد خود قرار دارد.  روابط تهران- واشنگتن تا به حال به این اندازه بد نبوده و هدف گرفتن نفت و سیستم بانکی به عنوان سلاح تحریمی، یک حرکت صد در دصد تروریستی محسوب می شود. آمریکا می خواهد تمام سیستم اقتصادی ایران را فلج کند!»

آنچه روحانی گفت یک روی سکه است، روی دیگر آن در داخل کشور است، یعنی تروریست های واقعی اقتصادی که در بالا به آن اشاره شد. نقش و تاثیر این تروریست ها به مراتب بیشتر از تاثیر و نقش حمله تروریستی به اتوبوس حامل افراد سپاه در جاده خاش – زاهدان است. هدف استراتژیک آن اقدام تروریستی که بدون نفوذ در خود سپاه ناممکن بود نیز، درگیر کردن ایران در جنگ و تنش با پاکستان و تیرگی بازهم بیشتر روابط با عربستان است. آن فرماندهان سپاه که این روزها دم از انتقام می زنند، این دورنگری را دارند؟ جنگ، تحریم و شکم گرسنه مردم!


مرور مطبوعات اول اسفند

بدرقه پرمعنای "حمیرا ریگی"

پیش از پرواز به کشور "برونئی"


خشم و بی اعتمادی به حاکمیت

زبان گویای دو حادثه

در گچساران و اندیمشک


راه توده 682 منتشر شد!

هفته  نامه راه توده – شماره 682 (پنجشنبه 2 اسفند 97)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره اختصاص به کی بود؟ کی بود؟ ی است که در داخل و خارج کشور در باره انقلاب 57 راه افتاده است. مرور رویدادهای  ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 رسیده است به سال 45 و مرگ های تاریخی در این سال. از در گذشت سعید نفیسی تا کشته شدن فروغ فرخزاد. گزارشی تصویری درباره در گذشت مادرلطفی، نظر مردم افغانستان درباره خروج ارتش سرخ در آن کشور پس از 20 سال، نگاهی به کنفرانس امنیت مونیخ، انتخابات مهم الجزایر، ونزوئلا و اینده آن، آشنائی با "اینستکس"، نقش دلار در اسارت اقتصادی جهان، توضیح محمد علی عموئی در باره یکی از نوشته های تاج زاده، اطلاعیه کمیته ملی حزب کمونیست فرانسه درباره جنبش جلیقه زردها، بخش دیگر از مصاحبه نورالدین کیانوری با سردبیر مذهبی روزنامه "جوان امروز"، بازی آماری بنیادهای پژوهشی، دلائل داخلی و خارجی پیروزی سریع انقلاب 57، یادداشتی بر آغاز دهه سوم سلطنت استبدادی شاه و بالاخره یکی دیگر از مقالات سال 61 احسان طبری درباره ایام پیری که در مجله چیستا منتشر شده بود و اخیرا بصورت کتاب در تهران انتشار یافته است.


منتخب اخبار روزهای گذشته


کدام دیپلماسی به سود مردم و منافع ایران است؟

نتایج دو اجلاس و نشست

پر هیاهو در ورشو و ریاض!


به جای پالرمو و فاتف

نظر رهبر ج. اسلامی

در باره چادر رنگی اعلام شد


عنوان اول 1 اسفند

چرا عامل کودتای7دیماه 96
برکنار وتعقیب قضائی نشدند؟


بن سلمان با دیپلماسی دسته چک

بدنبال دستیابی به بمب اتم است

یونگه ولت – ترجمه رضا نافعی


مرور مطبوعات 30 بهمن

خاطرات بادامچیان از مراسم

"سپاس آریامهر" و آزاد شدن از زندان


نرگس محمدی

در لیست آزادی که نبود

لااقل در لیست استعلاجی بگذارید


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران