همایشی پوچ در پی هیچ در قزوین

در سال 98 قرار است

چه اتفاقی بیفتد که نگرانند؟

 

مرور مطبوعات 11 اسفند

20 نفر در برابر مصالح

یک کشور و مردم آن!

(پیک هفته ۱۰۹) 12 اسفند ماه  1397 برابر3 مارس 2019 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب و فیلم پیک نت روز گذشته (شنبه) شادی نوروزی و حاجی فیروز شدن یک زن در بازار وکیل شیراز بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 10 هزار و 400 بیننده داشت و روی 3 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


10-11 اسفند

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


10-11 اسفند

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


10-11 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


10-11 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


10-11 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


10-11 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 12 اسفند

سفر اسد به تهران

چه نتایجی را آشکار کرد؟

درباره استعفای ظریف در  اعتراض به سفر بشار اسد از روی سر دولت به تهران، ساز تازه ای کوک شده است. مطابق این ساز گویا شیرینی آن سفر به کام نظام (بخوانید رهبر) تلخ شده و دستآورد بزرگ سفر مخفیانه اسد به تهران برباد رفته و رسانه های منطقه آن را زیر سئوال برده اند.

از تلخ و شیرینی و ناکامی و با کامی ماجرا که بگذریم، میرسیم به اصل ماجرا که اتفاقا همین اصل توسط رسانه های منطقه مطرح است و آن این که چرا سفر یک رئیس جمهور به ایران باید به سبک چریکی انجام شود. در اوج جنگ دوم جهانی رهبران سه کشور شوروی، امریکا و انگلستان به تهران سفر کردند. نه تنها ترور، بلکه حتی یک حادثه جسمی و جسمانی می توانست روی جنگ تاثیر مستقیم بگذارد. آن سفر مهم بود و یا سفر بشار اسد به تهران؟ آیا آن سفر را هم به سبک سفر اسد به تهران، مخفیانه انجام دادند؟ و پس از پایان کنفرانس تهران، خبر حضور سه رهبر به ایران اعلام شد؟

در جمهوری اسلامی به یک دسته گارد50 نفره هم اعتماد نبود که به خط کنند و رئیس جمهور سوریه از آن سان ببیند و سپس دیدارهایش را انجام بدهد؟ آیا اسد برای رفتن به مسکو هم اینگونه مخفیانه و چریکی منتقل می شود و برگردانده می شود؟

این شیوه سازمان دادن سفر اسد به تهران که قطعا سازمان دهندگانش و از جمله سردار سلیمانی قصد خودشیرینی داشتند در خور یک رئیس جمهور بود؟ نه تنها رسانه  ها بلکه رهبران منطقه این نوع سفر را به حساب جسارت اسد گذاشتند و یا ترس؟ علاوه بر دوگانگی در حکومت که درجریان این سفر بیش از پیش آشکار شد، ناظران از خود نمی پرسند که در جمهوری اسلامی چه خبر است که هیچکس به هیچکس اعتماد ندارد و ترس از نفوذ اسرائیل در ارگان های آن نقش شبح را پیدا کرده است؟ چه ظریف استعفا میداد و چه نمیداند، آنچه که زیر ذربین قرار گرفته این نکات ذکر شده در بالاست. نام شیوه ای که برای سفر اسد به تهران از آن استفاده شد تدبیر امنیتی نبود، بلکه رقابت و قدرت نمائی داخلی بود و اسد سوژه آن. تدابیر امنیتی قطعا برای سفر اسد به تهران ضروری بود، اما نام آنچه که انجام شد تدبیر امنیتی نبود. نمایش امنیتی به سبک عملیات زیر زمینی بود. میتوان پذیرفت که شخص رهبر و خود بزرگ بینی های او در این بازی نقش اول را نداشت؟


"قلعه الموت"

در قلب ییلاق لواسان تهران


جاه طلبی "بوتفلیقه"

الجزایر را به کام شورش می برد!

ترجمه و تدوین - جعفرپویا


منتخب اخبار روزهای گذشته


سخنرانی سرلشکر سلیمانی در کرمان

اوباما آرام، آرام جلو میرفت

اما ترامپ خیلی شتاب دارد!


عنوان اول پیک نت 11 بهمن

خشونت برای هیچکس
امنیت نیآورده و نمی آورد!


مصاحبه لاوروف و شکست دیدار ترامپ و کیم جونگ اون

کره شمالی زیر فشار تحریم ها

تسلیم فریبکاری امریکا نشد!

راشا تودی – ترجمه رضا نافعی


هیات مذاکره کننده پایان جنگ ایران وعراق

این عکس پایان 8 سال جنگ میان ایران و عراق است. جنگی که طولانی ترین جنگ قرن 20 نام گرفت و علاوه بر 200 هزار کشته و نزدیک به 700 معلول و مفقود، نزدیک به یک هزار میلیارد دلار خسارت و ویرانی برای ایران به بار آورد. جنگی که پس از شکست ارتش عراق در ایران و عقب نشینی از خرمشهر می توانست خاتمه یابد و خسارت جنگی از عراق که عربستان و کویت حاضر به قبول آن بودند گرفته شود. آنچه که از آغاز حمله ارتش عراق به ایران در منطقه روی داد و ادامه دارد، به نوعی ادامه آن جنگ و نتایج آنست.

در این عکس تیم مذاکره کنندگان پذیرش آتش بس، پس از قبول قطعنامه 598 سازمان ملل توسط آیت الله خمینی را نشان میدهد: ظریف، ولایتی، ناصری و حسن روحانی. نه ظریف امروز وارد عرصه سیاسی ایران شده و نه روحانی تازه کاری است که جنگ و دیپلماسی را ندیده باشد.


رئیس اوقات تهران دستگیر شد

حریق عمدی اوقاف ماهشهر

برای از بین بردن اسناد لواسان


سرمقاله 683

مردم، نظام و کشور

در بلاتکلیفی نگه داشته شده!


عنوان اول پیک  نت 9 بهمن

استعفا را ظریف داد

ضربه را سلیمانی خورد!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران