ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 اسفند ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دعوای مضحک بر سر اطلاعات محرمانه

همه چیز را از طریق فضا

می بینند و از آن با خبرند!

 
 
 

 

 

در این روزها که مخالفان پیوستن به کنوانسیون پولشوئی و مبارزه با تروریسم در مجمع مصلحت و برخی نهادهای دیگر به بهانه "لوُ" رفتن کارهای پنهائی که جمهوری اسلامی می کند  بر طبل مخالفت با آن می کوبند عباس عبدی در مقاله ای که روزنامه ایران منتشر کرد نوشت:

فناوری فضایی بجز در امور نظامی در بسیاری از زمینه‌ها چون کشاورزی، هواشناسی، حمل‌ و نقل، تصادفات، محیط زیست، جلوگیری از قاچاق، حوادث طبیعی مثل زلزله و سیل، نفت و گاز و معادن و اکتشافات، مسائل ثبتی و... می‌تواند راهگشا و اثرگذار باشد.

ما می‌توانیم از همه کشورهای دیگر همان اطلاعاتی را به دست آوریم که آنان از ما می‌توانند به دست آورند. چه بسا اطلاعات مربوط به ایران را از کشورهای دیگر خریداری کنند. مثلاً فرانسه می‌تواند اطلاعات سطح زیر کشت ایران را با همه جزئیات به شرکت‌های پاکستانی بفروشد تا در برنامه‌ریزی برای صادرات به ایران استفاده کنند.

در ادامه همین ویژگی، باید به بی‌معنا شدن مفهوم محرمانگی اطلاعات اشاره کرد. اکنون می‌توان تحرکات روی زمین را در اندازه عابر یا حتی پلاک اتومبیل پیگیری کرد و از آن مهم‌تر از طریق ترکیب اینترنت اشیا و فناوری فضایی کل اطلاعات لازم را به دست آورد آنوقت در عین حال در ایران همچنان بر سر  fatf  دعواست! (عکس: قوی ترین تلسکوپ های فضائی)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: