سرمقاله 678

با کدام نیروها می توان

جبهه "نجات ایران" تشکیل داد؟

 

امریکا: ایران درعراق پایگاه نظامی دارد

مصاحبه های مسئله ساز

فرماندهان ارتش و سپاه

(پیک هفته ۱۰۹) 4 بهمن ماه  1397 برابر 24 ژانویه 2019 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) عنوان اول آن "ساده‌ترین تفسیر حکومت با ساده ترین استدلال‌ها!" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 9 هزار و 540 خواننده داشت و روی 6 فیسبوک خواننده به اشتراک گذاشته شد.


3 - 2 بهمن

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


3 - 2 بهمن

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


3 - 2 بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


3 - 2 بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


3 - 2 بهمن

منتخب اخبار ورزشی


3 - 2 بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 4 بهمن

اعلام بی لبخند نتایج

مذاکراتمهم پوتین واردوغان

گزارش الناز گرجی

ديدار پوتین و اردوغان در مسکو که  چند ساعت بطول انجامید پايان يافت و سپس هر دو با چهره هائی خسته و بی خنده در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند. پوتين پس از اشاره به گسترش روابط تجارى بين دو كشور در زمينه انرژى، شامل جريان گازى ترك در درياى سياه و احداث نيروگاه هسته‌اى "آك كويو" و  توريسم بلافاصله به موضوع اصلی مذاکره یعنی سوريه پرداخت. وى با تاكيد بر  ضرورت حل سياسى مسئله سوريه در چارچوب تماميت ارضى و مصوبه ٢٢٥٤ سازمان ملل، به كميته قانون اساسى سوريه اشاره کرد و ضمن ابراز تاسف از روند كند در اين خصوص ، با اشاره به تصميم خروج آمريكا از سوريه و استقبال از آن روی ضرورت تماس و گفتگو میان كردها و دولت مركزى سوريه تاكيد و اشاره كرد كه چنين تماس و تفاهمى به نفع تمامى طرفين و كشورهاى مجاور خواهد بود. پوتین علیرغم ظاهر عبوسی که هر دو رهبر پس از مذاکرات داشتند گفت که گفتگوها در فضائی سازنده انجام شد و بلافاصله اضافه کرد که روسیه از گفتگوها میان دولت سوریه با کردهای آن کشور حمایت می کند. او گفت که پیشتر با ترکیه در مورد شهر ادلب به توافق هائی رسیده بودیم و اکنون نیز به این توافق رسیدیم که بزودی اجلاسی با شرکت روسیه، ایران و ترکیه در روسیه برگزار شود. ما طرفدار خروج امریکا از سوریه هستیم زیرا این حضور غیر قانونی است. نه دولت سوریه و نه سازمان ملل از امریکا برای چنین حضور دعوت نکرده اند.

اردوغان نیز پس از اشاره به گسترش روابط تجارى كه به سطح ٢٦ ميليارد دلار رسيده و اشاره به ٦ ميليون توريست روس بلافاصله به موضوع سوريه پرداخت، با اين تفاوت كه اشاره اى به تماميت ارضى سوریه نکرد و در مقابل، از طرح منطقه حائل ٣٢ كيلومترى توسط آمريكا در شمال سوريه و ضرورت ادامه حضور امریکا در سوریه دفاع کرد.

پوتین پس از نشست چند ساعته با اردوغان در مورد سوریه گفت: در دیداری که با رهبرانِ آلمان و فرانسه و ترکیه در استانبول داشتیم به توافقاتی رسیدیم و قرار شد من (روسیه) نتایج این صحبت ها را با رهبران سوریه و ایران نیز در میان گذاشته با ایشان نیز به توافق برسم و رئیس جمهور ترکیه نیز با نیروهای مختلف اپوزیسیون صحبت کرده و به توافق برسد. این کار بسیار سختی بود ولی ما موفق شدیم. درست زمان گرفتن نتیجه ناگهان متوجه شدیم از سوی نمایندگان آلمان ، فرانسه و انگلستان در سازمان ملل نامه ای به دبیر سازمان ملل تسلیم شده  مبنی بر اینکه  نمایندۀ ویژه سازمان ملل در مورد سوریه نباید نتایج نشست های "آستانۀ" قزاقستان را امضاء کرده و برسمیت بشناسد. ما از این نوع برخوردها متعجب هستیم . البته گفتگو با همتایانِ اروپایی را در این رابطه ادامه میدهیم. ما راه خود را می رویم.


قیام تبریز و قم

و آغاز مقابله مراجع دینی در جمهوری اسلامی!


دست های مشکوک داخلی دست ترامپ را می فشارند

در انتظار کدام فتنه

در سال آینده (98) باید بود؟


راه توده 678 منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره 678، پنجشنبه 4 بهمن ماه 1397 – منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به جمعبندی بحث هائی دارد که در این روزها پیرامون ضرورت تشکیل یک جبهه برای نجات ایران و ایجاد تحولاتی دارد که مردم خود را برای آن آماده می کنند.

مرور رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب بهمن رسیده است به سال بسیار مهم 1339- 1340 که دولت دکتر علی امینی برای ایجاد رفرُم و تحمیل سلطنت به جای حکومت به شاه بود. رفرُمی که شاید می توانست سلطنت را از سقوط نجات دهد اما شاه زیر بار آن نرفت تا سال 57 که سقوط کرد. در همین شماره مقالاتی می خوانید در باره قدرت طلبی شاه و از دست دادن فرصت های رفرُم، فتنه واقعی در سال آینده، جنگ طلبان و صلح خواهان جهان امروز، بخش 10 مقاله تحقیقی مارکسیسم و شرق، ترجمه فارسی سخنان اخیر نوام چامسکی، زندگی دشوار مردم در روسیه، تلاش ترامپ برای تشکیل اجلاس لهستان با محور جبهه ضد ایرانی و سرانجام خاطرات تاریخی در باره حاج آقا رضا در کنار رضاشاه و محمد رضا شاه و مغضوب شدنش از سوی هر دو بدلیل واقعیت گوئی.

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh


منتخب اخبار روزهای گذشته


وزارت ورزش و یک میلیون وام ازدواج

ازدواج در جمهوری اسلامی

از رشته‌های جدید ورزشی شده!


مرور مطبوعات 2 بهمن

تندیس هرمیداس باوند

ایننابغه سیاسی‌را زودتربسازید!


عنوان اول پیک نت 3 بهمن

ساده ترین تفسیر حکومت

با ساده ترین استدلال ها!


هزار هزار در شهرها می چرخند

سپاه سارقان و معتادان

بیشتر از اعضای سپاه نیست؟


سخنان دقیق روحانی درباره اینترنت و فیلترینگ

مگر اختیارات آسمانی دارید

که با خواست ‌مردم مقابله میکنید؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران