سرمقاله 681

وعده های پیش از 22 بهمن

یکی پس ازدیگری پوچ درآمد!

 

مرور مطبوعات 24 بهمن

عسل خوری 5 میلیون تومانی

خروجی: هر ساعت 21 طلاق

(پیک هفته ۱۰۹) 25 بهمن ماه  1397 برابر 14 فوریه 2019 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) عنوان اول آن "مصاحبه احمد خاتمی نوشدارو بعد از مرگ سهراب" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 16 هزار و 400 خواننده داشت و روی 6 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.


23 - 24 بهمن

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


23 - 24 بهمن

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


23 - 24 بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


23 - 24 بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


23 - 24 بهمن

منتخب اخبار ورزشی


23 - 24 بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره امریکا

خطرات خواب خرگوشی

سقوط ترامپ در امریکا

تدوین "فروزنده فرزاد"

درآستانه اجلاس "ورشو" که درسایه تلاش امریکا برای تشکیل یک جبهه علیه روسیه و ایران است، ترامپ سخنرانی سالانه خود را در برابر اعضای کنگره و برجستگان سیاسی و نظامی، بازماندگانی از جنگ دوم جهانی، یهودی سالمندی که  بازمانده  اسرای اردوگاههای کار اجباری آلمان نازی است ایراد کرد. فریب بازی های رسانه ای امریکا و بدنبال آن اروپا را که رسانه های ایران نیز دنبال آنها می دوند نباید خورد و به جای نشستن در انتظار استیضاح و برکناری ترامپ و یا شکست او در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اش، دل سپردن به کاریکاتورهائی که مطبوعات اروپا از او منتشر می کنند و تمسخرها و طنزهائی که درباره او می نویسند، باید به برنامه ها و خطراتی که از ناحیه همین برنامه ها ایران را تهدید می کند پرداخت. ترامپ سخنگوی یک استراتژی اقتصادی- سیاسی- نظامی است. ترامپ در سخنرانی خود سخت به ایران تاخته و جمهوری اسلامی را یهود ستیز و حامی ترور و کشتار یهودیان خواند. پیام او آشکار بود: تهدید ایران و اینکه آمریکای امروز منجی اسرايیل خواهد بود در برابر «خطر» ایران، همانگونه که ایالات متحده در جنگ دوم  - به زعم ترامپ - یهودیان را از شر آلمان نازی رهاند. حال باید دید در ایران چه کسانی با سخنان خود آب به آسیاب این برنامه تبلیغاتی امریکا می ریزند.

ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی خود کوشش کرد ذهن جامعه آمریکا را برای مقابله با خطر ایران آماده سازد، چنانچه در آینده حمله به ایران در دستور کار وی  قرار گیرد.

او دراین سخنرانی نشان داد که میخواهد در داخل آمریکا همه را حول سیاست ها و برنامه های خویش جمع کند. هدف او احیای رشد اقتصادی و خروج از بحران و رکود ناشی از دهه ها حاکمیت نولیبرالیسم است. نظرسنجی هائی که پس از این سخنرانی انجام شد، نشان داد که بیشتر آمریکاییها (۷۵ درصد) از سخنرانی سالانه ی ترامپ استقبال کردند. «برتری و عظمت» آمریکایی شعاریست که ظرفیت بسیج اکثریت جامعه ی آمریکا را دارد. جمهوریخواهان نیز بویژه پس از شکست در انتخابات میاندوره ای مجلس نمایندگان بیش از پیش برای ماندن در قدرت به ترامپ وابسته خواهند شد و او را بخت پیروزی در انتخابات آینده ی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰  خواهند یافت.


در جاده خاش - زاهدان

انفجار انتحاری

30 تا 40 سپاهی را کشت!


آلمان زیر فشار روز افزون

سرانجام تسلیم ترامپ می شود؟

راشا تودی – ترجمه رضا نافعی


راه  توده 681 منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره 681 (پنجشنبه 25 بهمن 1397)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره اختصاص به وعده های حکومتی در آستانه سالگرد 22 بهمن دارد. مرور رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 رسیده است به سال دومین ترور ناموفق شاه، این بار در کاخ مرمر و تصویب لقب "آریامهر" توسط دو مجلس شورا و سنا برای شاه. در همین شماره مقالاتی می خوانید درباره دوران دشوار پس از هر انقلابی و از جمله انقلاب 57، نگاهی به جنجال حکومتی پیرامون نظرات دو قربانی سیاست های حکومتی که از ایران خارج شده اند، قدرت مطلقه به شاه فرصت تجدید نظر نداد، مصاحبه نورالدین کیانوری با سردبیر مذهبی روزنامه "جوان امروز"، نگاهی به سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره امریکا، کوچ سازمان یافته داعش به مرزهای تاجیکستان، مارکسیسم و شرق "تمدن بشری در تحول تاریخی"، تاجیکستان متحد عربستان و امریکا شده، جدال ناتمام در ونزوئلا، بیانیه 25 حزب کمونیست اروپائی علیه کودتا در ونزوئلا، سیاست خارجی روسیه به سود صلح جهانی و بالاخره مقاله ای دیگر از احسان طبری که در سال 61 نوشته شده و در مجله چیستا با نام مستعار منتشر شده اما اخیرا بصورت کتابی یک جلدی در تهران انتشار یافته است.


منتخب اخبار روزهای گذشته


نگاهی به عفو زندانیان

آشتی به مجرمین آری

با زندانیان سیاسی خیر!


نامۀ سرگشادۀ مادورو به مردم امریکا

اجازه ندهید ونزوئلا

به ویتنام دوم تبدیل شود!


عنوان اول پیک نت 24 بهمن

مصاحبه احمد خاتمی

"نوشدارو بعدازمرگ سهراب"


احمد خمینی هزینه سکوت شد

در سال آخر عمر آقای خمینی

چه کسانی نامه جعل کردند!


دو شیوه تبلیغ و ضد تبلیغ

درباره دوران مناسبات شاه و امریکا


عنوان اول پیک نت 23 بهمن

22 بهمن با شکوه
اما متفاوت با سالهای گذشته!


دومین دسته گل علم الهدا

از دیماه پارسال تا بهمن امسال!


فرمانده قرارگاه عمار

اسرائیل زیر پوست

همین افراد در ج.اسلامی است


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران