سرمقاله 674

بنام انقلاب، حکومت سرکوب

دربرابر انقلاب ایستاده است!

 

مانورهای زیرکانه

اردوغان میان روسیه و امریکا

"فروزنده فرزاد"

(پیک هفته ۱۰۹) 6 دی ماه  1397 برابر با 27 دسامبر 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر بیننده ترین و پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) "پرتاب آزمایشی بمب 14 تنی برای نفوذ در عمق 61 متری" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 11 هزار و 300 مخاطب داشت و روی 6 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


5-4 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


5-4 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


5-4 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


5-4 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


5-4 دی

منتخب اخبار ورزشی


5-4 دی

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 6 دیماه

ارتش امریکا از سوریه

به عراق منتقل خواهد شد؟

در بغداد همچنان راهها برای تشکیل دولت جدید مسدود است. هشت وزارتخانه از 22 وزارتخانه همچنان بدون وزیر مانده است. از جمله دو  وزارتخانه مهم دفاع و خارجه.

چهارم دسامبر نخست وزیر "عادل عبدالمهدی" نامزدهای تصدی وزارت د راین دو وزارتخانه را معرفی کرد، اما مجلس آنها را تایید نکرد. علیرغم فراخوان مستقیم آیت الله علی سیستانی به همه احزاب و گروه های سیاسی برای حمایت از ایجاد یک دولت جدید، تضادها بین جناح های مختلف مجلس بصورت بحران باقی مانده است. مشاجره لفظی و مناقشه بین نمایندگانی ائتلاف «سایرون» به رهبری مقتدا صدر و رئیس مجلس "محمد الحلبوسی" به امری عادی تبدیل شده است. 

در بصره اعتراضات گسترده علیه فساد و بیکاری ادامه دارد و کم کم تظاهرکنندگان و معترضان بصره و بغداد هم بجای در دست گرفتن پرچم های زرد حزب الهی و یا بستن پارچه های سبز به سرشان، جلیقه زرد به تن می کنند.

نخست وزیر جدید عراق از پوتین و نخست وزیر روسیه برای سفر به بغداد دعوت کرده است. اما پیش از آن که آنها راهی بغداد شوند ترامپ رئیس جمهور امریکا به بهانه دیدار کریسمسی با سربازان امریکائی مستقر در عراق راهی این کشور شد! بدستور او دو پایگاه نظامی جدید برای استقرار نیروهای امریکا در مرز دو کشور سوریه و عراق ایجاد می شود. و این درحالی است که هفته گذشته خروج امریکائی ها از سوریه را وعده داده بود. آیا قرار است نظامی های امریکائی مستقر در سوریه به جای بازگشتن به امریکا به این دوپایگاه درعراق منتقل شوند؟ اگر تصمیم این باشد، آن را می توان مرتبط به ایران دانست؟

 اوضاع چنان آشفته است که دولت هند، بیمناک از قطع نفت ایران و بی اعتماد به آینده عراق، برای خرید نفت کرکوک مستقیما با دولت اقلیم کردستان وارد مذاکره شده است.


چرا آیت الله مطهری را ترور کردند؟


سفر سرلشکر شمخانی به افغانستان

دلائل ارتباط  ایران با طالبان

به اطلاع دولت کابل رسانده شد


مرور مطبوعات 5 دیماه

وقتی فقر جرم نیست

اعتصاب و تظاهرات هم جرم نیست


خیزش جلیقه زردهاعلیه "بربریت"

راشا تودی – ترجمه رضا نافعی


راه توده شماره 674 منتشر شد

هفته  نامه راه توده - شماره 674 (پنجشنبه 6 دیماه 97)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به سنگر گرفتن حاکمیت در پشت "انقلاب"ی است که آن را به نابودی کشانده و مردمی که همچنان طالب آرمان های واقعی انقلاب 57 هستند. این تضاد به کجا خواهد انجامید؟

در همین شماره مرور رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 رسیده است به دورانی که شاه برای تمجید و تکریم اوباشی که در کودتای 28 مرداد  نقش آفرین بودند آنها را به حضور پذیرفته است. رهبری اوباش را طیب حاج رضائی برعهده دارد. مقدمه این مرور، بصورت مقاله ای جداگانه با عنوان "یکه تازی های شاه پس از کودتا" در همین شماره منتشر شده است.

در این شماره مقالات و ترجمه هائی را می خوانید با عناوین:

جنبش اعتراضی "آتش به اختیار" مردم، ستایش کنندگان دلالی در حاکمیت و دولت، مانورهای زیرکانه اردوغان، عراق روی امواج حوادث، خیزش جلیقه زردها علیه بربریت، شطرنج پیچیده سیاسی در سوریه، اتحاد چین و روسیه، امریکا آسمان را نا امن می کند، گفتگوی محمد علی عموئی در باره گروه 53 نفر، ترکیه و یونان و اختلافات تاریخی آنها،


منتخب اخبار روزهای گذشته


آغاز دوباره جنگ زرگری میان نتانیاهو و اردوغان!

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 5 دیماه

ارتش سوریه به یاری

کردهای این کشور رفت!


روحانی در مجلس چه گفت!

دولت الکترونیک "بسم الله" است

و رانت خواران و پولشویان "جن"

روز گذشته روحانی برای دفاع از لایحه بودجه 98 در مجلس حاضر شد. مجلس آرام نبود و همانها که دولت سایه دستور می گیرند و مرتب وزیر استیضاح می کنند تا دولت را فلج کنند، در جریان تشریح بودجه توسط روحانی سعی کردند مجلس را شلوغ کنند و حتی بهم بزنند. بویژه آنجا که روحانی از الکترونیک شدن قطعی دولت و مبارزه با رانت خواری و پولشوئی گفت که گوئی کبریت به مال مخالفان زده شد. روحانی چه گفت که چنان آتش گرفتند؟ بشنوید.


فیلم را ببینید

پرتاب آزمایشی بمب 14 تنی

برای نفوذ در عمق 61 متری

 

تحریم ها و نداشتن توان مالی نو خریدن

بازار داغ و پر رونق

دست دوم فروشی اینترنتی درایران


دو زن دبیر شورای عالی اصلاح طلبان شدند

رهبری جنبش اصلاحات را

زنان بدست خواهند گرفت؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران