از زبان موحدی کرمانی و احمد جنتی

دلیل واقعی مخالفت با "فاتف"

وانگیزه‌اصلیمخالفت با برجام

 

مرور مطبوعات پنجشنبه

از شمال گوشت وارد می‌شود

ازغرب گوشت قاچاق می‌رود

(پیک هفته ۱۰۹) 29 دی ماه  1397 برابر 19 ژانویه 2019 

 pyknet100@gmail.com


پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز پنجشنبه 27 دیماه، خبر 200 هزار سارق حرفه ای در جمهوری اسلامی بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 18 هزار و 700 خواننده داشت و روی 29 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


28-26 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


28-26 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


28-26 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


28-26 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


28-26 دی

منتخب اخبار ورزشی


28-26 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 29 دیماه

اعدام "قطب زاده"

عزیز کرده آقای خمینی

سایت تاریخ ایرانی، به نقل از گفتگو با اردشیر هوشی از دوستان قطب‌زاده نکاتی را درباره اولین رئیس رادیو تلویزیون بعد از انقلاب، یعنی قطب زاده منتشر کرده که از آن گفتگو بخش زیر را انتخاب کرده ایم:

« اولین کسی که به ملاقات آقای خمینی در ترکیه رفت، قطب‌زاده بود... تنها کسی که آن زمان از بین دانشجوهای مقیم خارج با آقای خمینی در ارتباط بود، قطب‌زاده بود. هر چندوقت یک‌بار هم برای دیدار ایشان به عراق می‌رفت. آقای خمینی یک مقرری از سهم امام و... برای قطب‌زاده در اروپا و یزدی در آمریکا تعیین کرده بود اما مبلغ قابل‌توجهی نبود. قطب‌زاده خیلی از هزینه‌ها را از جیب خودش می‌پرداخت.

 قطب‌زاده وقتی از هواپیما (حامل آقای  خمینی) پیاده شد، حتی یک چمدان هم همراه نداشت. خودش بود و لباس تنش. با ما به بهشت‌زهرا نیامد. همه را رها کرد و به دیدن مادرش در تهران رفت. پنج، شش روز از پیروزی انقلاب گذشته بود، با قطب‌زاده خدمت آقای خمینی در مدرسه علوی رسیدیم. قطب‌زاده گفت: "آقا اجازه بدهید من به فرانسه برگردم و به کارهایم برسم". امام گفت: "به تو حکم شرعی می‌کنم، بروی تلویزیون. ماهی دو هزار تومان هم به‌عنوان حقوق طلبگی خودم به تو پرداخت می‌کنم". ما که از کار تلویزیون چیزی سرمان نمی‌شد. کارکنان تلویزیون اصلا ما را قبول نداشتند. می‌گفتند اداره تلویزیون شورایی باشد. اما قطب‌زاده خیلی مشتی‌وار گفت: «شورایی بی‌شورایی من به فرموده امام آمدم اینجا، حقوقم را هم از امام می‌گیرم. همه باید از من حرف‌شنوی داشته باشید..."

علت اصلی ناراحتی آقای قطب‌زاده از آقای بازرگان بر سر حرفی بود که ایشان به قطب‌زاده زد. ایشان گفت: «آقای قطب‌زاده مثل تیمورتاش است در دولت». با این حرف خیلی به قطب‌زاده برخورد.

 اگر فکر کنید که تلویزیون در قبضه آقای قطب‌زاده بود اشتباه کرده‌اید. برخی اخبار از طرف احمد خمینی می‌آمد. یک بار من همراه با قطب‌زاده و نوربخش به قم رفتیم... به قطب‌زاده گفتم «مواظب باش شما و آقای مهندس بازرگان را مقابل هم قرار می‌دهند. از آن به بعد یک نفر را به عنوان نماینده دولت به تلویزیون فرستادند که کارهای دولت را انجام بدهد. یک مدت هم داماد آقای بازرگان را برای این کار فرستاده بودند. در رادیو تلویزیون در ابتدا مسئله‌ای میان دولت و آقای قطب‌زاده وجود نداشت اما از وقتی آقای خوئینی‌ها و معادیخواه به سازمان آمدند مسائل آغاز شد. بازرگان منتقد بود که چرا تلویزیون دولت را می‌زند. عده‌ای هم مدام این دو را علیه هم تحریک و آتش به‌ پا می‌کردند.

 در مسئله گروگان‌گیری قطب‌زاده یکی از مخالفان صددرصد بود.

 هر روز صبح احمد آقا یا آقای اشراقی از دفتر امام زنگ می‌زدند که این کار را بکنید، آن کار را نکنید. ما هم که درست به کار تلویزیون وارد نبودیم. صبح تا غروب هم که نمی‌شد سخنرانی پخش کرد. موزیک هم که نمی‌توانستیم پخش کنیم. به محض اینکه یک موزیک پخش می‌کردیم یکدفعه می‌دیدیم دو تا اتوبوس معترض به تلویزیون آمده و تهدید می‌کنند که آنتن تلویزیون را قطع می‌کنیم...مثلا آقای اشراقی از دفتر امام، آقای قرائتی را همراه با شخص دیگری معرفی کردند که برنامه کودک اجرا کنند.

 آقای قرائتی با لهجه کاشانی غلیظ صحبت می‌کرد. شخص همراه ایشان هم روحانی کوتاه‌قدی بود که با دو دست می‌نوشت - نامش را به خاطر نمی‌آورم. قرار شد اینها به جای خانم عاطفی که قصه‌گوی برنامه کودک بود کار کنند. رجایی (در انفجار نخست وزیری کشته شد) هم پسرش کمال را برای اجرای برنامه کودک به تلویزیون می‌آورد."

 (قطب زاده چند سال بعد به جرم توطئه کودتا و کشتن آقای خمینی اعدام شد)


انتشار روزنامه های حزبی و سازمانی!


بشنوید!

فیلترینگ هم به تاریخ خواهد پیوست!

روحانی در سخنرانی که می شنوید؛ دولت الکترونیک را که در دوران او شکل گرفته بعنوان یکی از دستآوردهای بزرگ دوران ریاست جمهوری خویش اعلام کرد. او گفت که بیشترین هزینه را در این راه دولت کرده و بیشترین چوب را هم خورده اما درآینده همه متوجه خواهند شد که چه خدماتی در این زمینه شد.


تازه ترین سخنان احمد جنتی

مرگ خوبه!

اما نه برای ما، بلکه برای جوانان!


دیدار ظریف از اقلیم کردستان

سخنرانی نخست وزیر کردستان به زبان فارسی

شنیده اید که می گویند فلانی "گنجشک روزی است" یعنی امروز می خورد و فکر فردا نیست. و یا شنیده اید این شعر عامیانه را "انوقت که جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت بود"

این ضرب المثل را برای یاد آوری به روزنامه ها و رسانه های داخلی (بویژه خبرگزاری ایسنا) آوردیم که بعد از همه پرسی در کردستان عراق و جنگ کوتاه مدت میان ارتش عراق و کردها در خبرهای خود از حزب دمکرات کردستان عراق بعنوان "گروهک" نام بردند و یا آن را "جریان و یا حزب بارزانی" خطاب کردند. حزبی که حاکمیت اقلیم کردستان عراق را دارد و جمهوری اسلامی برای امنیت مرزهای غربی ایران و حفظ توازن میان بغداد و اقلیم کردستان هیچ راه حلی جز فاصله گیری از آن تعابیر و اصطلاحات فصلی و نوبتی رسانه های ایران که گنجشک روزی اند ندارد و سفر اخیر ظریف به عراق و سپس اقلیم کردستان عراق همین واقعیت را نشان داد. این فیلم مربوط به جلسه ایست که با حضور ظریف و هیات همراه با نچروان بارزانی فرزند مسعود بارزانی و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تشکیل شده و نچروان به فارسی روان سخن می گوید.


به گزارش کردهای سوریه

ترور انتحاری منبج

کار واحدهای امنیتی ترکیه بود


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله 677

مردم حکومت را قبول ندارند

و سپاه و رهبری مردم را!


رسما اعلام شد

ایران 4 دهه بعد از انقلاب

200هزارسارق حرفهای‌دارد


 سخنرانی را بشنوید

سخنرانی شهید باقری سردار سپاه در جنگ با عراق

هزار، هزار فرستادند
روی مین، تا حاکم شوند!


ترامپ با بمباران ایران

میخواهد در انتخابات پیروز شود؟

ماهنامه "رد فاکس" شماره 250- ترجمه رضا نافعی


جدال دو جبهه پرقدرت

نولیبرال در کاخ سفید

"فروزنده فرزاد"


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران