ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 آبان ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

صاحبان موسسات اعتباری کیستند؟

پرده ها را کنار بزنید

تا مردم چهره ها را ببینند!

 
 
 
 

 

روحانی در همایش مدیران اقتصادی به نکات خبری اشاره کرد که باید در جریان سئوال از رئیس جمهور در مجلس مطرح می کرد اما گفت که رهبر گفته آرامش جامعه را حفظ کنید و او در همین چارچوب به سئوالات نمایندگان پاسخ میدهد.

تمام مسئله بر محور پولهائی می گردد که صاحبان موسسات مالی خورده اند و دولت مجبور شده طلب مردم را از کیسه خود بدهد.

حق با رمضان زاده سخنگوی دولت خاتمی است که می گوید: هنوز هیچ‌کس جرئت نکرده اسامی متخلفان را فاش کند.

این باصطلاح متخلفان و در واقع سارقین پر قدرت کیستند؟

عبدالله رمضان‌زاده، ادامه میدهد:

جبران تخلفات این مؤسسات و پرداخت حدود 20 هزار میلیارد تومان از موجودی بانک مرکزی برای بازپرداخت مطالبات سپرده‌گذاران، پایه پولی را 14 درصد افزایش داده و در هر اقتصادی افزایش پایه پولی تورم ‌زاست.

مؤسسه ثامن،  12هزارمیلیاردتومانی پول مردم را خورد.

مؤسسان و گردانندگان موسسات اعتباری آزاد هستند.

این مؤسسات با یک جنگ رانی- تبلیغاتی مردم را فریب دادند تا  پول خود را از بانک‌ها بیرون کشیده و در این مؤسسات سپرده‌گذاری کنند. پس از مدتی، بانک‌ها نیز برای آنکه بتوانند منابع خود را حفظ کنند و دچار کمبود نقدینگی نشوند، وارد جنگ قیمت‌ها شدند و به‌جای اعلام سودهای واقعی و محاسبه‌شده، سودهای بالایی را برای سپرده‌‌ها در نظر گرفتند. به این‌ ترتیب، پس از مدتی ترازنامه‌های آنها به‌هم ریخت و نظام بانکی دچار مشکل شد.

آنها که نامشان فاش نمی شود هر زمان لازم بدانند شوک قیمتی به این بازار وارد می کنند و باعث فرار قیمت‌ها و ایجاد حباب، مثلا در بازار مسکن میشوند. گاهی با ورود به بازار سرمایه ‌و با هدف‌گرفتن چند سهم خاص، قیمت آنها را به شکل غیرمتعارفی بالا ‌می‌بردند و گاهی نیز با هجوم به بازار طلا و ارز، هیجاناتی را در آنجا به وجود ‌می‌آوردند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 آبان

 
 

اشتراک گذاری: