ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 مهر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگوی "یورو نیوز" با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

مذاکره با امریکا تابو نیست

که فکر می کنند باید بشکند!
 
 
 
 

 

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با "یورو نیوز" در آستانه تشکیل اجلاس سالانه سازمان ملل و در اوج بحث های مربوط به رویاروی شدن روحانی با ترامپ گفت:

 هیچ تابویی در مذاکرات ایران و آمریکا وجود ندارد و هیئت ایرانی باید با حضوری جدی، آمادگی تنش زدایی با هر بازیگری در عرصه بین المللی، حتی آمریکا را داشته باشد و از مواضع بر حق خود و موضع مشارکت جویانه ایران در برجام و البته عهدشکنی آمریکا که بخشی از عهدشکنی های ترامپ است نقد منطقی و جدی ارائه کنند. شرایط حضور آقای روحانی خیلی متفاوت از گذشته به خصوص ۴ سال دوم آقای احمدی نژاد است. در ۴ ساله دوم آقای احمدی نژاد ما دیدیم که یک سری سخنرانی ها فقط از سوی ایران مطرح می شد اما الان من معتقدم که ادله و مصادیقی از سوی رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران مطرح می شود که به زبانی مواضع ایران یعنی روحانی و ظریف بیش از مواضع ترامپ و پمپئو به گفتمان دیپلماتیک روز دنیا نزدیک است.

ترامپ برنامه ای برای مذاکره ندارد حتی با کره شمالی هم مشخص شد که نداشت. ایشان صرفا مذاکره را به گونه ای مقتدرانه مطرح می کند بدون اینکه برنامه ای داشته باشد. درباره ایران البته بی برنامه تر از کره شمالی هم مطرح می شود. آمریکا برنامه و راهبری برای مذاکره ندارند و فقط لفظ مذاکره را به کار می گیرد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 مهر

 
 

اشتراک گذاری: