سخنان نماینده بوئین زهرا در مجلس

پایتخت در محاصره

4 میلیون 300 هزار حاشیه نشین

 

رهبر ج. اسلامی:

با امریکا مذاکره می کنیم

اما وقتی با اقتدار شدیم!

(پیک هفته ۱۰۹) 23 مرداد  1397 برابر با 14 اگوست 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (دوشنبه) گزارش "میراثی که آیت الله کنی از خود بر جای گذاشت" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 14 هزار و 800 خواننده داشت و روی 18 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد


22 - 21 مرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


22 - 21 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


22 - 21 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


22 - 21 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


22 - 21 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


22 - 21 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی


یادداشت سردبیری

آقای خامنه ای هنوز

رهبری را بند بازی میداند

روز گذشته علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی که از سفر چند روزه به مشهد به تهران بازگشته برای جمعی که به دیدارش برده شده بودند سخنرانی کرد. تقریبا تمامی این سخنرانی معطوف به مسائل روز و بحران عمومی (اقتصادی- سیاسی- حکومتی و...) بود. مانند همیشه وی با ادبیاتی غیر دیپلماتیک و عمدتا چند پهلو به هر مسئله ای اشاره کرد و بسیار کوشید سهم خود را از نقشی که در بحران کنونی جامعه دارد نپذیرد. عذرخواهی کرد اما با زرنگی آشکاری این عذر خواهی را برای قبول مذاکرات منتج به قرار داد "برجام" کرد و تازه دراین مورد هم گفت که مذاکره کنندگان (مثلا روحانی) از خط قرمزهائی که ایشان تعیین کرده و ملت از آن خبر ندارد عبور کرده اند! او نگفت که فاجعه دور زدن تحریم ها که از طرح های خود ایشان و تیم مشاورانش در بیت رهبری بود چه فسادی را در کشور موجب شد، نگفت سهم تعاونی ها و موسسات اعتباری و بانک هائی که مانند همین موسسات در دولت احمدی نژاد مثل قارج از زمین روئیدند و میلیاردها دلار پول مردم را بالا کشیدند و روحانیون ارشد حکومتی و شرکت های وابسته به سپاه در آنها سهم و نقش داشته اند در بحران ارزی کشور و فسادی که ایشان مدعی است با آن از ابتدا مخالف بوده چقدر بوده است؟

سخنرانی روز گذشته رهبر جمهوری اسلامی نشان داد که وی کاملا از سقوط اعتبار خود در جامعه اطلاع یافته و به همین دلیل سعی کرد مانند امام جمعه ها که در هفته های اخیر طلبه ها را برای تظاهرات علیه فساد جلو انداخته و خود در خطبه ها برای مردم غارت شده اشک تمساح می ریزند، پرچمدار مبارزه با فساد شود. فسادی که حاصل همان نظرات اقتصاد است که ایشان در اولین نماز جمعه بعد از کودتای 88 از آن دفاع کرد و گفت: نظرات من به آقای رئیس جمهور (احمدی نژاد) نزدیک تر از نظرات آقای هاشمی است! رهبر جمهوری اسلامی حافظه مردم – نه آنها که بنام مردم به دیدارش برده شدند - را دست کم گرفته است.

آقای خامنه ای از نامه اقتصاد دانها به روحانی دفاع کرد. نامه ای که تقریبا کلیه اصول مطرح شده در آن برگرفته شده از نظرات میرحسین موسوی در مناظره های تلویزیونی است و اگر ایشان اندک صداقتی در گفتار و کردار حکومتی داشت با جسارت همین را می گفت و فرمان پایان حصر و دعوت از موسوی برای نجات کشور از بحران را میداد. ایشان اگر اهل بازی های سیاسی در برگماری ها و برکناری ها نبود مهندس نجفی را در راس شهرداری تهران که از کانون های فساد در دوران قالیباف بود تحمل می کرد تا لااقل مبارزه با فساد از شهرداری تهران شروع شود. ایشان اگر عاشق بند بازی سیاسی به جای رهبری نبود، یک متهم به قتل و جنایت (سید ابراهیم رئیسی یکی از سه عامل قتل عام زندانیان در سال 67) را تولیت آستانقدس نمی کرد. چنین کرد زیرا رئیسی داماد علم الهداست و نمی خواست علم الهدا هم امام جمعه و هم تولیت آستانقدس باشد و ضمنا هر کس دیگری را تولیت می کرد با علم الهدا شاخ به شاخ می شدند. اینها اصول و معیارهای برگماری است؟ همین روش در برگماری فرماندهان سپاه دنبال شده و می شود. واقعیت اینست که زمان این بند بازی ها گذشته است، حتی اگر ایشان برخی نکات درستی را هم در سخنرانی های خود مطرح کند. از جمله اشاره به اطلاعیه احمدی نژاد برای استعفای روحانی. آقای خامنه ای در سخنرانی خود باب مذاکره با امریکا را باز گذاشته با این شرط که جمهوری اسلامی از موضع اقتدار وارد مذاکره شود. این اقتدار چیست و کجاست؟ منظور اقتدار نظامی است و یا اقتدار اجتماعی؟ هیچکس منکر ضرورت قدرت نظامی نیست و درهیچ مذاکره ای هم قرار نیست و نباید قرار بر کاهش قدرت نظامی ایران باشد. حتی قدرت موشکی و فعالیت اتمی. بنابراین می ماند اقتدار اجتماعی. یعنی حمایت مردم از حکومت و نظام. آیا چنین اقتداری وجود دارد؟ و اگر ندارد (که واقعا هم ندارد) قرار است اقتدار با اعدام چند دلال و یا مفسد دلار و ارز بدست بیآید؟ اقتدار اجتماعی در گرو سهیم بودن مردم در سرنوشت کشور بدست می آید و چنین سهمی نیز با آگاهی مردم از آنچه در حکومت می گذرد ممکن می شود. آیا رسانه ها اجازه آگاه کردن مردم از واقعیات فساد و ریشه های آن دارند؟ اجازه اطلاع یافتن را دارند؟ اجازه دارند بنویسند آیت الله های حکومتی کدام شرکت ها را دارند؟ اجازه دارند بنویسند بنیانگذاران بانک های سپاه چه کسانی هستند و با کدام مجوز وارد عرصه بانکداری شدند؟ کسی که طالب مبارزه با فساد باشد از اینجاها آغاز می کند و اجازه میدهد رسانه ها پرده ها را برای مردم کنار بزنند. ایران غرق بحران است و دوران بندبازی و لفاظی گذشته است!


احضار مدیر مسئول روزنامه ایران

منظور از آن 3 پرنده در قفس

کدام 3 پرنده و کدام قفس است؟


دیدار روحانی و پوتین

روحانی که برای شرکت در اجلاس دریای خزر به قزاقستان سفر کرده، با پوتین رئیس جمهور روسیه و همچنین رئیس جمهورقزاستان دیدار و مذاکره کرد.

پوتین در دیدار با روحانی گفت: مسکو آماده توسعه هرچه بیشتر روابط و مناسبات با تهران در زمینه‌های مورد علاقه طرفین و در راستای منافع مشترک است. برجام توافقی بین المللی و مهم است و باید از آن دفاع شود.

هم در دیدار با پوتین و هم در دیدار با رئیس جمهور قزاقستان، روحانی روی مسئله صلح در سوریه و کنفرانس "آستانه" که در قزاقستان تشکیل می شود و همچنین دیدار قریب الوقوع بر سر همین مسئله تاکید کرد.


مرور مطبوعات 22 مرداد

عراق- عمان- سوئیس

سه رابط ایران برای گفتگو با امریکا


منتخب اخبار روزهای گذشته


سردار علائی

پرچم مذاکره خواهی را

باید از دست ترامپ درآورد!


همه پرسی کنید

هر کس بگوید مردم از شرایط

کنونی راضیاند حرف‌مفت زده


عنوان اول پیک نت 22 مرداد

روحانیت حکومتی نفهمیده
دوران فریب مردم سپری شده


یک نمونه از فساد برخاسته از "خودی" و غیر خودی"

میراثی که آیت الله کنی

از خود برجای گذاشته است


احمدی نژاد

استخوانی در گلوی رهبر

بلبل قضائی (محسنی اژه ای) روز گذشته در مصاحبه خبری خود مژده داد که پرونده احمدی نژاد تشکیل شده اما الان زمان رسیدگی به آن نیست. عجزی که از روز روشن تر است دلیل آن. احمدی نژاد که 8 سال رهبر و همه امام جمعه ها و فرماندهان از او حمایت کردند و حتی برای دوره دوم ریاست جمهوری بخاطر او علیه میرحسین موسوی کودتا کردند را چگونه میتوان محاکمه کرد؟ اگر خیال محاکمه او را داشتند که رهبر او را عضو مجمع مصلحت نظام نمی کرد. حالا این مجرم که بحران کنونی جامعه حاصل دوران ریاست جمهوری اوست خواهان استعفای روحانی شده است و عباس عبدی سردبیر روزنامه توقیف شده سلام جواب خوبی به ادعای او و مصاحبه اژه ای داده است.


حاصل تحریکات اشتباه ج. اسلامی

تاجیکستان اگر غفلت شود

به جبهه امریکا علیه ایران می پیوندد

ترجمه از: کیوان خسروی


گریه پشت تابوتی که در آن مرده ای نیست

تیراژ فاجعه بار روزنامه ها در ایران


عنوان اول پیک نت 21 مرداد

سقوط باور نکردنی
اعتماد مردم به روزنامه ها


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

از 18 هزار و 500 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران