فاجعه ای که سپاه

با سد "گتوند" درخوزستان آفرید

سفرهای نوروزی مهدی خزعلی

 

جنگ "سمی" انگلیس با روسیه

برای فلج کردن افکار عمومی

راشیا تودی  -ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 20 فروردین  1397 برابر با 9 آوریل 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر خواننده ترین مطلب آخرین شماره پیک نت در سال 96، خبر تحلیلی "دستگیری جوانکفر و مخفی شدن احمدی نژاد بود که 20 هزار و چهارصد خواننده روی تلگرام و فیسبوک پیک نت داشت و از سوی خوانندگان نیز در 25 فیسبوک به اشتراک گذاشته شد.


20 فروردین

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


20 فروردین

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


20 فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


20 فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


20 فروردین

منتخب اخبار ورزشی


20 فروردین

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 20 فروردین

یگانه مسئول بحران کشور

شخص "رهبر" است!

کافی است برنامه های صدا و سیما را از شورش دیماه گذشته تاکنون دنبال کنید تا یقین حاصل کنید که از پشت صحنه دستور داده شده "آقا" را از زیر ضربه افکار عمومی بیرون کشیده و دولت را مقصر بحران همه جانبه ای که کشور را فرا گرفته اعلام کنند. آن هم نه دولت گذشته که تا حد قربانی کردن هاشمی رفسنجانی و به زندان انداختن بسیاری از چهره های سیاسی اصلاح طلب و به حصر بردن موسوی و کروبی و خانم رهنورد مورد حمایت همه جانبه "آقا" بود، بلکه دولت روحانی که وارث بحران است.

اما، از آنجا که شاخ عامل اصلی بحران بی وقفه از جیب بحران بیرون می آید، ورود برخی رهبران مجلس خبرگان برای انداختن عبا روی این شاخ نیز خود به یک افشاگری و پرده برداری جدید تبدیل می شود. از جمله مصاحبه اخیر آیت الله مومن عضو فقهای شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری که در مصاحبه با سایت اندیشه ها گفته است: «اختیارات مقام ‌معظم‌ رهبری بعد از اصلاحاتی که در سال ٦٨ در قانون اساسی به وجود آمد، ولایت مطلقه است؛ یعنی ولی‌فقیه بر تمام آن چه در کشور می‌گذرد، اختیار ‌تام دارد و این‌ طور نیست که به آن چه در قانون اساسی آمده است، مقید باشد.»

به این ترتیب و با این اعتراف نا خواسته، عملا یعنی بحرانی که سراپای نظام و مملکت را گرفته حاصل اختیارات مطلقه آقای خامنه ای بوده است. چطور می شود که بقول آیت الله مومن "مقام معظم رهبری بر تمام امور کشور اختیارتام" داشته باشد و حالا که بحران سراپای کشور را فرا گرفته او مقصر اول نباشد؟ ایشان بر فضای ایران که حکومت نمی کرده، بر زمین حکومت کرده و حاصل حکومت مطلقه ایشان کف خیابان است. مردم این را خوب فهمیده اند و در تظاهرات و شورش دیماه هم نه به توصیه "تلگرام" بلکه به فرمان درک خود از حاکمیت علیه ولایت فقیه و شخص رهبر شعار دادند و بقول مقامات امنیتی و قضائی "ساختار شکنی" کردند!

و این تازه آغاز ساختار شکنی است. بزودی نامه نگاری های مستقیم در انتقاد از وضع موجود و رهبری وی از درون حاکمیت آغاز خواهد شد. هرچه بحران عمیق تر و ناتوانی در تغییرات اصلاحی به سود جنبش عمومی مردم ایران دیرتر انجام شود زمان این ساختار شکنی نزدیک تر خواهد شد. نه سرکوب و نه سانسور، نه فیلتر و نه زندان و نه عبور از دولت روحانی، هیچکدام راه حل بحران کنونی نیست. یگانه راه حل تغییر ساختار بنیادی حکومت و قبول رای و نظر مردم است.


دلیل تاخیر انتشار

پیک نت در آغاز سال 97


تاج زاده و شکوری راد جویده جویده میگویند

دولت سایه را چه کسی علیه

دولت روحانی رهبری می کند؟


مرد هزار چهره ای بنام "احمدی نژاد"

احمدی نژاد که میداند تا ماجرای حصر خاتمه نیافته و موسوی آزاد نشده به او نمی توانند دست بزنند، روز به روز بیشتر سعی می کند در پوست شیر خود را جای بدهد و ادای موسوی را در بیآورد. مردی دروغگو که مسبب بسیاری از گرفتاری ها و بحران های کنونی کشور است و به مقتضای روز نقاب به چهره زده و ظاهر می شود. این فیلم، همین واقعیت را نشان میدهد.


مرور مطبوعات ایران

"کیهان" زورکی

به خرج نهادهای حکومتی گران شد


نتیجه محتوم!

نتیجه محتوم و منطقی "یا روسری یا توسری" که حداقل سه دهه گشت ارشاد و مهاجمین بسیجی (لباس شخصی) با حمایت شورای تبلیغات اسلامی به زعامت شیخ احمد جنتی در خیابانها اجرا کردند.


منتخب اخبار روزهای گذشته


تا تکلیف پس از حصر موسوی وکروبی معلوم نشود

گره کور "حصر"

سال آینده هم باز نخواهد شد


آقای خامنه ای با بال "جامعه روحانیت" پرید

نگاهی به گذشته ها

برای انتشار این نظر امروز


جنجال استعفای شهردار تهران

با رو شدن تخلفات قالیباف

آوار شایعه بر سر نجفی فرود آمد


بشنوید سخنان کریمی قدوسی را

تحریک سپاه علیه روحانی

ایشان کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس و عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس است. مهم ترین کمیسیون مجلس که علی القاعده باید حتی اگر یک مخالف دولت هم عضو آن می شود دارای حداقل بینش سیاسی و احساس مسئولیت ملی و دارای صداقت در گفتار باشد. خصلت هائی که حتی مستند به همین سخنانی که می شنوید فاقد آنست. او پاسخ روحانی به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که خواهان تسریع در تعیین بودجه نیروهای مسلح شده را مستمسک این سخنرانی و گفتن دروغ مخالفت روحانی با سپاه قرار داده است. نوعی تحریک سپاه علیه دولت. روحانی در پاسخ به نامه رئیس ستاد نیروهای مسلح نوشته که باید بودجه نیروهای مسلح هزینه دفاع از کشور شود نه هزینه تبلیغات علیه دولت و قدوسی نقل قول جعل کرده و گفته که روحانی گفته نمی تواند هزینه دو نیروی مسلح (ارتش و سپاه) را بدهد!

دروغگوئی شیوه او در جنگ روانی با دولت است و البته مصباح یزدی و علم الهدا و رئیسی هم از او حمایت می کنند.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 15 هزار 500 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران