سرمقاله راه توده 641

نبض جامعه و رویدادها را

حتی یک لحظه رها نکنید!

 

دست های آلوده قدرت

در ایجاد‌بحران‌ ارز برایدولت

شاکر کیمرام

(پیک هفته ۱۰۹) 23 فروردین  1397 برابر با 12 آوریل 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) خبر تحلیلی "پایتخت دولت سایه در مشهد علیه پایتخت دولت روحانی درتهران" بود که جمعا روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت 21 هزار خواننده داشت و در 10 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد


21-22 فروردین

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


21-22 فروردین

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


21-22 فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


21-22 فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


21-22 فروردین

منتخب اخبار ورزشی


21-22 فروردین

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 23 فروردین

ضربه دولت به کمر

سازماندهندگان بحران "ارز"

تصمیمی که برای تثبیت نرخ دلار در شورای عالی اقتصاد گرفته شد و اسحاق جهانگیری آن را اعلام کرد، ضربه ای بود بر کمر غارتگران پشت صحنه بحران ارز که بزرگترین نقدینگی تاریخ ایران را دراختیار دارند و با همین نقدینگی قصد زمین زدن دولت روحانی و قبضه قدرت را دارند.

آن تصمیمی که روحانی هنگام تقدیم لایحه بودجه در مجلس اعلام کرد و گفت که می خواهند 25 در صد پول کشور را از چنگ موسسات اعتباری و مالی (باصطلاح تعاونی ها) در آورد و رهبر را نیز در این زمینه قانع کرده، یک اعلام جنگ با قدرت سایه بود. همچنان که اعلام ریز بودجه در ردیف بودجه یک شلیک دیگر به سنگر آنها بود. چند ده سال مفت خورده و برده بودند و به یکبار روحانی در مجلس دست آنها را رو کرد. هر دو گروه بلافاصله دست به دست هم دادند و مشهد را تبدیل به پایگاه و پایتخت دولت سایه کرده و توطئه ها را آغاز کردند تا مانع اجرای تصمیمات شوند. آنها حمایت بخش هائی از سپاه را نیز جلب کردند زیرا از جمله تصمیمات دولت، باز گرداندن خصوصی سازی هائی بود که در حقیقت بدست سپاه دادن کارخانه ها و شرکت ها در دوران 8 ساله احمدی نژاد بود. رهبر نیز بی سر و صدا در این زمینه کارت سفید به روحانی داده بود.

کودتای عقیم مانده دیماه که از مشهد آغاز شده و خیال داشتند آن را با تظاهرات علیه دولت در شهرهای دیگر سراسری کنند اما تبدیل به شورش علیه کل نظام انجامید، پس از بگیر و ببندهای امنیتی و وقفه ای چند هفته ای، بصورت بحران ارز، به مجلس کشیدن اعضای دولت وحتی طرح سئوال از رئیس جمهور در مجلس، به زیر کشیدن شهردار تهران "نجفی" و سخنرانی های تحریک آمیز برای دعوت سپاه به کودتا علیه دولت آغاز شد. سخنرانی "قدوسی" نماینده مجلس از مشهد که با دروغ آشکار گفت "روحانی می خواهد سپاه را به نفع ارتش منحل کند" یک نمونه بود. ( همه اخبار این رویدادها بتدریج و به روز در پیک نت منتشر شده است)

حالا با تصمیمی که جهانگیری اعلام کرد، باید منتظر "پاتک" اتاق بازرگانی، بنیادها و نهادهای خارج از نظارت، صادرکنندگانی مانند عسگراولادی و ... بود. درباره تصمیمی که شورای عالی اقتصاد درباره ارز گرفت و جهانگیری اعلام کرد، به تحلیلی که دو ماه پیش بعنوان راه حل بحران ارز (اجبار صادر کنندگان به تحویل ارز صادراتی به سیستم بانکی کشور...) در پیک نت منتشر شد و در این شماره خلاصه ای از آن را بار دیگر  منتشر می کنیم مراجعه کنید.


امریکا "کره شمالی" را رها کرد

تا گریبان ایران را بگیرد!

عمادالدین باقی


بازی سپاه و اتاق بازرگانی

در میدان قیمت روزانه "ارزها"

جلال اصفهانی (مقاله وارده که دو ماه پیش منتشر شد)


مرور مطبوعات 22 فروردین

کیهان و عسگراولادی ها به جای

کشت "ارز" باید چغندر بکارند!

 دست راست اسدالله عسگراولادی، وسط حاج آقا نبی دبیرکل کنونی موتلفه و بالاخره مرحوم حبیب الله عسگراولادی پدرخوانده موتلفه. جای شریعتمداری درکنار آنها خالی است!


اردوغان انتقام پیروزی کردها

در انتخابات را با جنگ می گیرد

مایکل برووک و ژن ریس باهالن- برگردان: فروزنده فرزاد


راه توده شماره 641 منتشر شد!

نخستین شماره راه توده در سال 1397؛ با شماره 641 منتشر شد (پنجشنبه 23 فروردین ماه 1397) و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره اختصاص به پیش بینی های تحلیلی راه توده پیرامون حوادث پیش از شورش دیماه گذشته مردم ایران و پیش بینی تحلیلی رویدادهای آینده دارد. بخش دیگری از روزشمارتاریخ ایران از انقلاب مشروطه تا  انقلاب 57 نیز منتشر شده که اختصاص به نگرانی های مجلس از تبدیل رضاخان سردار سپه به شاه و استبداد نظامی او دارد. علاوه بر بخش دیگری از سلسله مطالب انتشار یافته احسان طبری در کتاب برخی بررسی ها که این بار اختصاص به جنبش "بابیه" درایران دارد، از این شماره انتشار خاطرات تقی کی منش عضو هیات سیاسی حزب توده ایران که پس از 25 سال زندان شاه و تحمل رنج و شکنجه در زندان جمهوری اسلامی در زندان چشم بر جهان فرو بست آغاز شده است. علاوه بر اینها مقالاتی را در شماره 641 می خوانید درباره توفان سیاسی اردیبهشت ماهی که در پیش است، اقتصاد تجارت محور در پیوند با بحران اقتصادی در ایران، انگیزه های جنگ ترکیه با کردهای سوریه، دست های آلوده در بحران "ارز"ی در جمهوری اسلامی، نقش اسرائیل در تحریک امریکا به حمله نظامی به ایران، انقلاب اجتماعی- مذهبی در قم و همچنین ترجمه هائی از مطبوعات فرانسه و آلمان درحذف دلار از معاملات روسیه و چین، مصاحبه سارا واگن کنشت، نقش "سرکوزی" رئیس جمهور اسبق فرانسه در فاجعه لیبی، تضاد منافع آلمان و امریکا و سفر شاهزاده قدرتمند جوان سعودی به فرانسه.


منتخب اخبار روزهای گذشته


غرضی هم کمی دهان گشود

ممنوعیت های تکنولوژی
تلاش های ناموفق امنیتی است


پشت موسسات اعتباری

توپ و تفنگ خوابیده!

عليرضا رامه


عنوان اول پیک نت 22 فروردین

زورآزمائی نظامی
میان روسیه و امریکا درسوریه؟


مطهری و کرباسچی در برابر هم

نجفی از شهرداری رفت
و یا مجبورش کردند برود؟


پایتخت دولت سایه در مشهد

علیه پایتخت دولت روحانی در تهران


مرور مطبوعات 21 فروردین

بسیج و سپاه در انتظار یک رضا شاه حزب الهی!


عنوان اول پیک نت 21 فروردین

حکومت ژنرال های سپاه

نمی تواند حریف بحران شود


 مردم این رفتن را به حساب رهبر می گذارند

نجفی باتهام این خدمات
باید از شهرداری تهران برود!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 15 هزار 889 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران