ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 اسفند 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روحانی در جلسه دولت:

آنها که موجب رفتن ایران در لیست

سیاه "فاتف" شدند حالا پاسخگو باشند!

 
 
 

 

 

روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت ضمن تشکر از برگزار کنندگان انتخابات و در باره ویروس کرونا ضمن همدردی با کسانی که جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند، گفت: ما اطمینان می‌دهیم که همه توان خود را به کار گیریم تا سلامت مردم تامین شود. هدف ما کنترل بیماری در کوتاه‌ترین زمان با کمترین تلفات ممکن است و مسوولیت و فرماندهی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و اقدامات خودسرانه افراد یا دستگاه‌ها در این مساله به هیچ وجه تحمل نخواهد شد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF گفت: نظر دولت و مجلس مشخص بود و همه اقدامات اجرایی را انجام دادیم و لوایح چهارگانه از جمله دو لایحه پالرمو و CFT  نیز به تصویب رسید. قصد دولت، اعلام تصمیم جدی نظام در مبارزه با پولشویی و جرائم سازمان یافته و تامین مالی تروریسم بود. تلاش ما این بود اجازه ندهیم آمریکا و رژیم صهیونیستی ایران به عنوان ناقض این اقدامات معرفی بشویم. در هر حال FATF ، عدم تصمیم جمعی (مجمع مصلحت) خارج از اختیار دولت و مجلس را بهانه قرار داده و مصوبه‌ای خلاف مصالح ملت ایران صادر کرد که همانگونه که انتظار می‌رفت موجب خرسندی آمریکا شد و توجیه‌گر تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی خواهد بود. اینک وقت آن است که آنها که بهانه به دست آمریکا داده‌اند، پاسخگوی موضع‌گیری غیرکارشناسانه خود باشند.

‌تحریم‌های آمریکا خیلی شدیدتر و بیشتر از محدودیت‌های FATF می‌باشد ولی تلاش دولت بر آن بود که مصوبه FATF ، مجوزی به دولت آمریکا برای فشار بیشتر به طرف‌های تجاری ما ندهد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 فوریه 2020

 
 

اشتراک گذاری: