ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اسفند 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 7 اسفند

عقب نشینی های حکومتی

با مجلس آینده آغاز می شود؟

 
 
 

 

 

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس دهم که برای مجلس یازدهم شورای نگهبان صلاحیت او را تائید نکرد، درباره  انتخابات مجلس یازدهم در مصاحبه ای که روزنامه "ایران" ارگان دولت با وی انجام داد، تحلیلی را ارائه داد که بسیار نزدیک است به اخباری که در آستانه رای گیری در برخی محافل سیاسی ایران زیر لبی و زیر گوشی بیان می شد. برخی از این اخبار در پیک نت شماره اول اسفند منتشر شد که درادامه خلاصه مصاحبه علی مطهری آن را تکرار می کنیم. مطهری در مصاحبه خود گفت:

«رهبری اجازه نمی دهند مجلس یازدهم در برابر دولت روحانی، رفتار احساسی داشته باشد. اصولگرایان اگر به قدرت برگردند مذاکره باامریکا وFATF  را هم می پذیرند. وقتی کار دست دوستان به قول خودشان انقلابی بیافتد و اداره کشور را به دست بگیرند باعث می‌شود که خودشان به برجام برگردند، خودشان مشکل اف ای تی اف را حل کنند، خودشان سیاست خارجی را اصلاح کنند، رابطه با عربستان را برقرار کنند، حتی رابطه خوب با اروپا را در پیش خواهند گرفت. اینها در دل خودشان می‌دانند که کشور نمی‌تواند رابطه با دنیا را قطع کند اما می‌خواهند این اتفاق یعنی بهبود روابط به وسیله خودشان روی بدهد نه به وسیله رقیب‌شان یا دولت آقای روحانی.»

پیک نت در شماره اول اسفند خود نوشت:

«در تهران گفته می شود میان روحانی و رهبر جمهوری اسلامی تفاهمی بر سر مذاکره با امریکا و انتخابات مجلس صورت گرفته است. گویا رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به اعتراضات روحانی درباره رد صلاحیت ها و افتادن کامل مجلس بدست اصولگرایان گفته است: "شما تماس و گفتگو با امریکا را با مجلسی که دست اصولگرایان باشد می توانید، بدون جنجال ها و ابراز مخالف ها و رقابت های جناحی پیش ببرید."  شاید دعوت پیاپی مردم برای شرکت در انتخابات از سوی روحانی و ظریف در روزهای اخیر محصول همین گفتگو و تفاهم احتمالی روحانی با رهبر باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 فوریه 2020

 
 

اشتراک گذاری: