کشف کانون بوی نامطبوع، خاتمه این بو نیست
2 مجتمع و فاضلاب جنوب تهران
بوی بد در پایتخت پخش می‌کنند

 

آیت‌الله محقق داماد رئیس سابق بازرسی کل کشور

سازمان هواپیمائی کشوری

اختیار پروازها را برعهده بگیرد

(پیک هفته ۱۰۹)  1 بهمن ماه 1398 -  21 ژانویه 2020

 pyknet100@gmail.com


28-27 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


28-27 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


28-27 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


28-27 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


28-27 دی

منتخب اخبار ورزشی


28-27 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت اول بهمن

وعده ای که رهبر داده بود

اما در نماز جمعه عمل نکرد!

در برخی محافل داخل کشور گفته می شود که شب قبل از نماز جمعه رهبر جلسه ای با حضور روحانی و ترکیبی چند نفره از شورای نگهبان در بیت رهبری تشکیل شده که موضوع اصلی آن رد صلاحیت ها و انتخابات مجلس آینده بوده است. ظاهرا دراین جلسه رهبر جمهوری اسلامی با بیان نگرانی درباره عدم شرکت مردم در انتخابات مجلس تلویحا نگرانی های روحانی را تائید می کند و وعده می دهد که فردا در نماز جمعه نظراتش را خواهد گفت. نماز جمعه برگزار شد اما رهبر جمهوری اسلامی درباره انتخابات مجلس فقط گفت که تذکراتی دارد و صحبت هائی شده که بعدا خواهد گفت. از جمله دلائل واکنش روحانی در پایان نماز و برخاستن و رفتن او در واکنش به همین خلف وعده رهبر بوده است.

قطعا رهبر جمهوری اسلامی مایل است انتخابات با شرکت وسیع مردم برگزار شود، اما از آن قطعی تر آنست که او مجلسی تابع و گوش به فرمان بیت رهبری می خواهد و این همان دو گانگی و تضادی است که وی هنوز نتوانسته بین انتخاب یکی از آنها تصمیم بگیرد و به همین دلیل از قراری که برای بیان نظراتش (ظاهرا متمایل به نظرات روحانی) در نماز جمعه طفره رفت.

درهمین شماره پیک نت مصاحبه علی مطهری را در باره مجلس کنونی و خیزی که برای مجلس بعدی برداشته اند نکات مهمی را مطرح می کند که در جمعبندی نهائی، مجلس، بقول مولوی، تبدیل به شیر بی یال و دم اشکمی شده که می خواهند آخرین رمقش را هم در انتخابات آینده گرفته و آن را به مرده ای در تابوتی تبدیل کنند . چنانکه بقول مرحوم آل احمد هر اندازه هم بر این تابوت چوب بزنند، صدائی از آن بر نخواهد خاست.


نظر داهیانه رئیس کمیسیون امنیت مجلس

موشکش "ریز" بود

خلبان هواپیما اصابتش را نفهمید


مصاحبه با علی مطهری

چاپلوسان و جان نثاران

هویتی برای مجلس باقی نگذاشته اند


منتخب اخبار روزهای گذشته


گزارش دریافتی

3 روز بحث و کشاکش

برای صدوراطلاعیه سقوطهواپیما


تکرارسناریوی گوشت آلوده وارداتی زمان خاتمی

"شیر" هراسی با کدام انگیزه

از صدا و سیما تبلیغ می شود؟


عنوان اول پیک نت 30 دیماه

حل بحران های ایران
درگرو نمایش‌موشکی‌اتمی است؟


رهبران جبهه پایداری چه کسانی اند؟

آقا تهرانی با گرین کارت  امریکا

جبهه پایداری را درست کرد!


به این مصاحبه دکتر خزعلی درباره

نماز رهبر، کمتر از 20 نمیتوان داد

دکتر مهدی خزعلی، که تاکنون نه در صف اصلاح طلبان جای داشته و نه در صف اصولگرایان دنبال جایگاهی برای خود گشته، طی سالهای گذشته، گام به گام به سیاستمداری زیرک در جمهوری اسلامی تبدیل شده است. هم رابطه ای خوب با هاشمی رفسنجانی داشت و هم احترام رهبر جمهوری اسلامی را حفظ می کند. بویژه که هرچند گاه یکبار، درباره مهم ترین رویدادهای ایران تلویزیون های فارسی زبان خارج کشور به سراغش می روند تا نقطه نظراتش را درباره آن موضوع روز بگوید. این مصاحبه را تلویزیون ایران اینترنشنال که زمان زیادی از راه اندازی اش نمی گذرد اما جای خود را درایران باز کرده با وی درباره نماز جمعه اخیر رهبر جمهوری اسلامی انجام داد. یک ضرب المثل ایرانی میگوید "عیب او جمله بگفتی، هنرش نیز بگوی" و خزعلی این شعر را درجریان پاسخ به سئوالی که از او کردند برعکس خواند. یعنی هنرش را اول گفت و عیب هایش را در پی آن. عیب هائی که هر دنبال کننده و شنونده آن خطبه نماز جمعه رهبر برای تائید آن تردید به خود راه نمیدهد، مگر ریگی در نعلین و پوتین خود داشته باشد. البته "هنرش" هم کمتر از "عیب"هایش نبود!


برای جلوگیری از افشای فساد

اسناد قراردادهای شهرداری مشهد

ناگهان از روی سامانه آن حذف شد


5 خبر در یک فیلم کوتاه

این فیلم کوتاه از مراسم عکس یادگاری در کنفرانس برلین برای صلح در لیبی، چند پیام پنهان دارد. نخست بی تابی ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای استقبال از پوتین که نشاندهنده روابط ویژه آنها با یکدیگر است، در حالیکه میزبان کنفرانس آلمان است و علی القاعده مرکل باید به این استقبال می رفت. دوم برخورد سرد نخست وزیر انگلیس هنگام ورود پوتین، سوم شکستگی و پیری باور نکردنی که طی دوسال به سراغ اردوغان رئیس جمهور ترکیه آمده است. چهارم رابطه گرم پوتین و ژنرال "سی سی" رئیس جمهور مصر هنگام قرار گرفتن در جائی که برای وی در صف عکس تعیین شده و بالاخره پنجم،  پوتین به عقب برای دست دادن صمیمانه با "اورزولا فوندرلاین" که قبلا وزیر دفاع آلمان بود و اکنون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپاست. تنها کسی که پوتین در صف پشت سر به او دست داد این خانم بود، درحالیکه هنگام ورود، مرکل و پوتین تنها سری به علامت احترام برابر هم تکان دادند. آیا قرار است "فوندرلاین" که می گوید مرکل او را برای دور کردن رقیب از صحنه سیاسی  راهی اتحادیه اروپا کرد تا تلویزیون ها و مطبوعات او را فراموش کنند، جانشین "مرکل" شود و پوتین خبر دارد؟


سایت اسپوتنیک به نقل از "پمپئو":

امریکا احتمال حمله پیشگرانه

به‌ مراکز اتمی‌ ایران ‌را بررسی ‌کرد


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

هم آدمین صفحه و هم جمع آوری کننده اخبار منتخب روز بر این تصور بودند که خبر مربوط به رفتن جمهوری اسلامی به سوی تولید بمب هسته ای بیشترین خواننده را بین مطالب روز گذشته داشته باشد، اما این پیش بینی درست از آب در نیآمد و خبر مربوط به جنجال جدید صدا و سیما بر سر شیر پاستوریزه بیشترین خواننده را در بین مطالب پیک نت دیروز (دوشنبه) داشت. این مطلب 16 هزار و 100 خواننده روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت داشت و روی 8 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد. بارها نوشته ایم که ناباوری و بی اعتمادی به مقامات جمهوری اسلامی و رسانه های داخلی به چنان مرحله ای رسید که اگر حتی اعلام شود تا چند ساعت دیگر ایران بمباران اتمی می شود هم کسی باور نمی کند. این بلائی است که دروغگوئی حکومتی و سقوط رسانه های داخل به دامن شورای تبلیغات اسلامی و نهادهای امنیتی بر سر جامعه ایران آورده است. البته بیشترین اشتراک گذاری از میان مطالب روز گذشته پیک نت را عکس و مطلب مربوط به مرتضی آقا تهرانی دبیرکل جبهه پایداری مصباح یزدی و "گرین کارت" او داشت و روی 22 فیسبوک به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران