نه امریکا و نه آلمان

حاضر به ترک نظامی عراق نیستند!

یونگه ولت - ترجمه رضا نافعی

 

نخست وزیر جدید و تغییر قانون اساسی

آغاز تحولاتی در روسیه

که رسانه های غربی نمی گویند

(پیک هفته ۱۰۹)  28 دی ماه 1398 -  18 ژانویه 2020

 pyknet100@gmail.com


24-25 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


24-25 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


24-25 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


24-25 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


24-25 دی

منتخب اخبار ورزشی


24-25 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 28 دیماه

خیز روحانی، در پایان

نماز رهبر، ادامه خواهد یافت؟

رهبر جمهوری اسلامی نماز جمعه ای را که با بسیج نماز گذار برایش تدارک دیده بودند خواند و پشت سر گذاشت. برای این نماز جمعه 4 روز پیاپی تبلیغ رسانه ای (بویژه صدا و سیما) کردند، مترو را مجانی، نماز گزاران را بیمه کردند و با اتوبوس از شهرهای اطراف نیز نیرو به مصلی تهران منتقل کردند. همین بسیج نیرو خود باندازه کافی گویای این واقعیت است که آقای خامنه ای نیازمند نمایش هوادار است. پس از کودتای 88، وقتی اعلام شد نماز جمعه را هاشمی رفسنجانی (از جمله امام جمعه های وقت تهران) خواهد خواند، سیل جمعیت با پای پیاده و بی نیاز به مترو و اتوبوس مجانی راهی دانشگاه تهران شد، زیرا میدانستند که او موافق آن کودتا و سرکوب های بعد از آن نبوده و میخواستند نظرش را بشنوند. نه تنها دانشگاه تهران، بلکه تمام خیابانهای اطراف دانشگاه تهران مملو از جمعیت شد و حتی رسانه ها نوشتند که از بعد از انقلاب تا آن مقطع، این پرجمعیت ترین نماز جمعه تهران بوده است. مردم اگر میدانستند آقای خامنه ای هم می خواهد حرف دل آنها را بزند، قطعا منتظر متروی مجانی نمی شدند. رهبر جمهوری اسلامی از تمام حوادث سه هفته اخیر ایران، همان مراسم تشییع سردار سلیمانی را چسبید و آن هم نه برای خود سلیمانی که بدلیل سازماندهی مقابله با داعش و نداشتن زبان تهدید و ارعاب (برخلاف اکثر فرماندهان سپاه) در میان مردم اعتبار داشت، بلکه برای مشروع نشان دادن سیاست های سه دهه رهبری خودش و انکار نارضائی وسیع مردم. از سقوط هواپیمای اوکرائینی ابراز تاسف کرد اما درباره سه روز پمپاژ دروغ درباره واقعیت این سقوط به جامعه سکوت کرد. او با یک جمله بسیار کمرنگ و حاشیه ای گفت که مسئله سقوط باید به آن دلیل بررسی شود که در آینده تکرار نشود. و این دربرابر پیشنهاد روحانی برای تشکیل یک دادگاه عالی برای رسیدگی به زوایای پنهان این سقوط در ایران بود. او با آنکه چند تکه کاغذ در دست داشت تا مطابق آنها صحبت کند، مانند همیشه گرفتار هیجان ناشی از شعارها شد و غرق در شور حسینی بار دیگر نتوانست جلوی خود را گرفته و با ادبیاتی توهین آمیز نسبت به رئیس جمهور امریکا و سران کشورهای اروپائی سخن گفت و این درحالی است که "منطق" هیچ نیازی به توهین و پرخاش ندارد، بلکه بی منطقی پشت توهین و پرخاش پنهان می شود. ایشان با این ادبیات می خواهد بگوید انقلابی است اما انقلابی بودن در حرف و شعار و ناسزا نیست، بلکه درعمل است. یعنی آنچه در برابر چشمان مردم است. جامعه امروز ایران، یک جامعه 41 سال انقلاب دیده و بهره گرفته از یک انقلاب خواهان آزادی و جمهوریت و استقلال است. درحالیکه یک روز قبل از این نماز جمعه، روحانی طی سخنانی گفت که نمی توان اقتصاد بی ارتباط با جهان داشت و اگر کسی چنین ادعائی دارد، من ندارم و آن را بلد نیستم، رهبر جمهوری اسلامی در خطبه اول نماز جمعه خویش روی مذاکره با سه کشور عمده اروپائی فرانسه، آلمان و انگلیس خط  بطلان کشید. شاید به مجموعه همین نکات و اشارات دیگری که زوایه سیاست های متفاوت روحانی با رهبر را نشان داد و به آنها اشاره شد بود که بسیاری از مردم ترک فوری صف نماز جمعه از سوی روحانی در اولین لحظات پس از نماز آقای خامنه ای را اعتراض به این سخنان او ارزیابی کرده اند.


این خشونت اگر به جنگ داخلی ختم شود!

فاجعه نهادینه شدن خشونت در جامعه ایران، اختصاص به تهران و یا فلان شهر مرکزی در فلان استان کشور ندارد. آنچه در تالش گیلان در مسابقه چوکا روی داد و در فیلمی که در همین شماره منتشر کرده ایم می بینید در تهران به نوع دیگری روی داده است. در شهریار تهران. یعنی همین فیلمی که بینید. زبان قمه و شمشیر، خنجر و چاقو در اغلب نزاع ها زبان معمول شده است. همان رفتاری که موتورسوارهای بسیج در خیابانها علیه مردم معترض دارند، به نوع دیگری به زبان خود مردم با هم نیز تبدیل شده است. آن لحظه ای را تصور کنید که در ادامه مقاومت حکومت برای تجدید نظر در رفتار و سیاست هایش به شورش کور و شمشیر و قمه به تفنگ و مسلسل و جنگ داخلی تبدیل شود. کوچه به کوچه و خیابان به خیابان. شهر به شهر. بویژه که چاشنی این خشونت فقر و نابرابر و زندگی فقیرانه در برابر زندگی لاکچری یک اقلیت رانت خوار و وابسته به حکومت نیز هست.


کنفرانس خبری وزیر خارجه روسیه درمسکو

شب هول انگیزی که  F-35 های

امریکا در مرز ایران ظاهرشدند


مصاحبه سخنگوی قوه قضائیه

این توپ های خالی

 برای "خودی"ها شلیک می شود

سخنگوی قوه قضائیه در آخرین روز هفته گذشته یک مصاحبه خبری کرد و به خبرنگاران گفت که ترامپ را برای محاکمه به ایران خواهیم آورد!

خبرنگارانی که دراین کنفرانس خبری حضور داشتند اگر هم آشکارا نخندیدند در دلشان پوزخند زدند به این همه توهم و بی خبری از وضع جهان.

باور کنیم که او آنچه را می گوید حداقل خودش آن را قبول دارد؟ و یا این هم بخش دیگری از عوامفریبی و در واقع در خواب نگهداشتن پادوهای بسیج و چماق بدستی است که مسخ این نوع ادعاها هستند. آنها این حرف ها و شعارها را مبارزه با امریکا و امپریالیسم جهانی معرفی می کنند.


 نتیجه 40 سال خشونت حکومتی

وقتی حکومت با زبان زور، چماق، دروغ با مردم سخن می گوید، آن هم نه یک روز و یک ماه و یکسال بلکه 40 سال، نتیجه اش همین خشونتی می شود که از هر گوشه ایران و به هر بهانه ای "سر" باز می کند. حتی در تظاهراتی که خلاف میل حکومت است و با سرکوب مردم کار به خشونت و کشتن و به زندان بردن ختم می شود. این فیلم مربوط به بازی چوکا در تالش است بعد از دادن کارت زرد از سوی داور به یکی از بازیکنان.


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله 724

حکومت دیگر نمی تواند

مانندگذشته برمردم حکمرانی کند!


کدام جناح ها در ایران

ازسیاستهای ترامپ سود میبرند؟

روزنامه "اینفو اسپربر" – ترجمه "س. کاهر"


عنوان اول پیک نت 26 دیماه

شورای نگهبان آتش تهیه

شورش تازه ای را فراهم کرد


بجای فرماندهان اتاق موشکی

گیرنده فیلم شلیک موشک را دستگیر کردند!

سایت اسپوتنیک خبر از دستگیری گیرنده فیلم شلیک موشک به سمت هواپیمای اوکرائینی خبر داده است. این سایت مدعی شده که فیلمبردار برای بررسی و مشخص شدن علل و عوامل دخیل در حادثه سقوط هواپیمای اوکرائینی شناسایی و دستگیر شده است.

در فیلمی که گرفته شده مشخص است که در فاصله ۳۰ ثانیه بین شلیک اول و شلیک دوم رادار پایگاه فضا هوا می توانسته با تشخیص هواپیمای مسافربری از موشک کروز و یا هواپیمای متخاصم موشک دوم را شلیک نکند.

بقول حافظ:

آن یار کز او گشت سر دار بلند

جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد


فشار امریکا ایران را بطرف

تولید سلاح اتمی می برد؟

بنیاد فرهنگ استراتژیک- ترجمه - کیوان خسروی


با استعفای نخست وزیر

روسیه در آستانه

تشکیل دولت نوین الکترونیک


راه توده 724 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 724 (پنجشنبه 26 دیماه 98) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به شرایط و فضای جامعه ایران دارد که دیگر حکومت به روش های گذشته بر آن ممکن نیست. بخش سوم تحقیق زنده یاد عبدالحسین آگاهی از رهبران حزب توده ایران درباره تاریخ احزاب سیاسی ایران نیز در این شماره منتشر شده است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین: دروغ به زیر بنای جمهوری اسلامی تبدیل شده، تقلید خط آقای خمینی از مهم ترین  تقلب ها در جمهوری اسلامی  است، کدام جناح در ایران از سیاستهای ترامپ سود می برد؟، سیر مدنیت در طول تاریخ معاصر ایران، فشار امریکا ایران را بطرف تولید سلاح اتمی می برد؟، مناسبات دوستان روسیه و ترکیه ادامه خواهد یافت؟، روسیه توان رقابت تجارت مواد غذائی با امریکا را ندارد و بالاخره شرحی درباره زندگی و سرنوشت مهدی پرتوی مسئول سازمان غیر علنی حزب توده ایران از پس از انقلاب 57 تا یورش به حزب که در تهران فوت کرد.


به گفته علم الهدا

نیروهای تهاجم و سرکوب

بچه‌های خط قاسم سلیمانی‌اند!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

«شورای نگهبان آتش تهیه شورش جدیدی را تدارک می بیند» عنوان اول پیک نت پنجشنبه بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام این روزنت جمعا 22 هزار و 500 خواننده داشت و روی 7 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران